کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قابل اعتمادترین برند های خودرویی جهان


کد خبر : ۲۲۰۳شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹:۴۴۷۰۷۸ بازدید

ماهنامه Consumer Reports یا گزارش‌های مصرف‌کننده، نشریه‌ای آمریکایی است که از سال 1936 منتشر می‌شود و اکنون با تیراژ بیش از هفت میلیون نسخه، پرتیراژترین نشریه در حوزه کاری خود است.

 این نشریه همه ماهه به بررسی محصولات مختلف موجود در بازار در حوزه‌های مختلف می‌پردازد و گزارش خود را از دید یک مصرف‌کننده منتشر می‌کند و به دلیل همین سیاست است که مورد استقبال واقع شده چرا که محصولات مختلف با دقت و موشکافی بسیار بررسی می‌شوند و گزارش‌های این نشریه می‌تواند بر روی فروش محصولات تاثیر مستقیم داشته باشد.

بررسی خودروها همواره یکی از مهم‌ترین بخش‌های این نشریه است و در کنار گزارش‌های ماهانه، این نشریه گزارشی سالانه نیز در این زمینه منتشر می‌کند که در آن به بررسی قابلیت اعتماد خودروهای مختلف موجود در بازار با بررسی نظرات خریداران و ارزیابی تعداد خرابی‌های روی داده در خودروهای نو می‌پردازد. در نهایت و از جمع‌بندی رتبه خودروهای مختلف یک شرکت خودروساز، قابل اعتمادترین برند خودرو در بازار آمریکا مشخص می‌شود. با توجه به آنکه بسیاری از این برندها در بازار کشورمان نیز حضور دارند، بررسی رتبه‌بندی آن‌ها می‌تواند برای خریداران خودرو در ایران نیز مفید باشد. 

در بررسی‌های امسال برندهای لوکس مرسدس‌بنز، ب‌ام‌و و پورشه برخلاف انتظار در رده متوسط ارزیابی شدند و نتوانستند جایگاهی در بین 10 شرکت برتر بیابند. کیا و هیوندای هم ضعیف‌تر از سال گذشته ظاهر شدند و به ترتیب با شش و چهار پله نزول به جایگاه 16 و 21 رسیدند ضمن آنکه فورد C-Max plug-in hybrid عنوان غیر قابل اطمینان‌ترین خودرو را از آن خود کرد. تجربه نشان داده معرفی خودروهای جدید معمولاً با افزایش مشکلات کیفی همراه است و مدتی زمان می‌برد تا خودروسازان این مشکلات را رفع کنند و به همین دلیل بخش عمده‌ای از خودروهایی که امسال نتوانستند رتبه قابل قبولی به دست آورند خودروهای جدید و یا خودروهای کاملاً به روز شده بودند.

10. سوبارو: شرکت خودروسازی سوبارو ژاپن، هر چند از نظر سطح تولید در مقابل رقبای هم وطنش خودروساز کوچکی به شمار می‌رود اما یک خصوصیت مهم دارد و آن وفاداری مشتریان به این برند است به گونه‌ای که بسیاری از خریداران سوبارو اعلام کرده‌اند خودروی بعدی آن‌ها نیز یک سوبارو خواهد بود. علت اصلی این مسأله نیز کیفیت بالای محصولات این شرکت و مهندسی دقیق آن است به گونه‌ای که محصولات سوبارو قابلیت اطمینان بالایی را به خریداران عرضه می‌کنند. سوبارو در سال جاری شاهد افت سطح قابلیت اطمینان بود چرا که سال گذشته این شرکت توانسته بود رتبه پنجم را از آن خود کند اما هنوز هم در رده بهترین‌های بازار است ضمن آنکه سوبارو Forester در میان خودرو های مورد بررسی توانسته عنوان رتبه نخست قابل اطمینان‌ترین خودرو را از آن خود کند.

9. GMC: این زیرمجموعه جنرال‌موتورز تنها خودروسازی آمریکایی حاضر در لیست 10 شرکت برتر است و از این نظر توانسته حتی در جایگاهی بالاتر از برندهایی همچون کادیلاک و شورولت قرار بگیرد و این در حالی است که شاسی و قوای محرکه آن با سایر محصولات مشابه در جنرال‌موتورز مشترک است. 

8. هوندا: هوندا همچنان توانسته جایگاه خود را در بین 10 شرکت برتر حفظ کند هر چند در این جدول شاهد دو پله نزول نسبت به سال پیش بوده است. هوندا در سال‌های اخیر به آرامی در حال از دست دادن موقعیتش در این رده‌بندی است چرا که سال قبل هم شاهد نزول یک پله‌ای بود. این خودروساز ژاپنی که در بازار آمریکا رقابت سختی با تویوتا دارد، ممکن است سال آینده دچار مشکلات بیشتری شود هر چند در زمینه فروش همچنان جزو خودروسازان موفق است.

7. ولوو: این شرکت سوئدی همواره به تولید خودروهایی با کیفیت و ایمنی بالا مشهور بوده اما سال قبل وضعیت متزلزلی داشته و همین مسأله باعث سقوط 10 پله‌ای آن در سال 2012 شد. امسال اما ولوو توانست به وضعیت خود سر و سامان دهد و  با13 پله صعود، به جایگاه هفتم برسد که بیشترین صعود در میان حاضرین در این رده‌بندی است. ولوو در بازارهای جهانی خودرویی در رده برندهای لوکسی چون مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و به شمار می‌رود و در حال حاضر توانسته از هر دوی آن‌ها پیشی بگیرد.

6. اینفینیتی: برند لوکس نیسان در حالی توانست رتبه ششم این جدول را به دست آورد که نیسان در رتبه نازل 22 قرار گرفت تا مشخص شود هر چند ریشه محصولات اینفینیتی به خودروهای نیسان باز می‌گردد اما تفاوت‌هایی در این خودروها است که به چشم مشتریان می‌آید. البته در این زمینه همچنان اینفینیتی و نیسان در پس دو خودروساز بزرگ ژاپنی، هوندا و تویوتا قرار دارند چرا که هر دو شرکت در زمینه قابلیت اطمینان محصولات لوکس و محصولاتی با برند خود از نیسان جلوتر هستند.

5. مزدا: مزدای ژاپن در سال‌های اخیر حضور قابل قبولی در رده‌بندی قابل اطمینان‌ترین برندهای بازار داشته است و هر چند امسال یک پله نزول کرده اما همچون سال پیش توانسته نام خود را در میان 10 برند برتر جای دهد. علت اصلی نزول این شرکت را باید در معرفی طیف جدید محصولات به بازار دانست و به همین دلیل احتمالاً سال آینده مزدا شاهد ارتقاء رتبه خواهد بود.

4. آئودی: عنوان برترین شرکت اروپایی در رده‌بندی قابل اطمینان‌ترین برندهای خودرویی به ارباب حلقه‌ها رسید. آئودی در حالی توانست به این عنوان دست پیدا کند که برندهای هم‌وطنش، مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و را پشت‌سر گذاشت و این مسأله برای آئودی که به دنبال به دست آوردن جایگاه شایسته خود در میان برندهای لوکس آلمانی است بسیار مهم بود. آئودی البته در سال‌های اخیر همواره نمایش قابل قبولی داشته و امسال هم چهار رتبه پیشرفت داشته است.

3. آکورا: برند لوکس شرکت هوندا امسال توانست نمایش قدرتمندی را از خود نشان دهد و چهار رتبه نسبت به سال پیش پیشرفت کرد. آکورا جدال سرسختی با لکسس دارد و هر چند فعلاً نتوانسته از این شرکت پیشی بگیرد اما هوندا امید زیادی به موفقیت این برند در سال آینده دارد.

2. تویوتا: بزرگ‌ترین خودروساز جهان امسال همچون سال گذشته عنوان دوم رده‌بندی را از آن خود کرد تا همچنان حضور پر قدرت خود را به رقبا نشان دهد. تویوتا امسال در محصولات خود خانه تکانی گسترده‌ای کرده است و نسل جدید بخش عمده‌ای از خودرو های پر فروش خود را  به بازار فرستاده اما با این وجود همچنان توانسته رتبه سال گذشته خود را حفظ کند که این مسأله نشان از توانایی این شرکت در تولید محصولات با کیفیت دارد. 

1. لکسوس: در رتبه اول قابل اعتمادترین برندهای خودرویی جهان، لکسوس ایستاده است، برند لوکس محصولات تویوتا که برای رقابت با محصولات مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و به بازار معرفی شده و هر چند از نظر مشتریان سنتی محصولات آلمانی نتوانسته آن‌ها را شکست دهد اما توانایی‌های خود را در زمینه جذب اعتماد مالکین به خوبی نشان داده است. لکسوس هم همپا با تویوتا بسیاری از محصولات خود را به روز کرده است اما توانسته به رتبه نخست دست پیدا کند. سال گذشته Scion، برند ارزان قیمت تویوتا این رتبه را در اختیار داشت اما امسال نتوانست رتبه‌ای بهتر از یازدهم به دست آورد که بخش عمده‌ای از آن به مشکلات خودروی اسپرت FR-S باز می‌گردد و نکته قابل توجه آنکه BRZ، برادر همین خودرو با برند سوبارو هم از مشکلات مشابهی رنج می‌برد و باعث کاهش رتبه پنج پله‌ای سوبارو شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها