کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رشد تقاضای چین قیمت طلا را افزایش داد


کد خبر : ۲۱۹۶شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵:۵۱۲۲۲۳ بازدید

به دنبال افزایش تقاضای شمش، سکه و جواهرات طلا در بازار چین قیمت جهانی طلا در آخرین ساعات مبادلات روز جمعه با افزایش روبرو شد.

میزان واردات طلای چین از هنگ کنگ در ماه اکتبر به مرز 130 تن رسید و این رقم در ده ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا 5 روز پیش تحت تاثیر بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا و نگرانی ها از متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو به شدت کاهش یافت و به پایین ترین حد خود در 4 ماه اخیر رسید.به اعتقاد کارشناسان اقتصادی افزایش تقاضای چین تاثیر زیادی بر رشد قیمت جهانی طلا داشته است. قیمت هر اونس طلا با یک درصد افزایش به بیش از 1250 دلار رسیده است.

قیمت طلا 25 نوامبر به کمتر از 1226 دلار رسید که این پایین ترین رقم از 8 جولای به شمار می رود. قیمت طلا در ماه نوامبر با کاهش 5.5 درصدی روبرو شده که این بدترین عملکرد این فلز گرانبها از ماه ژوئن به شمار می رود. برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که افزایش تقاضای چین به تنهایی برای نجات قیمت طلا کافی نخواهد بود.قیمت طلا پس از رشد متوالی در 12 سال گذشته از ابتدای امسال تاکنون بیش از 25 درصد کاهش داشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها