کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مکاتبه با دادستان کل کشور برای ساماندهی بنگاه‌های املاک


کد خبر : ۲۱۹۴۳جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۳:۴۷۱۱۶۷ بازدید

نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی از مکاتبه با دادستان کل کشور برای ساماندهی بنگاه‌های املاک خبر داد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی از مکاتبه با دادستان کل کشور برای ساماندهی بنگاه‌های املاک خبر داد.

حسین معصوم یکی از برنامه‌های سال‌جاری شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع‌ طبیعی در سال 95 را آشنایی مردم با قانون پیش‌فروش ساختمان اعلام و اظهار کرد:اطلاع‌رسانی و آموزش به مردم بسیار موثر است. معتقدم جلوی بسیاری از تخلفات را با اطلاع‌رسانی و آموزش به مردم می‌توانیم کاهش دهیم زیرا کسی حاضر نیست سرمایه و زندگی‌اش را در مسیری قرار دهد که احساس کند ممکن است مسیر درستی نباشد و ممکن است روزی قلع و قمع شود و از بین برود.

وی با اشاره به ساماندهی بنگاه‌های املاک در سال جاری افزود: ساماندهی بنگاه‌های املاک از دیگر کارهایی است که در دست اقدام داریم. در همین راستا نیز در حال انجام مکاتبه‌ با دادستان مازندران و دادستان کل کشور هستیم تا در مرحله نخست با بنگاه‌های غیرمجاز برخورد شود، چون مفسده‌ها بیشتر از آنها آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در مرحله بعدی بنگاه‌هایی که قانونی هستند در حد انعقاد قرارداد باقی بمانند نه اینکه به مردم تعهد کنند که تا برای آنها اخذ مجوز و ساخت واحد مسکونی را نیز انجام دهند. اینها چالش‌هایی است که ما با آنها مواجهیم.

معصوم بیان کرد: در گذشته به مدیران کل تاکید شده بود که در بحث تغییر کاربری‌ها در کمیسیون‌های ماده 5 دقت بیشتری کنند و جز موارد خاص و استثنایی که تغییر کاربری ایجاب می‌کند حساسیت‌های لازم را داشته باشند. فلسفه کمیسیون ماده 5 هم همین است که نسبت به تغییر کاربری اقدام نکنند و نظارت بر این امر مهم بر عهده دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی است. آماری که از مدیران داریم شاید به یک دهم آنچه که در گذشته صورت می‌گرفته رسیده است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: آموزش‌های حقوقی نیز از دیگر اقداماتی است که در اولویت اجرا قرار گرفته است و در همین راستا نیز دو جلسه در سال گذشته برگزار شد و در سال جدید نیز برنامه‌های آموزش حقوقی را در دست اجرا داریم تا بتوانیم تیم واحد حقوقی در وزارت‌خانه داشته باشیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها