کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت طلا تا پایان امسال 100 دلار دیگر کاهش خواهد یافت


کد خبر : ۲۱۶۷۳پنجشنبه، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸:۴۷۱۴۶۸ بازدید

تحلیلگر برجسته بانک او سی بی سی پیش بینی کرد که قیمت جهانی طلا تا پایان امسال همچنان روندی نزولی خواهد داشت و 100 دلار دیگر در ...

تحلیلگر برجسته بانک او سی بی سی پیش بینی کرد که قیمت جهانی طلا تا پایان امسال همچنان روندی نزولی خواهد داشت و 100 دلار دیگر در هر اونس کاهش خواهد یافت.

 بارناباس گان تحلیلگر ارشد بانک او سی بی سی تاکید کرد: گرچه قیمت طلا احتمالا در سه ماه دوم امسال نیز با عملکرد مثبتی روبرو خواهد شد ولی روند قیمت این فلز زرد تا پایان امسال نزولی خواهد شد و نسبت به قیمتهای کنونی 100 دلار دیگر کاهش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد: به نظر من فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال 2 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد که احتمالا نخستین افزایش نرخ بهره در اوایل ژوئن خواهد بود.

قیمت جهانی طلا در سه ماه نخست امسال 16 درصد رشد داشته و این بهترین عملکرد قیمت طلا در 30 سال اخیر بوده است. فدرال رزرو آمریکا نیز در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال اخیر نرخ بهره را افزایش داده است.

بارناباس گان در ادامه گفت: به نظر من افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا موجب تقویت ارزش دلار شده و این مساله موجب خواهد شد تا قیمت طلا تا پایان امسال به کمتر از 1100 دلار کاهش یابد.

وی درباره عملکرد قیمت طلا در سه ماه دوم 2016 میلادی نیز گفت: در سه ماه دوم احتمالا سرمایه گذاران بین المللی از افزایش قیمت طلا منتفع خواهند شد ولی در ماه ژوئن اتفاقات مهمی خواهد افتاد که بر قیمت طلا موثر خواهد بود. برگزاری همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، نشست اوپک و نگرانی ها نسبت به وضعیت بحران بدهی یونان و دسترسی این کشور به منابع مالی خارجی از مهمترین رویدادهای ژوئن خواهد بود.

براساس گزارش سایت طلا، بارناباس گان افزود: علاوه بر سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا، کاهش تقاضای طلا در بازارهای چین و هند طی ماه های آینده نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

تاکنون گمانه زنی های زیادی در خصوص وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه های آینده مطرح شده است. به نظر می رسد روشن شدن وضعیت نرخ بهره و انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها