کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا امروز سه‌شنبه در بازارهای بین‌المللی


کد خبر : ۲۱۶۳۵سه شنبه، ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴:۰۵۵۰۹ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز سه شنبه در شرایطی با کاهش نسبی روبرو شده است که قیمت جهانی نفت و شاخص سهام در بازارهای ...

قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز سه شنبه در شرایطی با کاهش نسبی روبرو شده است که قیمت جهانی نفت و شاخص سهام در بازارهای مالی با افزایش همراه شده است.

ادامه نگرانی ها و نااطمینانی ها نسبت به سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا همچنان فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است. بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه با 0.2 درصد کاهش نسبت به روز دوشنبه به مرز 1231 دلاری رسیده است. قیمت طلا شب گذشته نیز با کاهش 0.2 درصدی روبرو شده بود.

قیمت طلا اوایل روز دوشنبه تحت تاثیر کاهش قیمت نفت و افت شاخص سهام با افزایش نسبی روبرو شده بود. به دنبال نشست بی نتیجه کشورهای بزرگ تولید کننده نفت برای فریز کردن تولید در نشست دوحه، قیمت انرژی روز گذشته با افت شدیدی روبرو شده بود.

اعتصاب کارکنان صنعت نفت کویت موجب شده تا قیمت جهانی نفت در آغاز مبادلات امروز سه شنبه با افزایش نسبی روبرو شود. البته تحلیلگران بر این باورند که اعتصاب و کاهش تولید نفت کویت موقتی خواهد بود.

ادامه اظهارات متناقض مقام های فدرال رزرو آمریکا در خصوص وضعیت نرخ بهره در ماه های آینده نیز سرمایه گذاران بین المللی را سردرگم کرده است. اریک روزن گرین رئیس فدرال رزرو بوستون تاکید کرد که فدرال رزرو قصد دارد نرخ بهره را سریعتر از انتظار سرمایه گذاران بین المللی افزایش دهد.

در مقابل، ویلیام دادلی رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت: شرایط اقتصادی آمریکا هنوز به طور کامل رضایت بخش نشده و تهدیدات زیادی علیه اقتصاد آمریکا وجود دارد بنابر این فدرال رزرو نباید برای افزایش نرخ بهره عجله داشته باشد.

گزارش سایت طلا حاکیست، فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده است. قیمت طلا در سه ماه نخست امسال نیز بهترین عملکرد در سه دهه اخیر را ثبت کرده و با رشد 16 درصدی روبرو شده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، نشست مهم بانک مرکزی اروپا در روز پنج شنبه و انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا چین و منطقه یورو در روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص هند و چین نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها