کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پلیس ژاپن به دفتر مرکزی میتسوبیشی یورش برد


کد خبر : ۲۱۷۱۹شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۸:۴۷۲۷۱۵ بازدید

مقامات ژاپن در پی افشای دستکاری در اطلاعات مربوط به میانگین مصرف سوخت توسط شرکت خودروسازی میتسوبیشی موتورز، به دفتر مرکزی این ...
پلیس ژاپن به دفتر مرکزی میتسوبیشی یورش بردپلیس ژاپن به دفتر مرکزی میتسوبیشی یورش برد

مقامات ژاپن در پی افشای دستکاری در اطلاعات مربوط به میانگین مصرف سوخت توسط شرکت خودروسازی میتسوبیشی موتورز، به دفتر مرکزی این شرکت در شهر اوکازاکی یورش برده و آن را مورد تجسس قرار دادند.

مسئولان این شرکت روز گذشته در یک کنفرانس خبری ضمن عذرخواهی اذعان کردند که بعضی از کارمندان در اطلاعات بهره‌وری سوخت بیش از 600 هزار خودرو عمدا دستکاری کرده‌اند. به این ترتیب آزمایش‌های موتور به نحوی انجام شده است که مصرف سوخت این خودروها کمتر از واقعیت نشان داده می‌شود.

یوشی‌هیده سوگا سخنگوی دولت ژاپن گفت که این "موضوع بسیار جدی" است و میتسوبیشی موتورز تا 27 آوریل (8 اردیبهشت) فرصت دارد تا گزارشی کامل درباره آزمایش‌های انجام شده و میزان دستکاری در اطلاعات را ارائه دهند.

او در ادامه گفت: "بر اساس اطلاعاتی که در جریان یورش به دست ما رسید و گزارشی که شرکت میتسوبیشی تهیه کرده است، می‌خواهیم هرچه زودتر میزان خطای انجام شده را روشن کنیم."

"ما به این موضوع رسیدگی می‌کنیم و از امنیت این خودروها اطمینان حاصل می‌کنیم."

طبق گزارش رویترز سهام شرکت میتسوبیشی از صبح روز پنجشنبه، راکد مانده است و در صورتی که تمام روز به همین منوال پیش رود، سهام این شرکت به میزان دو سوم کاهش خواهد یافت. دفاتری که مورد یورش قرار گرفته‌ است، دومین مجتمع صنعتی بزرگ میتسوبیشی در ژاپن است و علاوه بر تولید خودرو مرکز پژوهش نیز هست.

آکیرا کیشی‌موتو، تحلیل‌گر صنعت خودرو در جی پی مورگان به رویترز گفته است که طبق برآوردها این دستکاری برای میتسوبیسی ممکن است 450 میلیون دلار (50 میلیارد ین) هزینه داشته باشد. این هزینه شامل پرداخت به مشتریان، جایگزینی قطعات و پرداخت جریمه به شرکت خودروسازی نیسان است. این دستکاری در دو مدل خودرو، 157 هزار دستگاه تولیدی خود میتسوبیشی و 468 هزار تولیدی شرکت نیسان انجام شده است.

همه آنها مدل مینی هستند که در ژاپن بسیار محبوبند اما در بازارهای دیگر موفقیت چندانی نداشته‌اند.

اما آقای کیشی‌موتو می‌گوید این رسوایی در فروش خودروهای تولیدی این شرکت در سراسر جهان تاثیر ثانویه دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها