کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حملات انتحاری، گردشگری ترکیه را کشت ؟


کد خبر : ۲۱۱۵۸دوشنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸:۴۷۳۸۷۸ بازدید

حمله انتحاری تروریستی که در قلب استانبول، در منطقه سلطان احمد که یک محله توریستی قدیمی در استانبول ترکیه است رخ داد، گردشگرانی را ...
حملات انتحاری، گردشگری ترکیه را کشت ؟حملات انتحاری، گردشگری ترکیه را کشت ؟

حمله انتحاری تروریستی که در قلب استانبول، در منطقه سلطان احمد که یک محله توریستی قدیمی در استانبول ترکیه است رخ داد،  گردشگرانی را که به سیر و سیاحت در تاریخ غنی ترکیه مشغول بودند،  مورد هدف قرار داده بود. انتخاب محل انفجار به وضوح از روی شانس نبوده، بلکه برنامه‌ریزی شده و آگاهانه بوده است؛ به گفته مقامات ترکیه،  کشته شدگان از شهروندان خارجی بوده‌اند. این محله هر روزه جمعیت زیادی را به تحسین ستون هرمی شکل مصری تئودوس مربوط به هزاره اول و مسجد آبی و شش مناره سر به فلک کشیده آن وا می‌داشت و امروز چیزی از آن جمعیت باقی نمانده است.


حمله‌ای که گردشگری را کشت!

بخش گردشگری ترکیه که طبق داده‌های رسمی آن کشور،  34 میلیارد دلار در سال 2014 درآمد داشته،  پس از این حمله به‌شدت آسیب دیده است. پس از ماه‌های خشونت بار ترکیه (حملات ماه اکتبر که منجر به کشته شدن 120 نفر در پایتخت این کشور شد) و حملاتی که در کرانه مرز‌های سوریه رخ داد،  گردشگری این کشور در یک مارپیچ نزولی قرار گرفت. گردشگران مسجد سلطان احمد،  معروف به مسجد آبی و ‌محل انفجار تبخیر شده‌اند.

یک راهنمای گردشگری ترکیه با سابقه 20 ساله در این عرصه می‌گوید: «این حمله، گردشگری ترکیه را کشت!» و اضافه می‌کند: «مسافران و گردشگران،  بلافاصله پس از حادثه سفر‌های خود را به این کشور لغو کرده‌اند یا در بهترین حالت به تعویق انداخته‌اند.» به عقیده او،  گردشگری ترکیه وارد دوره‌ای خطرناک شده است. او می‌گوید: ‌«شاید باید به فکر شغل دیگری باشم.»

به نظر می‌رسد هتل‌های واقع در میدان تقسیم در مرکز استانبول،  مشتریان و مسافران خود را از دست داده‌اند. کارمند یکی از هتل‌ها که به دلیل سانسور رسانه‌ای نخواست نامش فاش شود،  اعتراف می‌کند تنها ساعتی پس از حمله سه تماس لغو رزرو دریافت کرده است. او می‌گوید: «‌من از مترو می‌ترسم،  از عبور از معابر شلوغ می‌ترسم، ‌از کار کردن در کنار میدان تقسیم می‌ترسم!» و اضافه می‌کند: «میزبان‌های آینده هتل،  چگونه می‌توانند به مشتریان خود اطمینان دهند که در امان هستند در حالی که خودشان ار این وضعیت مطمئن نیستند.»

یکی از کارمندان هتل غار کاپادوکیه (منطقه‌ای توریستی در ترکیه) در worldpost  اعلام کرده است که بسیاری از مسافرانی که نگران امنیت خود بودند،  سفر خود به این کشور را لغو کرده‌اند. مسئولان ترکیه اعلام کرده‌اند که عامل این حمله انتحاری دولت اسلامی موسوم به داعش است.

کشور ترکیه یک بازیگر در مبارزه با داعش است؛ پایگاه هوایی اینجرلیک در جنوب این کشور برای حملات ایالات متحده آمریکا در مبارزه با دولت اسلامی در کشور همسایه،  یعنی سوریه،  پایگاهی ضروری است.میزان آسیب‌های وارد شده هنوز مشخص نیست. یک تاجر که به دلیل ترس از فاش شدن هویت خود را ایلماز معرفی می‌کند، ‌ می‌گوید: «امسال وحشتناک است! بیشتر مشتریان من گردشگران هستند وچه کسی می‌داند که فردا چه خواهد شد!»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها