کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آخرین خبرها از قیمت آیفون جدید در ایران


کد خبر : ۲۱۵۰۹جمعه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵:۱۵۷۸۲۹ بازدید

قیمت‌های تازه‌ترین محصول شرکت اپل در بازار ایران در حالی روند کاهشی به خود گرفته که ظاهرا استقبال از این محصول نسبت به محصولات قبلی ...

قیمت‌های تازه‌ترین محصول شرکت اپل در بازار ایران در حالی روند کاهشی به خود گرفته که ظاهرا استقبال از این محصول نسبت به محصولات قبلی این شرکت بسیار کم‌رنگ بوده است.

حدود یک هفته از ورود آیفون SE به بازار ایران می‌گذرد و با وجود قیمت بالایی که برای این محصول در نظر گرفته شده بود طی این مدت به طور دائم قیمت این گوشی پایین آمده و روند کاهشی قیمت آن همچنان ادامه دارد.


x7zqclqkc4ttp93bf2.jpg


این گوشی که در بازارهای جهانی با قیمتی معادل 399 تا 499 دلار ارائه می‌شود در ابتدای ورود به بازار ایران قیمتی معادل سه میلیون تومان داشت. این اتفاق در شرایطی رخ داده بود که ویژگی بارز محصول جدید اپل قیمت نه چندان بالای آن بود.

میثم دادخواه - کارشناس اتحادیه تجهیزات مخابراتی - در ارتباط با وضعیت استقبال مردم از این محصول، تاکید کرد: استقبال ایرانیان از آیفون جدید چندان زیاد نبوده و این موضوع در بازار هم کاملا محسوس است و شاید کاهش قیمت این مدل تا حدی به بحث عدم استقبال مردم باز گردد.

وی در عین حال متذکر شد: همچنان بخشی از اولین پارت وارد شده آیفون‌های جدید به فروش نرفته و آنچه امروز با قیمت کاهش یافته به فروش می‌رسد همان محصولی است که هفته گذشته با قیمتی حدود سه میلیون تومان فروخته می شد.

این کارشناس با بیان اینکه معمولا در چند هفته اول ورود محصولات اپل به کشور حبابی در زمینه قیمت‌های آنها وجود دارد و پس از این مدت قیمت این محصولات به تدریج واقعی می‌شود، متذکر شد: البته در موارد قبلی معمولا حدود یک ماه طول می‌کشید که این حباب بشکند اما در مورد آیفون SE به نظر می‌رسد این روند با سرعت بیشتری دنبال می‌شود و به طور کلی کار منطقی آن است که خریداران به جای آنکه پول حباب بپردازند مدتی دست نگه دارند تا قیمت‌ها واقعی شود.

دادخواه در ارتباط با قیمت فعلی این آیفون نیز گفت: اکنون می‌توان یک آیفون SE شانزده گیگ را با قیمتی حدود یک میلیون و 800 هزار تومان نیز خریداری کرد که این رقم در خصوص آیفون‌های 64 گیگ به حدود دو میلیون و 300 تومان می‌رسد.


qe894huxiibjd15xd3nc.jpg


این کارشناس در ارتباط با دلایلی که موجب استقبال کم‌رنگ از محصول جدید کمپانی اپل شده نیز عنوان کرد: به نظر می‌رسد بخش قابل توجهی از این موضوع به قدرت خرید در بازار موبایل مربوط می‌شود چرا که به طور کلی قدرت خرید در این بازار کاهش یافته اما می‌توان دلایل دیگری هم ذکر کرد، به عنوان مثال ظاهر این گوشی شباهتی به گوشی‌های قدیمی دارد و ال‌سی‌دی آن به نسبت کوچک است که همین موضوعات می‌تواند باعث استقبال کمتر مشتریان از این محصول جدید شود.

افشار فروتن - رییس انجمن فروشندگان سیم کارت، گوشی موبایل و تجهیزات جانبی - نیز در این باره به ایسنا، گفت: با توجه به آنکه مدت چندانی از ورود این گوشی به بازار ایران نمی‌گذرد طبیعی است که قیمت آن نیاز به تثبیت داشته باشد. طبق تجربه نیز معمولا قیمت گوشی‌ها در ابتدای ورود به بازار کمی بیشتر است و به مرور زمان این قیمت‌ها کاهش یافته و ثابت می‌شود.

وی در عین حال تاکید کرد: البته به غیر از مبحث قیمت باید به این نکته هم توجه کرد که آیا از نظر ظاهر و کاربری هم این گوشی می‌تواند رضایت مشتریان بازار ایران را جلب کند.

فروتن در ارتباط با قیمت‌های فعلی آیفون SE‌ در بازار ایران نیز اینگونه عنوان کرد که در حال حاضر بسته به مدل گوشی قیمت آیفون‌های جدید بین دو میلیون و 200 تومان تا 600 هزار تومان متغیر است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها