کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ماجرای تبلیغ هیوندای سانتافه در صدا و سیمای ایران


کد خبر : ۲۱۳۴۴یکشنبه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸:۴۴۱۲۲۷۲ بازدید

اخیراً تبلیغات خودروهای هیوندای از صدا و سیما در حال پخش شدن است. تیزرهایی که در آنها نام و نشانی از نماینده این شرکت ...
ماجرای تبلیغ هیوندای سانتافه در صدا و سیمای ایرانماجرای تبلیغ هیوندای سانتافه در صدا و سیمای ایران

اخیراً تبلیغات خودروهای هیوندای از صدا و سیما در حال پخش شدن است. تیزرهایی که در آنها نام و نشانی از نماینده این شرکت در ایران نیست.

به گزارش ایران جیب به نقل از خبرماشین، در سال 1385 و در پی بازگشایی مجدد واردات برای طیف خاصی از خودروهای خارجی به ایران، شرکت آسان موتور با اخذ نمایندگی از آسان موتور، مجوز واردات پنج مدل هیوندای آزرا، سوناتا، توسان، سانتافه و هیوندای کوپه را دریافت کرد، سپس در سال 2009 نیز اقدام به واردات سری دوم از خودروهای شرکت هیوندای مطابق با استانداردهای اروپایی از جمله هیوندای جنسیس، هیوندای آی‌ایکس 55 و هیوندای آی 30 نمود.

خودروهای هیوندای در ایران با استقبال شدید مشتریان روبرو شد اما در سال های اخیر به دلیل عملکرد بسیار ضعیف شرکت آسان موتور میزان رضایتمندی مشتریان از این شرکت به شدت کاهش یافته است. اصلی ترین دلیل نارضایتی مشتریان از این شرکت عدم انجام تعهدات، تاخیرهای طولانی در تحویل خودروهای ثبت نامی و طولانی شدن زمان استرداد وجه در صورت انصراف است. 


vn8fuadypfuqw35ygdxo.jpg


در این سال ها ضعف در عملکرد این شرکت، فرصت را برای بسیاری از واردکنندگان متفرقه مهیا کرده و درصد زیادی از خودروهای هیوندای بازار توسط این افراد تامین می شود. البته خودروهایی که از این طریق به دست مشتریان می رسد، مشکلات تاخیر در تحویل را ندارد اما مسائلی مانند آپشن های تقلبی و حتی عدم وجود آپشن های غیر قابل رویت مانند ایربگ، نمونه هایی از تخلفات برخی واردکنندگان است.

شهریور سال گذشته، برخی رسانه ها گزارش دادند، مسوولان هیوندای در دیدار با مقامات وزارت صنعت،معدن و تجارت ایران، از علاقه و آمادگی برای مونتاژ خودرو در کشور صحبت به میان آورده اند. آنها البته یک شرط مهم را لحاظ کرده بودند، آن هم مستقل کار کردن در ایران است. بنابر اخبار منتشر شده، مسوولان هیوندایی تاکید کرده اند که نمی خواهند با هیچ کدام از خودروسازان ایرانی شراکت کنند و قصد دارند به تنهایی و با خرید یا احتمالا ساخت کارخانه، به مونتاژ خودرو در کشور بپردازند.

اما اسفند ماه 94، منابع آگاه کره ای اعلام کردند: شرکت های هیوندای موتور و کیا موتورز در سه ماهه دوم امسال قراردادهایی را با شرکت های خودروسازی ایران به امضا خواهند رساند. این قرارداد که در قالب سی کی دی منعقد می شود روشی است که از طریق آن شرکت های هیوندای و کیا قطعات محصولات خود را به ایران ارسال می کنند و کار مونتاژ نهایی قطعات در ایران انجام می گیرد و با برند هیوندای و کیا به فروش می رسد.

هیوندای در سال های 2010 و 2011 به ترتیب 23 هزار و 200 و 14 هزار و 500 دستگاه از محصولات خود را در بازار ایران به فروش رساند. از آنجایی که صادرات خودرو و قطعات به ایران در سال 2012 به حالت تعلیق درآمد، دلالان در کشورهای همسایه خودروهای کره ای را به صورت غیرمستقیم به ایران صادر می کردند و از این طریق هیوندای و کیا توانستند در طول تحریم ها نیز سهم خود از بازار ایران را حفظ کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها