کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آب سد سفیدرود سرریز شد


کد خبر : ۲۱۱۷۲سه شنبه، ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳:۴۷۳۴۲۹ بازدید

استاندار گیلان گفت: سرریز شدن آب سد سفید رود، نویدبخش سالی حاصلخیز برای جلگه گیلان و شالیکاران است. محمدعلی نجفی در بازدید ...
آب سد سفیدرود سرریز شدآب سد سفیدرود سرریز شد

استاندار گیلان گفت: سرریز شدن آب سد سفید رود، نویدبخش سالی حاصلخیز برای جلگه گیلان و شالیکاران است. محمدعلی نجفی در بازدید از سرریز آب سد سفیدرود در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: حجم ذخیره آب سد سفیدرود هم اکنون به یک میلیارد و 44 میلیون مترمکعب رسیده که این میزان در سال گذشته در همین مدت، 640 میلیون مترمکعب بود.

نجفی دبی (ورودی) آب به سد را اکنون 230 مترمکعب بر ثانیه ذکر کرد و افزود: با توجه به سرریز شدن و ذخیره مناسب آب این سد، مدیریت بر منابع آب کشاورزی گیلان و نوبت‌بندی آب همچنان با شدت ادامه خواهد یافت تا سال موفقی از نظر کشاورزی و تولید محصول در استان داشته باشیم.وی خاطرنشان کرد: ظرفیت سدسفیدرود یک میلیارد و 600 میلیون مترمکعب است که براثر رسوبی که طی سالیان متمادی ایجاد شده، این ظرفیت کاهش یافته است.استاندار گیلان گفت: سرریز شدن آب سدسفیدرود به‌منظور مدیریت آب برای شخم و خزانه گیری شالیزارها و جلو انداختن زمان کشت برنج صورت گرفته تا کشاورزان بتوانند از این آب، استفاده کنند و از هدر رفت آن به دریا جلوگیری شود.

نجفی با اشاره به اینکه طی سه سال اخیر پدیده سرریز در آب سد سفیدرود وجود نداشته، افزود: این سرریز شدن آب سد به معنای جلو افتادن زمان شخم مزارع بین 15 تا 20 روز است که این کار هم، 20 درصد ذخیره‌سازی در آب سد را در پی خواهدداشت. وی اظهار کرد: دولت به‌دنبال تامین اعتبار و ادامه ساخت سدهای پایین دستی مانند سدشفارود در رضوانشهر و سدهای لاستیکی در استان است و با توجه به دستور رئیس‌جمهوری، به‌زودی چهار سد لاستیکی در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها