کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تندیس مهندس نابغه آلمانی ورسک به زودی رونمایی می‌شود


کد خبر : ۲۱۶۱۶دوشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴:۳۲۵۷۲۸ بازدید

مدیرکل راه آهن شمال از ساخت تندیس والتر ایگنر مهندس آلمانی پل ورسک در شهر ورسک خبر داد.
تندیس مهندس نابغه آلمانی ورسک به زودی رونمایی می‌شودتندیس مهندس نابغه آلمانی ورسک به زودی رونمایی می‌شود

مدیرکل راه آهن شمال از ساخت تندیس والتر ایگنر مهندس آلمانی پل ورسک در شهر ورسک خبر داد.

یوسف گران پاشا در تور یکروزه ای که بمناسبت تولد ۸۰ سالگی پل ورسک در محور راه آهن شمال برگزار شده بود افزود: ساخت راه آهن سراسری یکی از مهمترین شبکه های حمل و نقل عمومی دنیا و ملزومات خدمت رسانی به مردم است که در مازندران بیش از ۷۰ سال قدمت دارد.

وی تصریح کرد: راه آهن شمال از سال ۱۳۷۲ شروع به بازسازی خطوط و ساختمان ایستگاه ها کرده بطوری که هم اکنون از خروجی ایستگاه گرمسار تا بندر گز خطوط ریلی با بهترین ریل های موجود دنیا و تراورس های بتنی بازسازی شد.

مدیرکل راه آهن شمال در مورد پاکسازی پل، گفت: پل ورسک در هر ۳ تا ۴ سال شستشوی سنگ های ریل انجام می شود و اگر شکستگی در دیواره پل وجود داشته باشد ترمیم و بازسازی می شود.

وی با اعلام اینکه ساخت هیچ پل گارانتی ندارد، اذعان داشت: اقداماتی که پیمانکاران انجام می دهند ضمانت ها با نظارت آنها صورت می گیرد و نمی توان برای ابنیه ها هیچ سقفی تعیین کرد.

وی با اعلام اینکه راه آهن شمال دارای ۳۱ ایستگاه بزرگ و کوچک است و به لحاظ شرایط اقلیمی به دو قسمت جلگه ای و کوهستانی تقسیم می شود، اظهار داشت: خط راه آهن شمال دارای شیب و فراز ۲۸ در هزار است که به این مجموعه خط بندر ترکمن بطول ۳۶ کیلومتر در سال ۱۳۳۹ و خط رستم کلا- امیر آباد در سال ۱۳۷۹ بطول ۲۰٫۵ کیلومتر اضافه شده است.

مدیرکل راه آهن شمال با اشاره به اینکه ساری مرکز اداری راه آهن شمال و از ایستگاههای مهم آن گرگان، بندر ترکمن، قائم شهر، پل سفید، ورسک و فیروز کوه است، تصریح کرد: ساخت راه آهن شمال در قسمت کوهستانی آن به دلیل صعود از دامنه شمالی البرز از مشکل ترین قسمت های ساخت راه آهن سراسری است.

وی با اشاره به اینکه طراحی مسیر ۱۱۵ کیلومتری خط راه آهن شمال از گدوک تا قائم شهر به گونه ای بوده که با ساخت آن یکی از زیبا ترین مناظر دست ساز بشر در دامنه های شمالی رشته کوههای البرز پدید آمده است، گفت: در این مسیر دره های عمیق و قله های رفیع و صعب العبوری وجود دارد که موجب احداث راه آهن با تعداد بسیاری تونل و پل های بزرگ و کوچک همراه با خطوط حلزونی شکل معروف به سه خط طلا است که یکی از جاذبه های گردشگری استان نیز به شمار می آید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها