کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حالا که نفت ارزان شده،گرانی بنزین چه توجیهی دارد؟


کد خبر : ۲۱۸۵۳چهارشنبه، ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۸:۴۷۱۶۴۸ بازدید

موضوع دو نرخی شدن بنزین را با برخی مالکان خودروهای شخصی در کلانشهر تهران در میان گذاشتیم تا نظر مردم را در این زمینه جویا ...

موضوع دو نرخی شدن بنزین را با برخی مالکان خودروهای شخصی در کلانشهر تهران در میان گذاشتیم تا نظر مردم را در این زمینه جویا شویم، عمده نظرات مردم بر این پایه استوار است که گرانی بنزین توجیهی ندارد.

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی دولت اختیار دارد که در زمینه تعیین میزان سقف مصرف بنزین با نرخ پایه و تعین نرخ برای مصرف بیشتر تصمیم گیری کند. تا امروز هیچ تصمیمی در این خصوص گرفته نشده اما به نظر می رسد با تصویب نهایی قانون بودجه و مهر تأیید شورای نگهبان بر آن، در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.

موضوع دو نرخی شدن بنزین را با برخی مالکان خودروهای شخصی در کلانشهر تهران در میان گذاشتیم تا نظر مردم را در این زمینه جویا شویم. بهترین نظرات را از بین صحبتهای 30 شهروند تهرانی انتخاب کرده ایم که در ادامه آورده شده است.

مردی 52 ساله مالک خودروی سمند :

به نظر می رسد دولت، مجلس یا هر شخص یا گروهی که در مورد بنزین کشور تصمیم گیری می کنند هیچ برنامه مشخصی در این زمینه ندارند و هر سال بر اساس میزان نیاز مالی خود و بعضاً از روی سلیقه مدیران مسئول نسبت به این مسئله تصمیم گیری می کنند. یک زمانی می گفتند بنزین باید تک نرخی شود اکنون می گویند باید دوباره دو نرخی شود. طوری شده که مردم باید هزینه سلیقه گرایی مدیران مختلف را پرداخت کنند.

مردی 34 ساله مالک خودروی پراید:

تمامی این بحث ها برای گران تر شدن بنزین است. موضوع اصلا تک نرخی و دو نرخی نیست. موضوع این است که دولت ابتدای هر سال دنبال بهانه ای برای گران تر کردن بنزین است. به قول بعضی مسئولان که زمان انتخابات شعارهای قشنگی می گویند، دولت مرتب می خواهد دست در جیب مردم کند. یعنی تمام اقتصاد کشور دارد روی همین گران کردنها می چرخد.

مردی 41 ساله مالک خودروی پژو 405:

قیمت بنزین را می خواهند مطابق با قیمت جهانی آن تنظیم کنند اما خودرو را چند برابر قیمت جهانی به مردم می دهند. حقوق را که نصف قیمت جهانی هم به نیروی کار نمی دهند. باید از مسئولان پرسید که چه چیز اقتصاد ایران ملاک های جهانی دارد که قیمت بنزین را جهانی می کنند؟ توی روزنامه ها می نویسند که قیمت بنزین در فلان کشور فلان قدر است. خب این به ما چه؟ مگر ما مثل فلان کشور حقوق می گیریم؟ مگر خودرویی که با کیفیت های عالی و قیمت چند برابر پایین تر از ایران در کشورهای دیگر هست را ما می توانیم داشته باشیم؟

مردی 55 ساله راننده تاکسی:

هر سال که می خواستند بنزین را گران کنند از این بازی های تبلیغاتی راه می انداختند و در نهایت یکی دو ماه بعد از شروع سال بنزین را گران می کردند. امسال هم همین است. احتمالا بنزین قرار است گران شود. دیگر تاکسی ها امتیازی نسبت به بقیه خودروها ندارند. اگر دو نرخی شود حتما باید سهمیه برای ما در نظر بگیرند وگرنه کار تاکسی رانی را باید کنار بگذاریم.

مردی 32 ساله مالک خودروی پژو 206:

ببینید همه مردم دارند از کارت جایگاهدار استفاده می کنند. در کجای دنیا این همه بگیر و بنند و مسخره بازی برای خرید بنزین هست. دوباره دو نرخی می کنند و دوباره باید ببینیم برنامه های جدیدی که در این باره می دهند چیست. تازه بنزین روی روال افتاده بود. گران کردن آن اصلا توجیهی ندارد. قیمت بنزین مگر وابسته به قیمت نفت نیست؟ قیمت نفت که افت کرده. ما نمی گوییم بنزین را ارزان کنید. اما دیگر اجازه گران کردن ندارید.

مردی 60 ساله راننده خودروی توییتا کرولا:

این خودرو را در بازار اروپا یک سوم این قیمتی که در ایران خریده ام می توانستم خریداری کنم. اما بنزین را سه برابر قیمت فعلی بنزین ایران باید می خریدم. من می گویم قیمت خودرو را جهانی کنید، آنوقت بیاید قیمت بنزین را هم جهانی کنید. وقتی برای خرید خودرو از جیب من چندین برابر مالیات و عوارض می گیرید، آیا باز هم روا هست برای بنزین هم از جیب من مالیات و عوارض چند برابری بگیرید؟

مردی 47 ساله مالک خودروی پراید:

آیا دولت به این مسئله توجه دارد که وقتی بنزین را گران می کند همه چیز گران می شود؟ مگر مردم چقدر توان مقاومت زیر فشار اقتصادی را دارند؟ دو نرخی شدن یا 10 نرخی شدن مطرح نیست، مهم این است که بیشتر از این نمی توانیم زیر بار گرانی دوام بیاوریم. من یا صدها نفر مثل من با خودروی خود کار می کنیم. گران تر شدن بنزین یعنی فشاری که توان تحملش را با درآمدهای فعلی نداریم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها