کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شرکت‌های آلمانی در انتظار چراغ سبز برای همکاری با ایران


کد خبر : ۲۲۱۱۹سه شنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶:۱۸۱۷۴۴ بازدید

لغو سفر وزیر اقتصاد آلمان به ایران بار دیگر بحث بر سر همکاری اقتصادی با کشورمان را دامن زده است. برخی مهم‌ترین مانع همکاری دو کشور را ...
شرکت‌های آلمانی در انتظار چراغ سبز برای همکاری با ایرانشرکت‌های آلمانی در انتظار چراغ سبز برای همکاری با ایران

لغو سفر وزیر اقتصاد آلمان به ایران بار دیگر بحث بر سر همکاری اقتصادی با کشورمان را دامن زده است. برخی مهم‌ترین مانع همکاری دو کشور را تحریم‌های آمریکا علیه ایران می‌دانند.

قرار بود که روز دوشنبه (2 مه / 13 اردیبهشت) زیگمار گابریل، معاون صدراعظم آلمان و وزیر اقتصاد این کشور در راس هیاتی 150نفره از نمایندگان شرکت ​های آلمانی به تهران سفر کند. روز یکشنبه خبر رسید که گابریل به علت بیماری، دیدار با مقامات ایرانی را به آینده موکول کرده است.

گابریل در تابستان گذشته در راس یک هیات اقتصادی به ایران سفر کرده بود.

از آنجا که آلمان پیوسته روابط اقتصادی خوبی با ایران داشته، صاحبان صنایع این کشور امیدوارند که هر چه زودتر حجم مبادلات بازرگانی میان دو کشور افزایش یابد و آلمان بتواند در بازسازی صنایع فرسوده ایران نقشی اساسی ایفا کند.

اولریش گریلو، رئیس اتحادیه صاحبان صنایع آلمان در یک مصاحبه مطبوعاتی با اشاره به نیاز ایران به تجهیزات صنعتی ابراز امیدواری کرده است که آلمان بتواند در بخش صنایع نفت و گاز با ایران همکاری تنگاتنگی داشته باشد.

گریلو در این مصاحبه به موانعی که در این راه وجود دارند نیز پرداخته و به شفاف نبودن اوضاع در زمینه تبادلات بانکی اشاره کرده است.

پیش‌تر آنتون بورنر، رئیس اتحادیه تجارت خارجی آلمان هشدار داده بود، با این که شرکت‌های اروپایی به بازار ایران چشم دوخته‌اند اما تبادلات بازرگانی این کشور با اروپا به دلیل عدم سرمایه‌گذاری متوقف خواهد شد.

بورنر به جریمه ​های سنگینی اشاره کرده بود که شرکت ​های آلمانی به دلیل دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران در یک سال گذشته پرداخته ​اند.

دولت آلمان اعلام کرده است که در صورت امکان، از طریق بیمه "هرمس" به شرکت‌های آلمانی برای معامله با ایران حمایت خواهد کرد. این بیمه برای مواقعی در نظر گرفته شده که دولت ایران نتواند بدهی‌های خود به شرکت‌های آلمانی را بپردازد. البته شرط اینکه دولت آلمان در این زمینه اقدام کند، پرداخت بدهی‌های 500 میلیون یورویی ایران به شرکت‌های آلمانی اعلام شده است.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در مصاحبه‌ای با هفته ​نامه آلمانی "اشترن" که روز اول اردیبهشت منتشر شد، گفته بود که جمهوری اسلامی ایران این بدهی را در صورت فراهم شدن امکان پرداخت بانکی تسویه خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها