کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغییرات قیمت طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۱۴۲۷سه شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸:۰۸۷۵۴ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز سه شنبه تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به عدم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در کوتاه مدت، بار دیگر با افزایش ...

قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز سه شنبه تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به عدم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در کوتاه مدت، بار دیگر با افزایش روبرو شده است.

گمانه زنی هایی که نشان می دهد فدرال رزرو آمریکا به زودی نرخ بهره را افزایش نخواهد داد موجب کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت جهانی طلا شده است.

بر اساس این گزارش شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی به پایین ترین سطح در 8 ماه اخیر رسیده است.

اظهارات متناقض مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا نیز گمانه زنی های مختلفی را درباره وضعیت نرخ بهره این کشور طی ماه های آینده ایجاد کرده است. جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا تاکید کرده است که برای افزایش نرخ بهره باید رویکرد محتاطانه ای داشته باشیم ولی افزایش نرخ بهره هنوز در دستور کار فدرال رزرو قرار دارد.

قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه به بیش از 1259 دلار رسیده است که بالاترین رقم از 18 مارس به شمار می رود. البته قیمت طلا بعدا 0.3 درصد کاهش یافت و به بیش از 1255 دلار رسیده است.

قیمت طلا شب گذشته نیز با رشد 1.4 درصدی روبرو شد و به بیش از 1261 دلار رسیده بود. برپایه گزارش سایت طلا، موسسه مالی اچ اس بی سی با بررسی تحولات بازارهای بین المللی اعلام کرد: نااطمینانی نسبت به سیاست های پولی در جهان عامل مهمی برای افزایش قیمت طلا بوده است. این مساله تاثیر زیادی بر نوسانات نرخ ارز در بازارهای بین المللی داشته است.

شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی شب گذشته به پایین ترین سطح از ماه اوت رسید و ارزش دلار در برابر ین نیز به کمترین سطح در 17 ماه اخیر رسیده است.

اظهارات اخیر یلن موجب شده است تا ارزش دلار 3 درصد کاهش یابد. فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت طلا در سه ماه نخست امسال بهترین عملکرد در 30 سال گذشته را ثبت کرده و با افزایش 16 درصدی روبرو شده است.

انتشار آمارهای اقتصادی نگران کننده در آمریکا و چین نیز تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا داشته است. جیسون کریسولا تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس تاکید کرد که به نظر من 1250 دلار در هر اونس سطح حمایتی مهمی برای طلا خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها