کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ورود سیلابی عظیم به مخزن سد دز / فیلم


کد خبر : ۲۱۵۰۴پنجشنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲:۱۵۱۶۷۶۳ بازدید

رکورد بزرگترین سیلاب سالهای اخیر کشور شکسته شد و شاهد ورود سیلابی با دبی 8 هزار مترمکعب در ثانیه به مخزن سد دز هستیم که رهاسازی ...
ورود سیلابی عظیم به مخزن سد دز / فیلمورود سیلابی عظیم به مخزن سد دز / فیلم

رکورد بزرگترین سیلاب سالهای اخیر کشور شکسته شد و شاهد ورود سیلابی با دبی 8 هزار مترمکعب در ثانیه به مخزن سد دز هستیم که رهاسازی همین حجم آب به منظور جلوگیری از سرریز شدن سد دز در حال انجام است.

سامانه بارشی جدیدی که از اواخر شب سه‌شنبه هفته جاری فعالیت های خود را در شمال استان خوزستان و استان لرستان آغاز کرده بود، به گونه ای به فعالیت خود ادامه داد که بارش های سیلابی موجب شد از بامداد امروز (پنجشنبه) سیلابهایی در سطح استانهای لرستان و خوزستان جاری شود.

حجم این سیلابها در صبح امروز به اندازه ای رسید که سد خالی کرخه، حجم بسیار زیادی آب را در پشت خود ذخیره کرد و پایین دست این سد از گزند سیلاب در امان ماند اما در حوضه آبریز دز، سد دز به تنهایی نتوانست برای ذخیره و مهار سیلابها کافی باشد، این سد که توانست شدت ورود سیلابی با دبی 8 هزار مترمکعب در ثانیه را بگیرد، پس از پر شدن به منظور جلوگیری از سرریز شدن سد، دریچه های سد دز باز شد و خروج آبی با مجموع دبی حدود 7 تا 8 هزار مترمکعب در برخی ساعت صبح و خروج آب به میزان 5 تا 6 هزار مترمکعب در ساعات بعداز ظهر امروز به پایین دست سد دز صورت گرفت.

5a4yfne7w07e7890w57t.jpg


جریان یافتن آب در رودخانه دز با این دبی مشکلات بسیاری را برای روستاهای اطراف این رودخانه ایجاد کرده به طوری که از صبح امروز تعدادی از روستاهای پائین دست رودخانه دز در محاصره سیلاب قرار گرفته اند و امدادرسانی به این روستاها در جریان است.

سد دز در 23 كيلومتري شمال شرقي شهرستان انديمشك در شمال خوزستان واقع است.




اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها