کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت جهانی طلا و نقره در بالاترین حد در 15 ماه گذشته


کد خبر : ۲۱۹۷۵شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۰۱۱۲۱۵ بازدید

قیمت طلا و نقره در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر افت ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی افزایش یافت و ...

قیمت طلا و نقره در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر افت ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در 15 ماه اخیر رسیده است.

به گزارش ایران جیب به نقل از سایت طلا، قیمت طلا و نقره روز جمعه با رشد 2 درصدی روبرو شد و به بالاترین سطح از ژانویه سال گذشته رسیده است. تصمیم غیر منتظره بانک مرکزی ژاپن برای حفظ سیاست های پولی تاثیر زیادی بر افزایش ارزش ین در برابر دلار داشته و این مساله در نهایت موجب افزایش چشمگیر قیمت طلا و نقره شده است.

بر اساس این گزارش کاهش شاخص سهام در بازارهای مالی آمریکا و اروپا نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا و نقره داشته است.

ارزش ین در برابر دلار به بالاترین سطح در 18 ماه گذشته رسیده است. انتشار آمارهای ضعیف مربوط به رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال نیز تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار داشته است. با انتشار این آمارها گمانه زنی ها در خصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده نیز کمتر شده است.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 2 درصد افزایش به بیش از 1292 دلار رسیده است. این بالاترین قیمت طلا در 15 ماه گذشته به شمار می رود. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد 4.8 درصدی روبرو شد که این بهترین عملکرد هفتگی طلا از 12 فوریه به شمار می رود.

سیمونا گامبرینی تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس تاکید کرد: قیمت همه فلزات گرانبها تحت تاثیر کاهش ارزش دلار با افزایش روبرو شده است. انتشار آمارهای ناامید کننده رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر افزایش ارزش دلار، تا حدی اصلاح شود ولی من همچنان نسبت به قیمت طلا امیدوار هستم.

به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی عجله ای برای افزایش نرخ بهره ندارد.

قیمت هر اونس نقره نیز با 1.5 درصد افزایش به بیش از 17.80 دلار رسیده است که بالاترین رکورد از ژانویه 2015 میلادی به شمار می رود. قیمت نقره در ماه آوریل بیش از 15.3 درصد رشد داشته و بهترین عملکرد خود را از اوت 2013 میلادی ثبت کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها