کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رسوایی آلایندگی گریبان شرکت بنز را هم می‌گیرد؟


کد خبر : ۲۱۴۴۴سه شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹:۱۱۱۷۹۸ بازدید

بعد از فولکس واگن که به دلیل آلایندگی بیش از حد پیشرانه‌های دیزل خود رسوایی بزرگی در صنعت خودرو به وجود آورد، حالا نوبت مرسدس ...
بعد از فولکس واگن که به دلیل آلایندگی بیش از حد پیشرانه‌های دیزل خود رسوایی بزرگی در صنعت خودرو به وجود آورد، حالا نوبت مرسدس بنز است که پاسخگوی ابهام به وجود آمده در خصوص تولید آلاینده‌های زیاد پیشرانه‌های خود باشد. البته این موضوع هنوز اثبات نشده است ولی همین انتشار خبر می‌تواند برای این کمپانی خوش نام دردسرساز شود.

فولکس واگن تنها خودروسازی نیست که برای تولید خودروهای دیزل با میزان آلایندگی بیش از حد مورد انتقاد شدید واقع شده است. صاحبان مرسدس بنز طرح شکایتی در دادگاه را به منظور تولید بیش از حد آلایندگی در پیشرانه‌های دیزل این خودروساز مطرح جهان، مطرح کرده‌اند.

شرکت هگنز برمن (Hangens Berman) طبق قوانین ایالات متحده امریکا، دادخواهی ارائه کرده که مدعی است مرسدس بنز عامداً برنامه‌ای برای خودروهای دیزل خود ترتیب داده است تا آلایندگی مضر نیتروژن اکسید در دمای پایین منتشر شود. این شرکت اذعان دارد که خودروساز اشتوتگارت از یک دستگاه تقلبی برای منحرف کردن تست‌های آلایندگی استفاده کرده است.

"در شرایط واقعی رانندگی که به شکل مجازی شبیه سازی شده است، ما متوجه شدیم که تکنولوژی بلوتک (BlueTEC) مرسدس بنز به طور معناداری کاهش ناکس (NOx) را گزارش می‌دهد که این پدیده تقریباً کمیاب است. تجهیزات ما سطح آلایندگی ناکس را بین ۴.۵ و ۳۰.۸ برابر بیشتر از حد قانونی در شرایط واقعی رانندگی نشان داده است." متن نامه‌ای است که شرکت مدعی به مرسدس بنز ابلاغ کرده است.
 

6ofglobxo356k5g8f6w.jpg


بلوتک یک سیستم فیلتر است که با تزریق اوره از خارج شدن گازهای خروجی مضر آلوده جلوگیری به عمل می‌آورد. این سیستم در خودروهای زیادی از کمپانی مرسدس بنز و دایملر استفاده می‌شود. دادخواه موجود مدعی است که شمار زیادی از خودروهای مرسدس بنز با این مسئله روبرو هستند که شامل کلاس E، GL، ML، R، S، GLK، GLE، Sprinter و دیگر کلاس‌ها است.

هنگز برمن شکایتی علیه مرسدس بنز پیش‌تر در ماه فوریه تنظیم کرده بود ولی در زمینه خود بسیار محدود و مقید بود. در آن زمان، آژانس حفاظت از محیط زیست اطلاعات زیادی از دایملر پیرامون این ادعا طلب کرد ولی هیچگاه دستوری مبنی بر تحقیق و بررسی رسمی را صادر نکرد.

استیو برمن، صاحب و مدیر شرکت هنگز برمن، نقش اساسی در دعوی قضایی علیه تویوتا برای شکست مفتضحانه این شرکت در بحث پدال معیوب خودروهایش که منجر به شتابگیری ناخواسته می‌شد داشت. او همچنین مشاور دعوی دیگری علیه جنرال موتورز برای پرونده سوئیچ‌های معیوب است که منجر به آتش سوزی خودرو می‌شود.

 

bp8m01tmttuqv4amer6.jpg


در همین حین، کمپانی مرسدس بنز هر گونه ادعایی را تکذیب کرده است. این خودروساز آلمانی در گفتگوی خود با رویتر اعلام کرده است: "ما امیدواریم که این طرح دعوی در دادگاه یک سوء تفاهمی بیش نباشد. موضع ما بدون تغییر باقی می‌ماند: وسایلی که به طور عمدی موجب کمتر نشان دادن آلایندگی پیشرانه‌ها می‌شود در خودروهای مرسدس بنز استفاده نشده است"



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها