کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تفکیک اراضی ممنوع


کد خبر : ۲۱۵۵۲شنبه، ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷:۲۱۱۴۸۱ بازدید

مدیر امور اراضی استان تهران گفت:براساس قانون خرد شدن اراضی زراعی و باغ ها، تفکیک اراضی به قطعات کوچک تر در قانون ممنوع است.

قاسم عنایتی مدیر امور اراضی استان تهران در راستای حفاظت و حراست از اراضی زراعی و باغی اظهار داشت: سال گذشته،سازمان امور اراضی کشور در راستای حفاظت و حراست از اراضی زراعی و باغ ها اقدام به راه اندازی سامانه 131 نمود، که خوشبختانه این سامانه در جهت ارتباط با مردم بسیار موثر بوده است.

وی با اشاره به اقدامات موثر در راستای حفاظت از اراضی گفت: ارتباط و اطلاع رسانی به موقع افراد با سازمان از طریق سامانه، توقف پروژه های تغییر کاربری اراضی باغی و زراعی در بسیاری از موارد را به همراه داشته است.

عنایتی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از سه هزار و 200 مورد تماس تلفنی با سامانه داشتیم؛ بیان کرد: در یک ماه گذشته با اطلاع رسانی های به موقع  مردم با سازمان می توان گفت که در اغلب موارد توقف عملیات، قلع و قمع و اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون را داشتیم که این امر کمک شایانی برای بخش کشاورزی را به همراه داشت.

مدیر امور اراضی با اشاره به قانون اراضی ملی در سال 85 به تویب رسید؛ افزود: براساس قانون خرد شدن اراضی زراعی و باغ ها، تفکیک اراضی به قطعات کوچک تر در قانون ممنوع است و گفتنی است که تفکیک براساس حد نصاب که صرفه اقتصادی داشته باشد، برای استان های مختلف درنظر گرفته شده و از این رو افراد می توانند بعد از گذراندن مراحل قانونی و اداری به تفکیک اراضی خود بپردازند.

وی با اشاره به همکاری و هماهنگی های لازم با تاسیسات گلخانه ای گفت: سازمان استان تهران در راستای اقتصادی کردن تولید و خدمت بیشتر به مردم، حمایت ویژه ای در بخش گلخانه و تاسیسات گلخانه ای داشته که امور اراضی همکاری و هماهنگی های لازم در این زمینه را به عمل اورده است.

عنایتی در خصوص مجوزهای واحد های گلخانه تصریح کرد: سازمان در راستای قانون حفظ کاربری ،اقدام به صدور مجوزهای لازم نموده که به تناسب آن تفکیک در اراضی می تواند صورت گیرد.

مدر امور اراضی عنوان کرد: با توجه به انکه زمین محدود و با ارزش است از مردم فهیم استدعا دارم تا در صورت مشاهده مواردی که دال بر تغییرات کاربری غیر مجاز و تصرفات غیر قانونی است، موارد را از طریق سامانه 131 به ما اطلاع دهند تا در اولین فرصت ممکن جلوگیری از تغییر کاربری و حفاظت ازاراضی را به عمل آوریم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها