کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دوطبقه کردن اتوبان صدر اشتباه بود


کد خبر : ۲۱۴۳۸سه شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳:۴۷۸۰۰۳ بازدید

معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از دو طبقه کردن پل صدر گفت: پل صدر، چهار مطالعه ندارد که چرا باید دو طبقه می‌شد، ولی صدها طرح ...
دوطبقه کردن اتوبان صدر اشتباه بوددوطبقه کردن اتوبان صدر اشتباه بود

معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از دو طبقه کردن پل صدر گفت: پل صدر، چهار مطالعه ندارد که چرا باید دو طبقه می‌شد، ولی صدها طرح مطالعه دارد که چطور باید دو طبقه شود.

به گزارش ایران جیب به نقل از ایسنا، سیروس حناچی در دومین همایش ملی شهرسازی سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار کرد: این وضعیت ناپایداری را در نظام مالی مدیریت شهرها به وجود آورده است.

وی افزود: 79 درصد بودجه شهرهای ما به فروش تراکم و فضای شهری وابسته است. هر کسی شهردار تهران شود مجبور است تراکم‌فروشی کند تا بتواند شهر را اداره کند، اما باید جهت‌گیری عمومی خود را اصلاح کنیم.

حناچی گفت: مطالعات هشت کلانشهر کشور نشان می‌دهد تمامی این هشت کلانشهر وضعیت ناپایداری در نظام مالی خود دارند. هم‌اکنون 9 درصد بودجه شهرداری‌ها از محل عوارض ساختمان، جریمه کمیسیون ماده 100، عوارض معاینه فنی و سایر منابع مالی کلانشهرها که حدود 12 درصد از فروش اموال منقول تامین می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: نحوه مدیریت در کلانشهرها برای تامین هزینه‌های جاری بسیار اهمیت دارد در حالی که هم‌اکنون شهرداری‌های کلانشهرهای بزرگ کشور برای اداره خود از این روش استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در اکثر شهرهای ما ارزش‌ها در معرض خطر قرار گرفته به‌طوری که واحد‌های ارزشمند ما در شهرها در حال فروش هستند، زیرا شاهد وضعیت پایداری در این شهرها نیستیم و نظام مدیریت شهری مجبور است برای تامین هزینه‌های خود تراکم‌فروشی کند.

حناچی به دو طبقه کردن اتوبان صدر اشاره و آن را با پروژه‌ای در سئول مقایسه و اظهار کرد: اتوبانی دو طبقه در سئول تبدیل به فضای سبز عمومی شد و در همان زمان ما شهرداری تهران اتوبان صدر را دو طبقه کرد. ما مخیر بودیم صدر را دو طبقه کنیم یا ناوگان حمل‌ونقل عمومی را توسعه دهیم. صدر را دو طبقه کنیم یا فضای سبز عمومی را افزایش دهیم. متاسفانه جایی که باید تصمیم درستی بگیریم اشتباه می‌کنیم.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: اتوبان صدر چهار مطالعه ندارد که چرا باید دو طبقه می‌شد ولی صدها طرح مطالعه دارد که چطور دو طبقه شود.

وی به پروژه پل طبیعت اشاره کرد و گفت: این پروژه جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد و به اذعان شهردار تهران پل طبیعت بیش از برج میلاد بازدید کننده دارد پس ما می‌توانیم با حداکثر توان اقداماتی انجام دهیم که به نفع شهر باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها