کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تجارت گران‌قیمت به سبک صاحب خانه‌ها


کد خبر : ۲۱۹۵۴جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳:۴۷۲۴۸۵ بازدید

هر سال در نخستین روزهای اردیبهشت هتل «سوفیتل واندا» پکن میزبان یک رویداد خاص به نام نمایشگاه املاک لوکس پکن با عنوان تجاری ...
تجارت گران‌قیمت به سبک صاحب خانه‌هاتجارت گران‌قیمت به سبک صاحب خانه‌ها

هر سال در نخستین روزهای اردیبهشت هتل «سوفیتل واندا» پکن میزبان یک رویداد خاص به نام نمایشگاه املاک لوکس پکن با عنوان تجاری «ال‌پی‌اس» است.

چین به دلیل دارا بودن جمعیت بسیار زیاد و سریع بودن آهنگ رشد جمعیت در زمینه ساخت‌وسازهای شهری بسیار پویا و فعال است، بنابراین برپایی رویدادهای مرتبط با املاک و مسکن در این کشور موضوعیت بسیاری پیدا می‌کند. 

اگر به دنبال عدد و رقم هستید، باید بگوییم براساس آمارهایی که سال گذشته یکی از شرکت‌های معتبر کانادایی منتشر کرده، حدود ۷۰ درصد از معاملات تجاری مسکن و املاک لوکس در «ونکوور» از سوی چینی‌ها انجام شده و حداقل یک طرف این معاملات چشم‌بادامی‌ها بوده‌اند. «دان اسکارو» معاون شرکت «Macdonald Realty Ltd» که در شانگهای اقامت دارد با اشاره به این موضوع گفته بود: کافی است به یکی از اوپن‌هاوس‌ها در وست ونکوور بروید و خودتان از نزدیک شرایط و پیشنهادهای خریداران را ببینید. وجود پول چینی در بازار مسکن کشور ما غیرقابل کتمان است. چینی‌ها بازار خانه‌های لوکس را می‌چرخانند و همه چیز را در دست دارند. از سوی دیگر بحران خرید خانه برای طبقه متوسط در چنین بازاری کاملا جدی است. البته این مسئله در بازار آپارتمان‌های ارزان قیمت دیده نمی‌شود. 

این تمام ماجرا نیست! مرداد سال گذشته مرکز داده‌های املاک و مستغلات چین اعلام کرده بود که بخش اعظمی از معاملات املاک در دو شهر پکن و شانگهای مربوط به خانه‌های لوکس و گران قیمت بوده است. بر اساس این گزارش تنها در دو ماه نخست سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۲۳۰ خانه لوکس در این دو شهر به فروش رفته که قیمت تنها یکی از این خانه‌ها ۱۳/۵میلیون دلار امریکا بوده است. 

این توضیحات را ارائه کردیم تا بدانید «ال‌پی‌اس» احتمالا تنها نمایشگاه چینی‌ها در این زمینه نیست اما با توجه به اینکه این رویداد در سال‌های اخیر با حمایت‌های گسترده دولت در پایتخت تجاری این کشور دایر بوده، اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. در این نمایشگاه قرار است به مخاطبان چندصد حق انتخاب در زمینه ساخت‌وساز مسکن داده شود. به تعبیر برگزارکنندگان حضور در بازارهای مربوط به ساختمان و مسکن ادبیات و فرهنگ خاصی را می‌طلبد که باید آن را فرا گرفت. بنابراین این رویداد برگزار می‌شود تا در کنار تمام جنبه‌های تجاری، بر بحث آموزش هم متمرکز باشد.

 

اینجا جای چه افرادی است

نمایشگاه املاک لوکس پکن در آخرین دوره خود که از ۲ تا ۵ اردیبهشت امسال دایر شده مورد حمایت شرکت‌های بزرگی چون Ferrari، Azimut Yachts، باشگاه M۱NT و برخی شرکای دولتی بوده و به خریداران نخبه ملک در شهر اجازه داده شد به تعامل و معاشرت با بانفوذترین کارشناسان ملک در جهان بپردازند. فرقی نمی‌کند شما یک برج‌ساز باشید یا یک معمار بزرگ! به هر حال حضور در این رویداد برای شما آموزنده خواهد بود. محصولات اصلی این نمایشگاه کالاهای لوکس از تمام کشورها، مناطق و شهرها است. محصولات باکیفیت بین‌المللی از سوئیت‌های کوچک گرفته تا جزایر خصوصی و آپارتمان‌های لوکس طبقه‌بندی شده‌اند. این رویداد تمام غرفه‌داران برجسته و متمایز در این زمینه را گردهم جمع می‌کند. 

«ال‌پی‌اس» به دلیل ماهیت منحصر به فرد و پویایی که دارد به‌طور معمول از همه کارشناسان برجسته و متمایز در این زمینه دعوت به عمل می‌آورد تا چه در قالب میزگردهای تخصصی و چه در قالب کنفرانس‌های خبری به انتقال تجربیات خود بپردازند. نکته قابل‌توجه آنکه بیش از ۲۰ کشور و بیش از ۱۰۰ شهر از نیویورک، پاریس، شانگهای، لندن، پوکت، هنگ‌کنگ، سنگاپور، سیدنی و سایر مناطق در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد که این امر به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا به کشف بهترین محصولات موجود برای فروش در این مقاصد رویایی بپردازند. 

اشاره کردیم که ورود به دنیای سرمایه‌داران بی‌حد و مرز ادبیات مشخصی را می‌طلبد. سرمایه‌گذاری در زمینه املاک لوکس گذشته از اینکه یک سرمایه‌گذاری عظیم است، یک تجربه و مهارت پیچیده نیز به شمار می‌آید. بنابراین آموزش‌های متعددی برای حرفه‌ای شدن نیاز است. نمایشگاه پکن برای مخاطبانی که سعی دارند راه و رسم ورود به این حوزه را یاد بگیرند دوره‌های آموزشی کاربردی دایر می‌کند که استادان آنها به‌طور معمول سرمایه‌دارانی شناخته‌شده هستند. افرادی که در حوزه کاری خود کارآفرین به شمار آمده و حرف‌های کلیدی و مهمی برای پولدار شدن شاگردان‌شان دارند. 

در رویداد بزرگ «ال‌پی‌اس» همه چیز در دسترس مخاطبان تخصصی است. آنها قادر هستند با شرکای تجاری جدیدی دیدار و همکاری داشته باشند. با صاحبان املاک لوکس و خریداران معاشرت کنند و با تاجران این حوزه در جهان و بنگاه‌ها ارتباط تجاری بگیرند. نمایشگاه پکن در یک جمله محفلی است برای استفاده از فرصت‌های مغتنم در جهت یادگیری، کشف، معاشرت و ارتباط با شماره یک‌های حوزه املاک و مستغلات جهان.

 

بخش‌های مختلف نمایشگاه

رویدادهای فوق‌تخصصی به‌طور معمول جنبه‌های چندان گسترده‌ای ندارند اما نمایشگاه بزرگ پکن از این قاعده پیروی نمی‌کند. این رویداد به طورتقریبی تمام بخش‌های مرتبط با صنعت ساختمان و مستغلات را زیرپوشش قرار می‌دهد. بخش آپارتمان‌های لوکس، ویلای ساحلی، آپارتمان و پنت‌هاوس در مرکز شهرهای معتبر از جمله بخش‌های اصلی این نمایشگاه است. غرفه‌داران مختلف نیز به صورت مجزا در بخش‌هایی مانند ویلا، گلف و استراحتگاه دریایی، استراحتگاه برای تعطیلات گرمسیری، املاک با مالکیت پاره وقت، جزایر خصوصی و... فعال هستند تا میزبان کارآفرینان و صاحبان سرمایه از سراسر جهان باشند. 

براساس آمارهای منتشر شده، در آخرین دوره این نمایشگاه (۲ تا ۵ اردیبهشت) که ۱۱ هزار متر مربع فضا را زیرپوشش داشت، در مجموع ۸ هزار بازدیدکننده تخصصی و ۱۲ هزار بازدیدکننده غیرتخصصی حضور داشتند. در خلال برپایی این رویداد ۷۵ قرارداد تجاری بین غرفه‌داران حاضر در نمایشگاه به صورت رو در رو (B TO B) و بیش از ۱۰۰ قرارداد بین مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان منعقد شد.


نگاهی به یک رویداد مشابه در ایران

نمایشگاه پکن بیش از دو دهه سابقه برگزاری دارد. در ایران نیز از ۴ سال پیش رویدادی با عنوان نمایشگاه بین‌المللی املاک و مستغلات به صورت سالانه برگزار می‌شود. این نمایشگاه البته هنوز ابعاد گسترده‌ای پیدا نکرده و در بهترین حالت با حدود ۱۰۰ مشارکت‌کننده کلید می‌خورد. اما اهداف خوب و قابل‌توجهی که برای آن پایه‌گذاری شده برگزاری سالانه آن را توجیه می‌کند. 

با توجه به اینکه مهندسی فروش در املاک و مستغلات یک ساختار پیچیده و حرفه‌ای دارد در نمایشگاه ایران سعی شده از آموزش‌های اروپایی به‌ویژه آموزش‌های فرانسه بهره‌برداری شود. مسئولان ستاد برگزاری نمایشگاه در تهران برای شروع نمایشگاه دوره‌های پیشرفته real states را فرا گرفتند و همین سبک را نیز در جلسات مختلف و کارگاه‌های آموزشی تدریس می‌کنند. 

دست‌اندرکاران حوزه‌های مختلف مسکن از جمله شرکت‌های مختلف ساختمانی، سرمایه‌گذاری، انبوه‌سازان و تعاونی‌های مسکن، مشاوران، طراحان و مهندسان، جدیدترین طرح‌ها و برنامه‌های ساختمانی و نوین‌ترین سیستم‌های ساخت‌وساز در بخش‌های انبوه‌سازی، سبک‌سازی و مقاوم‌سازی، رونق ساخت‌وساز، برقراری تعادل قیمت در بازار مسکن و بازسازی بافت‌های فرسوده را ارائه و در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهند. 

این رویداد همچنین بر توسعه همکاری بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری به‌منظور سرمایه‌گذاری و پرداخت تسهیلات به بخش املاک و مستغلات کشور نیز متمرکز است. در سال‌های اخیر بسیاری از شرکت‌های خارجی معتبر از ترکیه، قبرس، یونان، بلغارستان، اسپانیا، امارات متحده عربی و جمهوری آذربایجان گرفته تا برخی کشورهای امریکایی در این نمایشگاه حضور داشتند که هدف همگی آنها معرفی توانمندی‌های‌شان در این حوزه بوده است.
 


میلاد محمدی - گروه تجارت / صمت



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها