کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حق انتخاب میان چند خودرو در بازار ایران


کد خبر : ۲۱۹۷۴شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰:۳۵۱۰۷۳۸ بازدید

انتخاب یک خودرو از میان گزینه‌های موجود در بازار شاید یکی از دشوارترین خریدهای ممکن باشد؛ چرا‌که اغلب باید بانگاهی بلند‌مدت به ماجرا ...

انتخاب یک خودرو از میان گزینه‌های موجود در بازار شاید یکی از دشوارترین خریدهای ممکن باشد؛ چرا‌که اغلب باید بانگاهی بلند‌مدت به ماجرا نگریست. در این میان برخی هم هستند که با سرعت بیشتری خودروی خود را عوض می‌کنند. آنها نیز همیشه دوست دارند بدانند که خودروهای جدید کدام هستند و تفاوت‌ها و شباهت‌های آنها با خودرو کنونی‌شان چیست.

به گزارش ایران جیب به نقل از دنیای ماشین، در بازار رو‌به رشد خودرو ایران چه از نظر تنوع مدل و چه از نظر افزایش خریدار، مساله انتخاب خودرو روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این صفحه سعی شده تا خودروهای مختلفی که از نظر قیمت یا قابلیت‌های فنی در یک کلاس قرار دارند با زبانی ساده با یکدیگر مقایسه شوند.‌ به‌‌گونه‌ای‌که در نهایت خواننده بتواند دید کلی درخصوص خودروهای کلاس‌های مختلف پیدا کند.

در همین راستا سعی شده تا در هر شماره تنوع کلاس‌های قیمتی مختلف مدنظر قرار بگیرد تا صفحه «حق انتخاب» برای طیف بیشتری از مخاطبان کاربرد داشته باشد.

 


رنو سیمبل یا بسترن B50

دو خودوریی که البته از نظر کلاس با یکدیگر تفاوت دارند اما به لحاظ قیمتی در یک رده هستند. این در حالی است که بسترن از موتوری پر‌قدرت‌تر و پر‌حجم‌تر نسبت به سیمبل برخوردار بوده و البته فضای کابین بیشتری را نیز برای خانواده‌ها مهیا می‌سازد.در سوی دیگر سیمبل برند اروپایی رنو را با کیفیت بالا به دوش می‌کشد اما به دلیل وارداتی بودن این خودرو قیمت آن نتوانسته رقابتی باشد و از این‌رو کمی بیشتر از آنچه باید، پول می‌پردازید. کیفیت قطعات به کار رفته درون کابین هر دو خودرو مناسب است اما امکانات بسترن در سطح بسیار بالاتری قرار دارد، این در حالی است که در بازار نیز با اقبال بیشتری نسبت به سیمبل همراه است.مصرف سوخت سیمبل پایین‌تر از بسترن بوده و اقتصادی‌تر به نظر می‌رسد.


8oa912r9bf4twkcipkc.jpg

sl584rrpedgm3p72juxw.jpg


هر دو خودرو از طراحی خوبی برخوردارند و ابعاد سیمبل برای رانندگی شهری مناسب‌تر است. خدمات پس از فروش هر دو خودرو در سطح متوسط قرار دارد، این در حالی است که گستردگی خدمات پس از فروش بسترن فرا‌تر از رنو است. به‌طور کلی اگر به دنبال خودرویی برای خانواده‌های پر‌جمعیت هستید و امکانات و قدرت موتور برایتان اهمیت زیادی دارد بسترن انتخاب خوبی به شمار می‌رود اما اگر از خودروهای چینی خسته شده‌اید و به دنبال خودرویی با کیفیت و سواری متفاوت هستید می‌توانید سیمبل را انتخاب کنید.
 




هوندا CRV یا میتسوبیشی اوتلندر جدید

ژاپنی‌ها در پی باز‌پس‌گیری بازار خودرو از کره‌ای‌ها هستند، از این‌رو با قیمت‌گذاری مناسب بازار را نشانه گرفته‌اند. هر‌چند برخی از این برندها هنوز هم نتوانسته‌اند قیمت‌گذاری رقابتی داشته باشند.اوتلندر و CRV هر دو از موتور‌هایی هم‌حجم بهره می‌برند که 2.4 لیتری است اما قدرت موتور CRV بیشتر از اوتلندر بوده و البته شتاب‌گیری هوندا نیز بهتر از میتسوبیشی است. این در حالی است که قیمت CRV بسیار بالاتر از اوتلندر بوده و همین امر موجب شده تا در بازار و در کوچه و خیابان کمتر هوندا CRV را ببینیم، این در حالی است که این خودرو لقب بهترین SUV سال 2015 را نیز در دنیا یدک می‌کشد.


olpcrc70bn9ubldzfsh3.jpg

0i1m88xnw0q67f6x567c.jpg


اما این القاب و عناوین نتوانسته توجیه مناسبی برای قیمت‌گذاری تند این خودرو باشد. هر دو خودرو از نظر طراحی در سطح خوبی قرار داشته و زیبا هستند، درون کابین هر دو خودرو با کیفیت است اما امکانات هوندا در تیپ فول آن کمی بیشتر از میتسوبیشی است. همچنین خدمات پس از فروش میتسوبیشی نیز برگ برنده اوتلندر را رقم می‌زند و همین امر سبب شده تا در بازار اوتلندر خودروی موفق‌تری باشد. باوجود داشتن موتور قوی‌تر هوندا در کم‌اشتها بودن نیز از اوتلندر پیشی گرفته است و مصرف سوخت حدود یک لیتر پایین‌تر را تجربه می‌کند. در بحث شتاب‌گیری نیز CRVخودروی چابک‌تری نسبت به اوتلندر است. به‌طور کلی می‌توان هوندا را خودرویی برتر دانست اما قیمت کمتر و البته خدمات پس از فروش گسترده توانسته موفقیت را برای اوتلندر رقم بزند.
 




آلفارومئو میتو یا ولوو C30

دو هاچ بک کوچک بازار ایران که هر دو کوپه بوده و به واقع خودرو‌هایی اسپرت و جذاب برای جوانان هستند. هر دو خودرو مجهز به موتور توربو شارژ بوده و شتاب بالایی دارند؛ با این تفاوت که ولوو از حجم موتور بسیار بالاتر و البته قدرت بسیار بیشتر نسبت به میتو برخوردار است. هر دو خودرو از نظر طراحی به واقع زیبا و البته متفاوتند. درون کابین هر دو خودرو هم طراحی خوبی داشته و کیفیت مواد به کار رفته درون کابین نیز یکسان است. ولوو طراحی متفاوت‌تری را تجربه می‌کند و از نظر امکانات می‌توان گفت تفاوت‌های چندانی ندارند اما از نظر ایمنی C30 قطعا خودروی ایمن‌تری نسبت به میتو است.
 

h7u8pzfbx9j0m5z5gmct.jpg

mahhjzsktwybnfih4pse.jpg


هر دو خودرو در بازار ایران با کم‌اقبالی مواجه بوده‌اند اما میتو باز هم وضعیت بهتری نسبت به C30 دارد و راحت‌تر نیز خریدو فروش می‌شود. خدمات پس از فروش هر دو خودرو گستره زیادی از این‌رو خریداران هر دو خودرو که غالبا جوان نیز هستند خدمات مناسب را فراموش کرده و بیشتر جذابیت خودرو برای آنها مهم است.مصرف سوخت میتو کمتر از C30 بوده و برای شهر، خودروی مناسب‌تری است؛ هر دو خودرو ابعاد کوچکی داشته و در رانندگی شهری از آنها لذت خواهید برد.این دو خودرو جذابیت‌های فراوانی دارند که خرید آنها ریسک فراوانی دارد. اگر به دنبال خودرویی با موتور پر قدرت و شتاب بالاتر هستید C30 و اگر بازار خرید و فروش نیز برای شما مهم است میتو گزینه بهتری است.

 




سیتروئن DS5 یا لکسوس CT200H

دو هاچ بک گران‌قیمت بازار ایران.خودروهایی که یکی از دیگری وسوسه‌انگیز‌ترند اما در بازار ایران کمتر کسی وسوسه خرید این خودروها به سرش زده است.CT که چند سالی می‌شود در بازار ایران حضور دارد موفق‌تر از DS تازه‌وارد است. DS از موتور بنزینی و CT از ترکیب دو موتور بنزینی و الکتریکی بهره می‌برد. CT هیبریدی بوده و مصرف سوخت بسیار کمتری نسبت به DS دارد اما این DS است که با طراحی متفاوت خود به بازار آمده که البته زیبا‌تر از لکسوس است. موتور DS کم‌حجم‌تر است اما با توجه به بهره بردن از توربوشارژ توانسته توان بهتری را نسبت به موتور CT ارائه دهد، این در حالی است که از نظر شتاب‌گیری نیز در سطح بهتری قرار دارد. امکانات هر دو خودرو زیاد است اما DS با توجه به داشتن کیفیت بسیار بالاتر درون کابین و البته امکاناتی متفاوت‌تر از این حیث شاید برتری داشته باشد اما این نکته را فراموش نکنید که DS هر چقدر هم با کیفیت باشد باز هم ساخته دست فرانسوی‌ها بوده و هیچ گاه نمی‌تواند از نظر اقتصادی و کم‌استهلاک بودن به گرد پای لکسوس برسد.
 

gw1xoptpxtsl92eprl2.jpg

dm3jfn2qxvxmnuhsh.jpg

همچنین از همه مهم‌تر خدمات پس از فروش لکسوس نیز می‌تواند برگ برنده‌ای برای آن باشد. اگرچه هر دو خودرو هاچ بک هستند اما از فضای مناسبی درون کابین بهره می‌برند. در بازار ایران در حال حاضر برگ برنده دست لکسوس است اگرچه CT خودروی پر اقبالی نیست اما هر چه هست از DSتازه وارد موفق تر است حال باید دید که DSمی تواند همه چیز را به نفع خود تمام کند یا خیر.  به‌طور کلی DS خودرویی جذاب با امکانات فراوان و کیفیت بالا است اما CT خودرویی اقتصادی و کم‌استهلاک است که خیال شما را از بابت هزینه‌ها راحت می‌سازد.
 




دانگ فنگ H30 یا  هاوال M4

دو خودروی تولید داخل اما نمایندگانی از چین.خودروهایی که در تولید تفاوت‌های فراوانی دارند. M4 که چندی است در بازار ایران حضور دارد و به‌رغم شایستگی نتوانسته در بازار ایران موفق باشد و از سوی دیگر H30که یک تازه وارد است و توسط ایران‌خودرو به بازار ایران عرضه می‌شود، همین تفاوت می‌تواند برگ برنده برایH30 باشد؛ چراکه شرکت عرضه‌کننده هاوال از هر نظر عملکرد ضعیفی داشته و دارد. هر دو خودرو از موتورهایی هم حجم برخوردارند و تقریبا قدرت آنها نیز برابر است البته با اختلافی اندک. H30 برنده این رقابت است. هر دو خودرو در کلاس SUVهای بسیار کوچک یا کراس اوور حضور دارند و انتظار زیادی از آنها نیست.


u4f7u0yw1i7a87z6m8s6.jpg

9829jn8vi42urdfmfi7c.jpg

گریت وال خودروهای با کیفیت تری از دانگ فنگ می‌سازد اما در ایران این چیزها مهم نیست خدمات پس از فروش گسترده و قیمت مناسب از همه چیز مهم‌تر است که در این زمینه ایران خودرو توانسته H30را با قیمتی مناسب تر نسبت به M4 روانه بازار کند. مصرف سوخت هر دو خودرو مناسب بوده و هر دو کم‌اشتها هستند اما M4 با امکاناتی بیشتر روانه بازار شده است. فضای کابین هر دو خودرو بزرگ نیست اما خیلی هم به سرنشینان سخت نمی‌گذرد. به‌طور کلی می‌توان M4را خودرویی موفق تر از نظر امکانات و البته زیبایی دانست، اما H30 با توجه به مولفه‌های فراوان خودرویی است که می‌تواند در آینده موفق‌تر باشد و خرید آن توجیه‌پذیر‌تر است.
 




وانت کارا یا وانت آریسان

خودروهای کار و تجاری در ایران اهمیت فراوانی دارند، اما این اهمیت سبب نشده تا خودروسازان وطنی به فکر تولید خودروهای به روز تری در این کلاس باشند. از این‌رو سعی در تولید نمونه‌های قدیمی با چهره‌های جدید‌تر دارند. وانت کار خودرویی با چهره آشنا که سال‌ها در ایران با نام مزدا تولید شد و حالا با موتور جدیدو البته ضعیف اما همان چهره همیشگی و با نام کارا روانه بازار می‌شود. در سوی دیگر خودرویی که سال‌ها با نام پیکان وانت تولید شد موتورش روی آریسانی رفته که در حقیقت نمونه وانت شده پژو است. شاید بهتر بتوان گفت که آردی‌های گذشته به‌صورت وانت بازگشته‌اند.
l5jx8o39k2775eur0n9.jpg

5uw41ai3foo4kcrqqw4.jpg

این دوخودرو یک حسن بزرگ دارند و آن دیفرانسیل عقب بودن آنها است. شاید به جرات بتوان گفت که هر دو خودرو در حقیقت از موتوری یکسان بهره برده و تنها ظاهر آنها با هم تفاوت دارد. کابین این خودرو‌ها ساده بوده و با کمی تغییرات به دست مشتری رسیده‌اند. مصرف سوخت کمی ندارند، اما زیاد هم پرمصرف نیستند. ظرفیت بار هر دو خودرو نیز یکسان بوده و حدود 800کیلو بار را می‌توانند حمل کنند. ظاهر کارا کمی قابل قبول تر از آریسان است؛ چراکه قسمت عقب آریسان چندان متناسب با دیگر بخش‌های خودرو نیست. به هر حال یکی از این خودروها توسط ایران خودرو و دیگری توسط گروه بهمن روانه بازار می‌شود. هر دو خودرو از موتور مشترک بهره برده و بیشتر برای کارهای سبک مناسب هستند. کارا حدود دو میلیون تومان گران تر از آریسان است و انتخاب هر دو خودرو نیز بسته به سلیقه افراد دارد؛ چراکه از نظر فنی تفاوت‌های چندانی با هم ندارند.
 

شما کدام‌یک از این خودروهای یاد شده را بیشتر می‌پسندید؟ ترجیح می‌دهید کدام‌یک از آنها در آن محدوده قیمتی انتخاب شود؟



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها