کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

میتسوبیشی ASX جدید در یک قدمی ایران + تصاویر


کد خبر : ۲۱۷۸۷یکشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵:۰۶۱۰۵۳۶ بازدید

شرکت آرین موتور پویا قرار است در چند روز آینده فروش میتسوبیشی ASX جدید را آغاز نماید .
میتسوبیشی ASX جدید در یک قدمی ایران + تصاویرمیتسوبیشی ASX جدید در یک قدمی ایران + تصاویر

شرکت آرین موتور پویا قرار است در چند روز آینده فروش میتسوبیشی ASX جدید را آغاز نماید .

15 سالی می‌شود که میتسوبیشی ASX فارغ از هرگونه تغییر و با همان ظاهر -و گاهی باطن- گذشته عرضه می‌شود و هرچند که در اکتبر سال 2014 کمپانی سازنده قول یک نسخه‌ی «تمام جدید» را برای سال 2016 داد، اما از حق که نگذریم مدل سال 2016 ASX به هیچ وجه یک «خودروی کاملا جدید» نیست و به تغییراتی که الزاماً به معنی بهبود نخواهد بود، خلاصه شده است.

thyt956yo4deukinstrx.jpg


حدود 1 سال پیش بود که میتسوبیشی با انتشار کانسپت‌هایی از طراحی «اکس- X» مانندش -معروف به «سپر پویا» یا Dynamic Shield- نوید یک تغییر کلی در طراحی خودروهایش را داد و امروز با الهام‌گیری ASX از این X غول‌پیکر، بالاخره می‌توان پیروی محصولات بعدی میتسوبیشی از این زبان طراحی را نیز محتمل دانست.


bvo2khorociqqjwqtu.jpg

باید به میتسوبیشی تبریک گفت؛ چراکه حقیقتاً به خوبی از پس حفظ آنچه طراحی قبلی خودروهایش را به یک «نوستالژی» تبدیل می‌کرد، در کنار خلق حسی جدید، حسی که شاید کمی ناهنجار و زمخت، کمی تند و خطرناک و البته در نظر برخی، کمی دور از اصالت طراحی آرام، ملایم و هنجار قبلی میتسوبیشی باشد، برآمده است. سطوح پر زرق و برق کرومی که تا زیر چراغ‌های جلوی خودرو -که آن‌ها هم دچار تغییراتی درخور طراحی جدید شده‌اند- پیش رفته اند در کنار جلوپنجره‌ی مشکی علاوه بر القای یک تضاد شورانگیز، شاید کمی بیش از حد نسبت به حاشیه‌های کرومی طراحی قبلی ASX 2015، سنت‌ها را زیر پا گذاشته‌ باشند. ما در مقام قضاوت نیستیم و بد و یا بهتر بودن این طراحی نسبت به نسخه‌های قبلی را به شما و سبک و سیاقتان می‌سپاریم. البته تغییرات در همین‌جا خلاصه نمی‌شود و آینه‌های بغل خودرو نیز با اضافه شدن مکانیزم جدید جمع شدن برقی و همینطور چراغ‌های راهنمایی که رویشان نصب شده است، بهبود زیادی را نسبت به گذشته شاهد هستند.


f4ycti763q0ifsa3dd.jpg


واقعاً تغییرات ظاهری بیشتری را -که ارزش اشاره داشته باشند- جز چرخ‌های جدید آلومینیومی 18 اینچی و اندک خط و خال‌هایی که در پشت این خودرو اضافه و حذف شده‌اند، سراغ نمی‌توان گرفت و شاید بهتر باشد که به فضا و طراحی داخل اتاق میتسوبیشی ASX 2016 بپردازیم. جانب انصاف را که کنار نگذاریم، طراحی داخلی و مخصوصاً داشبورد این خودرو هنوز هم جز یک خودروی عادی ژاپنی که سازنده با اضافه کردن پلاستیک‌های براق و خوش آب و رنگ‌تر سعی بر حرکت در مسیر مدرنیزه شدن داشته، نیست. البته این گله هیچ‌گاه به معنی نادیده گرفتن بهبود و تغییر پوشش صندلی‌ها، نمایشگر باکیفیت 6.1 اینچی و آینه عقب مجهز به تکنولوژی Homelink نخواهد بود اما شاید میتسوبیشی به «تغییرات و بهبودهای» بیشتری برای پیشرفت، نسبت به طراحی محبوب اوایل هزاره‌ی دوم، نیاز دارد.


e1z30vwnwwyxypn0s.jpg


از آنجایی که میتسوبیشی تغییرات و بهبودهای فنی خوبی را در ASX جدید اتخاذ کرد، واقعاً انتظار انقلابی را در مشخصات فنی خودرو نداشتیم و نتیجه‌ی نهایی نیز جز این نیست. 148 اسب‌بخار وظیفه‌ی تأمین نیروی محرکه‌ی این SUV کامپکت را در مدل دارای موتور پایه‌ی 2 لیتری گشتاور 196 نیوتن‌متری بر عهده دارند و مدلی که از موتور حجیم‌تر 2.4 لیتری بهره می‌برد، گشتاوری و قدرتی معادل به ترتیب 226 نیوتن‌متر و 168 اسب‌بخار دارد. در ضمن گیربکس این خودرو نیز در 2 مدل اتومات و دستی، با توجه به مدل‌های مختلف آن، عرضه خواهد شد.

5ba9j1t7d5y9o3ohf9of.jpg

لازم به ذکر است که شروع قیمتی این نسل نیز مانند سال پیش، همان 20.000 دلار خواهد بود.

این خودرو در بازار کشورمان در محدوده 160 میلیون تومان به فروش خواهد رسید .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها