کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تهران - اصفهان یک ساعت کوتاه‌تر می‌شود


کد خبر : ۲۱۸۸۱چهارشنبه، ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶:۳۴۱۷۰۰۷ بازدید

هلدینگ «آتیه صبا» به‌عنوان زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری در حالی با حمایت این صندوق و وزارت راه‌و‌شهرسازی، ساخت نخستین آزادراه بتنی ایران ...
تهران - اصفهان یک ساعت کوتاه‌تر می‌شودتهران - اصفهان یک ساعت کوتاه‌تر می‌شود

هلدینگ «آتیه صبا» به‌عنوان زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری در حالی با حمایت این صندوق و وزارت راه‌و‌شهرسازی، ساخت نخستین آزادراه بتنی ایران را با 6 باند رفت و برگشت به طول 105 کیلومتر، آغاز کرده است که آزادراه‌ها و اتوبان‌های ایران تاکنون همه به‌صورت آسفالتی بوده است.

این آزادراه، کریدور جنوب به شمال را با عبور از کنارگذر شرق اصفهان، متصل می‌کند و علاوه بر کوتاه کردن 2.5 ساعته مسیر تهران به شیراز و کوتاه کردن یک ساعته مسیر تهران به اصفهان، تاثیر زیادی در کاهش هزینه‌های نگهداری و بازگشت رونق به کارخانه‌های سیمان‌سازی کشور دارد. شهرهای اصفهان و تهران در زمان حاضر با دو مسیر به یکدیگر متصل می‌شود، ابتدا مسیر قدیمی‌ و اتوبان دوطرفه‌ای است که با عبور از شهرهای قم، سلفچگان و میمه به اصفهان می‌رسد و مسیر بعدی آزادراهی عریض‌تر است که با عبور از کاشان تهران را به اصفهان متصل می‌کند. حالا عملیات ساخت مسیر سوم نیز آغاز شده است، نخستین آزادراه بتنی کشور که با بهره‌برداری از آن دیگر نیازی نیست مسافرانی که تهران را به مقصد اصفهان یا شیراز ترک می‌کنند از داخل شهرها عبور کنند.


احداث 63 کیلومتر تا اصفهان ظرف 2 سال

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد، با اشاره به اینکه این هلدینگ برای نخستین‌بار با حمایت و سرمایه‌گذاری وزارت راه اقدام به ساخت نخستین آزادراه بتنی کشور کرده است، افزود: این اقدام اتفاق خوبی برای کارخانه‌های تولید سیمان در ایران است، چراکه موجب بهبود فضای کسب و کار کارخانه‌های سیمان خواهد شد. احمدرضا نیک‌کار اصفهانی با بیان اینکه این آزادراه کریدور جنوب به شمال کشور را با عبور از کنارگذر شرق اصفهان متصل می‌کند، افزود: پروژه ساخت این آزادراه با مصوبه دولت آغاز شده است.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این آزادراه فاصله تهران به شیراز 5/ 2 ساعت و فاصله تهران به اصفهان نیز یک ساعت کوتاه‌تر می‌شود. مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا اظهارکرد: این آزادراه دارای 6 باند رفت و برگشت به طول 105 کیلومتر است که 63 کیلومتر آن تا مقصد اصفهان ظرف مدت حداکثر دو سال از سوی این هلدینگ اجرایی می‌شود. وی ادامه داد: در این پروژه برنامه‌های زیادی برای جانمایی انبار عمومی، مرکز تعمیرات ماشین‌آلات سنگین و خدمات به ماشین‌آلات در اطراف آزاد راه طراحی شده است. نیک‌کار افزود: همچنین احداث این آزادراه موجب می‌شود تا از ورود خودروها به شهرها جلوگیری شود و کسانی که مقصدشان اصفهان یا شیراز است نیاز به این نیست که به شهرهایی مانند یزد و کرمان وارد شوند.


مزایای آزادراه بتنی

وی با تاکید بر اینکه مکانیزم این آزاد راه به گونه‌ای طراحی شده است که به‌صورت شبانه‌روزی باشد، افزود: احداث این آزاد راه صرفه‌جویی زیادی در مصرف سوخت کشور به دلیل کوتاه‌تر شدن مسیرها دارد و همچنین به بهبود فضای اقتصادی در کشور به دلیل درگیرکردن کارخانه‌های سیمان در این پروژه کمک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه طول عمر آزادراه‌های بتنی در صورت نگهداری خوب حدود 30 سال است، افزود: آزادراه‌های بتنی بر عکس آزادراه‌هایی که با آسفالت ساخته می‌شوند از مقاومت بتنی و تحمل فشار بیشتر، سازگاری با محیط زیست بالاتر، عدم تجزیه سنگ‌دانه‌ها، چسبندگی خوب و مقاومت حرارتی بالا برخوردارند.

نیک‌کار با بیان اینکه تمامی‌کشورهای توسعه یافته دنیا در حال حاضر از روش ساخت بتنی آزادراه‌ها به دلیل کاهش هزینه‌های مالی و زیست محیطی استفاده می‌کنند، افزود: با ساخت بتنی این آزادراه دیگر دچار عارضه ترک‌خوردگی که در اتوبان‌های آسفالتی با آن مواجه هستیم، نمی‌شویم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها