کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عدم استقبال از فروش واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر


کد خبر : ۲۱۹۶۱جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸:۵۱۲۷۱۷ بازدید

در حالی مدیر عامل شهر جدید پرند قیمت نهایی مسکن مهرهای بدون متقاضی را اعلام کرد گزارش ها از عدم استقبال مردم از این واحدها ...

در حالی مدیر عامل شهر جدید پرند قیمت نهایی مسکن مهرهای بدون متقاضی را اعلام کرد گزارش ها از عدم استقبال مردم از این واحدها به علت بی‌اطلاعی از وضعیت واگذاری‌ ها و تلاش وزارت راه برای ایجاد روش‌های سهل‌تر در این کار حکایت می کند.

در اواخر روزهای پایانی سال 94 بود که مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از ابلاغ دستورالعمل نهایی تعیین تکلیف واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر به تمامی استان‌های کشور خبر داده و گفت: واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر در تمام شهرها به قیمت تمام شده در بازار آزاد به متقاضیان واگذار می‌شود.

فارس در گزارشی نوشت، اگر چه در این دستورالعمل اعلام شد که اولویت واگذاری این واحدها ابتدا با متقاضیانی است که شرایط چهارگانه مسکن مهر را داشته باشند و در صورت وجود واحد فراتر از تقاضای واجدان شرایط، این واحدها به افراد مجرد یا مالک هم فروخته می‌شود، تمام ادارات کل راه و شهرسازی (در مورد شهرهای 25 هزار نفر جمعیت و بالاتر)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی (در مورد شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت) و شرکت عمران شهر جدید محل وقوع ملک (درمورد شهرهای جدید) در سراسر استان‌ها موظفند حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ صدور این دستورالعمل، واحدهای طرح مسکن مهر ساخته شده یا در دست احداث فاقد متقاضی واجد شرایط را با ذکر تعداد واحد، نام پروژه، شهر محل وقوع ملک، حدود میزان پیشرفت فیزیکی پروژه، مبلغ برآوردی تقریبی آورده متقاضی تعیین و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی (سایت اینترنتی) مربوط برای اطلاع عموم اعلام کرده و همزمان نسبت به درج یک نوبت آگهی در روزنامه کثیرالانتشار (محلی یا سراسری) به منظور اطلاع رسانی برای مراجعه متقاضیان به پایگاه اطلاع رسانی (سایت اینترنتی) مربوطه اقدام کنند.

اما با گذشت بیش از یک ماه از ابلاغ این دستورالعمل از سوی آخوندی وزیر راه و شهرسازی اطلاع‌رسانی‌ها آنچنان ضعیف بود که باعث شد تا بسیاری از افرادی که شرایط و پول کافی برای خرید این واحدها را دارند نیز از وجود چنین طرحی بی اطلاع بوده و عملا این روش برای تکمیل هر چه زودتر پروژه مسکن مهر شکست بخورد.

در همان روزهای نخست داغ بودن این خبر مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر تاکید کرد: دستگاه‌های مذکور موظفند ظرف مدت یک ماه از تاریخ انتشار آگهی مرحله اول، نسبت به ثبت‌نام متقاضیان متاهل یا سرپرست خانوار یا زنان خودسرپرست (دارای حداقل 35 سال سن) که از تاریخ 22 بهمن ماه سال 1357 از امکانات دولتی (زمین مسکونی یا واحد مسکونی) استفاده نکرده باشند، اقدام کنند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر همچنین تاکید کرد: در صورت پایان این مدت و وجود واحدهای فاقد متقاضی وضعیت مجددا بررسی و شرایط جدید اعلام خواهد شد.

وی در این‌باره اضافه کرد: سامانه‌های ثبت‌نام در این مدت تا زمان تکمیل ظرفیت واحدهای هر استان باز بوده و به محض تکمیل و تمام شدن واحدها به صورت خودکار بسته خواهد شد. مهرآبادی با بیان اینکه فرآیند ثبت نام متقاضیان موضوع این دستور العمل نیز طبق همان روش جاری ثبت نام طرح مسکن مهر است، افزود: افتتاح حساب به شیوه موجود و به نام متقاضی در بانک عامل و پرداخت سهم‌آورده وی حسب مورد به میزان حداقل 50 درصد مبلغ تقریبی آورده نقدی (ظرف مدت 7 روز از تاریخ اعلام ) و پرداخت مابقی آن در موعد مقرر با رعایت قوانین و مقررات مربوطه الزامی است.

حال به نظر می رسد عدم اطلاع رسانی از سوی دستگاه‌های ذیربط باعث شده تا عملا دست های پشت پرده به فکر حراج و فروش آزاد واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی باشند.

هر چند وزارت راه و شهرسازی مخالف فروش آزاد این واحدهای مسکونی است اما ظاهرا عدم استقبال از سوی مردم که نشات گرفته از بی اطلاعی مردم است و این وزارتخانه را ناچار به تسهیل امور فروش این واحدهای مسکونی کند.


مدیر عامل پرند: 7000 واحد را در سایت شهرهای جدید اطلاع‌رسانی کرده‌ایم

علی‌اکبر طاهری مدیر عامل شهر جدید پرند با اعلام اینکه در شهر پرند هفت هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی وجود دارد گفته است که از طریق رسانه‌ها آگهی فروش این واحدها اعلام شده و آن را طبق دستور العمل ابلاغی در سایت شرکت عمران و بهسازی شهر جدید پرند قرار دادیم تا متقاضیان نام‌نویسی کنند و پروژه آنان مشخص شود.

طاهری تاکید کرد: قیمت مسکن مهر فاقد متقاضی را هم بررسی و قیمت نهایی را اعلام کردیم. ‌برخی طرح‌های فاقد متقاضی 30 تا 70 درصد تکمیل و با تسهیلات بانکی ساخته شده است و با ثبت نام و تکمیل واریزی طرح کامل خواهد شد.

وی درباره توافق سازمان بهزیستی و شرکت عمران و بهسازی پرند درباره واگذاری واحدهای فاقد متقاضی گفت: برای واگذاری هزار واحد با سازمان بهزیستی توافق کردیم، طرح‌ها مشخص شد و با توجه به اینکه نیازمند تامین اعتبار است باید نام نویسی انجام و تکمیل شود.

صحبت‌های مدیر عامل پرند را اینگونه می توان استباط کرد که مردم و متقاضیان این واحدهای مسکونی(فاقد متقاضی)با گذشت یک ماه از اطلاع رسانی و حتی از مدل ثبت نام در سایت بی خبر هستند چرا که مدیران شهرهای جدید به خصوص شهرهایی که تقاضا برای آن زیاد است باید در رسانه های جمعی از چنین طرحی سخن می گفتند که متاسفانه اینطور نبوده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها