کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازگشت حاشیه به بازار خودرو


کد خبر : ۲۱۵۷۷یکشنبه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳:۴۰۸۱۸۵ بازدید

باوجود رکود در بازار خودرو و رسیدن قیمت برخی خودروها به زیر نرخ نمایندگی‌ها، به دلیل توزیع قطره‌چکانی برخی مدل‌ها، حاشیه بازار دوباره ...

باوجود رکود در بازار خودرو و رسیدن قیمت برخی خودروها به زیر نرخ نمایندگی‌ها، به دلیل توزیع قطره‌چکانی برخی مدل‌ها، حاشیه بازار دوباره بازگشته و قیمت‌ها در بازار از کارخانه پیشی گرفته است.

 چند روزی از اتمام مهلت تهیه الحاقیه برای بیمه‌ نامه‌‌های شخص ثالث می‌گذرد. بازار یخ‌زده خودرو جانی تازه گرفته‌ است و خرید و فروش‌ها هم اتفاقی یا غیر اتفاقی، چند روزی هست که رونق بسیار کمرنگی گرفته است. برخی از مشتریان در بازار شاید به این نتیجه رسیده‌اند که ورود خودروسازان خارجی به بازار طیف قیمتی مناسبی را در تولیدات برای مشتریان طبقه متوسط و پایین ارایه نخواهند داد و باز هم انتخاب به همان مدل‌های قبلی خودرو محدود می‌شود.

از سوی دیگر، برخی زمزمه‌ها مبنی بر این است که خودروسازان باز هم ساز افزایش قیمت مدل‌های قدیمی خودرو را کوک کرده‌اند و قرار است که قیمت‌ها به دلیل تغییر شرایط دستمزد و بیمه، با اندکی افزایش مواجه شوند. موضوعی که البته خودروسازان در هاله‌ای از ابهام راجع به آن سخن می‌گویند و یادآور می‌شوند که هنوز درخواست‌هایی که از تابستان سال گذشته به شورای رقابت داده‌اند، با پاسخی مواجه نبوده است و عملا آنها نمی‌توانند به پاسخ مثبت شورای رقابت به درخواست‌هایشان امیدوار باشند.

اما همین زمزمه‌ها کافی است که برخی سودجویان در بازار، قیمت‌ها را افزایش دهند، هر چند مشتری نداشته باشند اما آنگونه که فعالان بازار خودرو می‌گویند، مردم حداقل مراجعاتشان برای پرس و جو در بازار بیشتر شده است، یعنی حداقل بازار از یخ‌زدگی مطلقی که تا چند وقت پیش گریبانگیرشان بود، کمی به سمت خوش‌بینی حرکت کرده‌اند و می‌خواهند که اطلاعی هم از بازار داشته باشند، به نمایشگاههای اتومبیل مراجعه می‌کنند.

یکی از نمایشگاهداران اتومبیل در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت فروش خودرو در بازار می‌گوید: بیشتر هم‌صنفان ما اکنون به خرید و فروش خودروهای خارجی می‌پردازند و بار اصلی تامین خودروهای داخلی مورد نیاز مردم، به دوش نمایندگی‌های خودروسازان است که به تازگی خود خرید و فروش خودروهای دست دوم هم انجام می‌دهند، این در شرایطی است که البته برخی نمایشگاهداران نیز مدل‌های پرطرفدار خودرو از جمله تندر۹۰ یا پژو ۲۰۶ را هم می‌فروشند اما خرید و فروش سایر خودروها به دلیل اینکه عمدتا با حاشیه سود کمتری مواجه هستند، از سوی نمایشگاهداران تقریبا متوقف شده است.

وی می‌افزاید: البته مردم هم ترجیح می‌دهند که برای خرید خودروهای ارزان قیمت و کارکرده، به پارکینگ‌های خرید و فروش خودرو مراجعه کنند و نیازهای خود را از آنجا تامین کنند اما به هرحال بخش کوچکی از خرید و فروش خودروهای متعارف بازار که قیمت مناسبی هم برای مشتریان دارند، از طریق نمایشگاه‌های اتومبیل صورت می‌گیرد.

این فعال بازار خودرو می‌گوید: بیمه شخص ثالث و افزایش آن به عنوان الحاقیه طی هفته‌های گذشته سبب افزایش قیمت خودرو در بازار شده است و برخی از انواع خودرو در بازار افزایش قیمت را تجربه می‌کنند در حالی که این قیمت‌ها به نظر نمی‌رسد معقول و متناسب با میزان الحاقیه خودروها باشد. به هرحال بازار تکانی خورده است که بیشتر ناشی از افزایش قیمت است در حالی که ممکن است بعد از اتمام هیجان‌ها، باز هم بازار رکود را تجربه کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها