کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت طلا به 1271 دلار رسید


کد خبر : ۲۱۹۶۲جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰:۰۶۱۳۰۸ بازدید

قیمت هر اونس طلا امروز تا رقم 1280 دلار و 60 سنت رسید که بالاترین رقم از 11 مارس تاکنون بود سپس فلز زرد با اندکی تعدیل قیمت ...

قیمت هر اونس طلا امروز تا رقم 1280 دلار و 60 سنت رسید که بالاترین رقم از ۱۱ مارس تاکنون بود سپس فلز زرد با اندکی تعدیل قیمت و رشد ۰.۴ درصدی به رقم ۱۲۷۱ دلار و ۱۰ سنت رسید.

به گزارش ایران جیب به نقل از تسنیم، در حالی که پافشاری بانک مرکزی ژاپن بر سیاست پولی قبلی خود موجب غافلگیر شدن بازارها و افت ارزش دلار شده است، قیمت طلا امروز به بالاترین رقم در 7 هفته گذشته رسید و نقره نیز بالاترین رقم 15 ماه اخیر را تجربه کرد.

پس از تصمیم بانک مرکزی ژاپن، دلار و ین روز پنجشنبه بزرگترین کاهش یک روزه ارزش خود در برابر ین در بیش از 5 سال اخیر را تجربه کردند. ارزش ین در برابر دلار امروز به بالاترین رقم در 18 ماه گذشته رسید و ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی 0.4 درصد افت کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز تا رقم 1280 دلار و 60 سنت رسید که بالاترین رقم از 11 مارس تاکنون بود. سپس فلز زرد با اندکی تعدیل قیمت و رشد 0.4 درصدی به رقم 1271 دلار و 10 سنت رسید. در این هفته قیمت طلا 3.2 درصد افزایش داشته که بیشترین رشد قیمت هفتگی از هفته منتهی به 12 فوریه تاکنون بوده است.

رونالد لئونگ، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «دلیل اصلی این افزایش این است که بازارها انتظار داشتند بانک مرکزی ژاپن سیاست های انبساطی بیشتری را اعلام کند و ارزش دلار نیز همچنان در حال کاهش است.»

قیمت نقره نیز امروز با 2 درصد افزایش به 17.867 دلار رسید که بیشترین رقم از ژانویه 2015 تاکنون بود. نقره در مسیر ثبت چهارمین افزایش هفتگی متوالی است.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی گفت، قیمت طلا ممکن است تا 1289 دلار بالا برود.

تصمیم روز چهارشنبه فدرال رزرو آمریکا مبنی بر عدم افزایش نرخ بهره نیز در افزایش قیمت طلا موثر بوده است. بانک مرکزی آمریکا نشان داد که با توجه به کند شدن قابل توجه رشد اقتصادی این کشور، عجله ای برای افزایش نرخ بهره ندارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها