کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تقاضای جهانی در 3 ماه نخست 24 درصد کاهش داشته است


کد خبر : ۲۱۹۵۱جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸:۴۷۴۵۴ بازدید

موسسه تحقیقاتی جی اف ام اس در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که افت تقاضای طلا در بازارهای جهانی تاثیر زیادی بر کاهش قیمت ...

موسسه تحقیقاتی جی اف ام اس در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که افت تقاضای طلا در بازارهای جهانی تاثیر زیادی بر کاهش قیمت این فلز زرد در کوتاه مدت داشته است.

موسسه تحقیقاتی جی اف ام اس اعلام کرد: قیمت طلا که ماه گذشته به بالاترین سطح در 13 ماه اخیر رسیده بود، تحت تاثیر کاهش تقاضا در بازارهای جهانی با افت نسبی روبرو شده است. بر اساس این گزارش تقاضای جهانی طلا در سه ماه نخست امسال با 24 درصد کاهش به کمتر از 781 تن رسیده است. این پایین ترین سطح تقاضای طلا در 7 سال اخیر به شمار می رود.

افت خرید طلا در بازارهای هند و چین در این مدت تاثیر منفی زیادی بر وضعیت تقاضای جهانی این فلز زرد داشته است. قیمت طلا در سه ماه نخست امسال با رشد 16 درصدی روبرو شده که این بالاترین رکورد در 30 سال گذشته به شمار می رود.

این موسسه در ادامه افزود: اگر نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان کمتر شود ، قیمت طلا در ماه های آینده با افت بیشتری روبرو خواهد شد. در صورت کاهش قیمت، شاهد افزایش مجدد تقاضا در بازارهای آسیایی خواهیم بود.

اگر قیمت طلا بار دیگر به کمتر از 1200 دلار در هر اونس کاهش یابد، بی شک تقاضا در بازارهای آسیایی به خصوص هند و چین با افزایش روبرو می شود.

تقاضای جواهرات طلا در بازار هند در این مدت با 56 درصد کاهش به پایین ترین سطح در 8 سال اخیر رسیده است. تقاضای جواهرات طلا در چین نیز در سه ماه نخست امسال با 28 درصد کاهش روبرو شده و بدترین عملکرد خود را از سال 2000 میلادی به ثبت رسانده است.

پیش بینی می شود تقاضای کل طلای چین امسال با کاهش روبرو خواهد شد. تقاضای جهانی جواهرات طلا در سه ماه نخست 2015 میلادی به 525 تن رسیده و این رقم در سه ماه چهارم سال گذشته به 581 تن افزایش یافته ولی در سه ماه نخست امسال با 29 درصد کاهش به کمتر از 373 تن رسیده است.

تقاضای صنعتی طلا نیز در سه ماه سال گذشته به 94 تن رسیده و این رقم در سه ماه پایانی 2015 به 87 تن رسیده است. تقاضای صنعتی طلا در سه ماه نخست امسال با 10.4 درصد کاهش به 84 تن کاهش یافته است.

برپایه گزارش سایت طلا تقاضای سرمایه گذاری خرده برای طلا نیز در سه ماه نخست سال گذشته به 249 تن رسیده و این رقم در سه ماه پایانی به 315 تن افزایش یافته است. این سطح در سه ماه نخست امسال با 11 درصد کاهش به 221 تن رسیده است.

تقاضای فیزیکی طلا نیز در سه ماه نخست سال قبل به 1025 تن رسیده و در سه ماه پایانی 2015 به 1097 تن افزایش یافته ولی در سه ماه نخست امسال با 23 درصد کاهش به 781 تن رسیده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها