کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تلاش جمهوری‌خواهان برای محدودیت مبادلات مالی با ایران


کد خبر : ۲۱۲۹۵شنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷:۱۹۶۲۵ بازدید

سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا دست از تلاش برای هرچه محدودتر کردن مبادلات تجاری با ایران بر نمی‌دارند. مارک کرک و مارکو روبیو پیش‌نویس ...
تلاش جمهوری‌خواهان برای محدودیت مبادلات مالی با ایرانتلاش جمهوری‌خواهان برای محدودیت مبادلات مالی با ایران

سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا دست از تلاش برای هرچه محدودتر کردن مبادلات تجاری با ایران بر نمی‌دارند. مارک کرک و مارکو روبیو پیش‌نویس لایحه‌ای را تهیه کرده‌اند که مبادلات دلاری با ایران را ممنوع می‌کند.

دو سناتور جمهوری‌خواه آمریکا پیش‌نویس لایحه‌ای را تهیه کردند که بر اساس آن ایران نمی‌تواند حتی به طور غیر مستقیم به سیستم مالی آمریکا دسترسی داشته باشد و یا در مبادلات تجاری خود از دلار آمریکا استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز سناتور مارک کرک و سناتور مارکو روبیو در حالی این طرح را تهیه کرده‌اند که باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا از اجرای چنین برنامه‌هایی برای محدود کردن ایران خودداری می‌کند.

لایحه جدید شرکت‌های آمریکایی را از هرگونه سرمایه‌گذاری فرامرزی با دلار آمریکا برای مبادلات تجاری ایرانیان و یا استفاده از هر سیستم مشابهی با دلار آمریکا منع کرده است.
این لایحه همچنین تحریم‌های جدیدی را علیه هر موسسه‌ای که در سرمایه‌گذاری فرامرزی با دلار آمریکا برای ایران همکاری کند در نظر گرفته است.سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، مارک تونر پیشتر اعلام کرده بود که ایالات متحده برای بانک‌ها و سایر موسسات مالی و تجاری مشخص کرده که چگونه بدون نقض قوانین جاری آمریکا با ایران رابطه مالی برقرار کنند اما این دستورالعمل شامل مبادلات دلاری نمی‌شود.

در حقیقت او تلویحا گفته بود که مبادلات دلاری با ایران همچنان برای موسسات آمریکایی ممنوع است. این در حالی است که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفته است که دولت این کشور تلاش می‌کند زمینه را برای بانک‌های آمریکایی فراهم کند تا بتوانند با ایران مبادلات مالی داشته باشند. کری تاکید کرد که "ایران استحقاق استفاده از مزایای توافق هسته‌ای را دارد" و افزود که این کشور تاکنون به تعهدات خود در برجام به خوبی عمل کرده است.

بر خلاف اظهارات و نظرهای دموکرات‌ها در این مورد، نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا متفقا مخالف توافق اتمی ماه ژوئیه (تیر 94) با ایران هستند و تلاش می‌کنند پس از برداشته شدن تحریم‌های مالی علیه ایران، همچنان مبادلات تجاری با این کشور را محدود کنند.

در این میان تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا در تلاش هستند تا تحریم‌هایی را نیز علیه برنامه موشکی ایران اعمال کنند.

هر دو نامزدی که تا کنون از حزب جمهوری‌خواه در رقابت‌های پیش‌انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده‌اند نیز (دونالد ترامپ و تد کروز) مخالف توافق اتمی با ایران هستند و در برنامه‌هایشان گفته‌اند که سعی در اعمال تحریم علیه ایران خواهند کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها