کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغییرات قیمت طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۱۸۹۵چهارشنبه، ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۵۸۵۲۹ بازدید

آمار اقتصادی ضعیف آمریکا و افت دلار باعث شد تا در معاملات روز چهارشنبه طلا برای سومین جلسه متوالی به روند صعودی خود ادامه ...

 در حالی که سرمایه‌گذاران معتقدند ضعف در اقتصاد آمریکا فدرال‌رزرو را مجبور خواهد کرد تا در مورد افزایش نرخ بهره محتاطانه عمل کند، دلار به روند نزولی خود در برابر سبد ارزهای اصلی دیگر ادامه داد.

احتمالا فدرال‌رزرو در روز چهارشنبه نرخ بهره را ثابت نگاه خواهد داشت و تمرکز بازار روی زمان افزایش نرخ بهره احتمالی خواهد بود. در ماه سپتامبر، بانک مرکزی آمریکا برای نخستین بار در نزدیک به یک دهه اخیر نرخ بهره را افزایش داد.

هر اونس طلا در معاملات امروز با رشدی 0.1 درصدی یکهزار و 244 دلار و 30 سنت معامله شد تا به رشد 0.4 درصدی جلسه گذشته خود ادامه دهد.

تحلیلگران ANZ اعلام کرد‌ند: «با ادامه معاملات در محدوده کم، طلا اندکی بالاتر رفته است. دلار ضعیف‌تر موجب حمایت تقاضا شده است ولی سرمایه‌گذاران همچنان در خصوص تصمیم بانک مرکزی نگران هستند. چشم‌انداز اقتصادی بدون تغییر و ارزیابی متوازن‌تر خطرات می‌تواند اعتماد فدرال‌رزرو را برای ایجاد ثبات بیشتر بهبود بخشد.»

بانک OCBC اعلام کرد: «در میان قیمت‌های تقریبا بهبود یافته نفت خام، ‌فدرال‌رزرو باید یک تعادل دقیق میان نرمال‌سازی تدریجی سیاست‌های پولی و قابل لمس کردن سیل اخیر آمار اقتصادی پیچیده برقرار کند.»

طلا به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است، به طوری که افزایش نرخ بهره موجب بالارفتن هزینه‌های نگهداری شمش شده و دلار را تقویت می‌کند. در پی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر عدم افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو در سال 2016، طلا در سال جاری رشدی 17 درصدی را تجربه کرده است.

آمار منتشر شده در روز سه‌شنبه نشان‌ می‌دهد سفارشات کالاهای بادوام کارخانه‌ها در ماه مارس کمتر از انتظار افزایش یافته است که نشان می‌دهد هزینه‌های کسب‌وکار و رشد اقتصادی در سه‌ماهه نخست ضعیف بوده است. گزارش دیگر نشان می‌دهد اعتماد مصرف‌کنندگان در ماه آوریل فروکش کرده است.

بازارهای دیگر نیز با توجه به نشست فدرال‌رزرو با تغییراتی مواجه شدند. بازارهای سهام آسیا اندکی رشد داشت در حالی که دلار برای سومین جلسه متوالی سقوط کرد.

تحلیلگران GFMS در موسسه تامسون رویترز اعلام کردند: قیمت طلا که در ماه گذشته به بالاترین سطح 13 ماه اخیر خود رسیده بود به دلیل کاهش تقاضا از سوی مصرف‌کنندگان آسیایی با روند نزولی کوتاه مدتی مواجه شد. 

تقاضای جهانی طلا در سه ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افتی 24 درصدی به 781 تن رسید که ضعیف‌ترین سه‌ماهه در هفت سال اخیر بوده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها