کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا امروز سه‌شنبه در بازارهای بین‌المللی


کد خبر : ۲۱۸۴۰سه شنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰:۵۴۶۴۰ بازدید

در حالی که قرار است نشست بانکهای مرکزی آمریکا و ژاپن طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار شود، کاهش ارزش دلار در بازارهای بین المللی بار ...

در حالی که قرار است نشست بانکهای مرکزی آمریکا و ژاپن طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار شود، کاهش ارزش دلار در بازارهای بین المللی بار دیگر موجب افزایش قیمت جهانی طلا شده است.

سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست بانکهای مرکزی آمریکا و ژاپن هستند و گمانه زنی های زیادی را در خصوص وضعیت نرخ بهره و سیاست های پولی این دو کشور مطرح کرده اند. بر اساس این گزارش کاهش ارزش دلار موجب شده است تا تقاضای سرمایه گذاری برای طلا با افزایش همراه شود. قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1239 دلار رسیده است. قیمت طلا در پایان مبادلات روز گذشته نیز با رشد 0.5 درصدی روبرو شده بود.

ارزش دلار آمریکا روز دوشنبه در برابر ین ژاپن با کاهش نسبی همراه شد. گمانه زنی های مطرح شده در خصوص عدم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و افزایش قیمت طلا داشته است.

پیش بینی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به اجرای سیاست های پولی انبساطی بیشتر از سوی بانک مرکزی ژاپن تاثیر زیادی بر افزایش ارزش ین داشته است.

نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا فردا چهارشنبه به پایان خواهد رسید و انتشار بیانیه این نشست تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت کالاهای مختلف به خصوص طلا خواهد داشت.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی فدرال رزرو در پایان نشست روز چهارشنبه نرخ بهره را افزایش نخواهد داد ولی ارزیابی فدرال رزرو نسبت به اوضاع اقتصادی آمریکا و جهان اهمیت زیادی خواهد داشت.

اقتصاددانان بر این باورند که فدرال رزرو در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش می دهد و یک بار دیگر نیز تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز دوشنبه با 0.3 درصد کاهش به کمتر از 802 تن رسیده است. فدرال رزرو برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را در نشست دسامبر افزایش داده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت طلا در سه ماه نخست امسال با رشد چشمگیر 16 درصدی روبرو شده که این بهترین عملکرد قیمت طلا در 30 سال گذشته به شمار می رود.

به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز قرار خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها