کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در پایان معاملات امروز شاخص بورس تهران 19 پله‌ صعود کرد


کد خبر : ۲۱۱۵۴دوشنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳:۵۶۷۲۶ بازدید

معامله‌گران بازار سهام امروز هم‌سو با پررنگ‌تر شدن نقش بازارگردان‌ها و سهامداران حقوقی، شاهد تقویت تقاضا در برابر عرضه سهام ...

معامله‌گران بازار سهام امروز هم‌سو با پررنگ‌تر شدن نقش بازارگردان‌ها و سهامداران حقوقی، شاهد تقویت تقاضا در برابر عرضه سهام بودند. بازاری که امروز گروه سیمانی‌ها را پس از مدت‌ها انتظار در جایگاه پیشروترین گروه‌ها قرار داد.

 شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 16 فروردین‌ماه 94 با افزایش 19 واحدی به 80 هزار و 827 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 85 واحدی، عدد 13 هزار و 624 واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور اما، با افزایش 47 واحدی عدد 92 هزار و 718 واحد را به نمایش گذاشت، شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 57 واحدی به رقم 56 هزار و 958 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 465 واحد افزایش عدد 174 هزار و 683 واحد را برای خود ثبت کرد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با رشد 3 واحدی عدد 800 واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پتروشیمی جم با 74 واحد، فولاد مبارکه با 59 واحد و ایران‌خودرو با 28 واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت را در برآورد شاخص بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت بندرعباس با 65 واحد و گل‌گهر و گروه سایپا به ترتیب هر یک تا 58 واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 314 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 217 میلیون سهم و اوراق مالی قابل‌معامله، طی 99 هزار و 645 نوبت، دادوستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران، حق تقدم خرید سهام بیمه سینا، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شد. این درحالی بود که امروز هیچ نماد معاملاتی با توقف مواجه نبود.

به گزارش ایران جیب به نقل از فارس، امروز بازار سهام در نماد معاملاتی شرکت‌ گسترش صنایع و خدمات کشاورزی شاهد کد به کد شدن بیش از 5 میلیون سهم به ارزش کمتر از 1.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده حقوقی بود. در نماد معاملاتی بیمه پارسیان نیز امروز بیش از 4 میلیون سهم میان کدهای درون‌گروهی به ارزش بیش از یک میلیارد تومان از سوی سهامدار حقوقی کد به کد شد.

امروز بازار سهام در گروه خودرویی‌ها، با وجود فشار عرضه به ویژه در گروه سایپا، شاهد حضور برخی حقوقی‌ها در کنار خریداران سهام، بود. در این گروه ایران‌خودرو با تداوم حمایت حقوقی در دامنه نوسان مثبت قیمتی، رنج شد. در این نماد امروز بیش از 38 میلیارد تومان معامله صورت گرفت که حاصل دست به دست شدن بیش از 91 میلیون سهم ایران‌خودرو بود.

امروز بازار سهام در گروه‌های سیمانی نیز پس از مدت‌ها انتظار شاهد شکل‌گیری صف‌های خرید سهام با توجه به ارزش بنیادی این شرکت‌ها بود، هرچند که با وجود افزایش تقاضای خرید از سوی سهامداران اغلب حقیقی، برخی سهامداران حقوقی، واگذارکننده سهام در گروه سیمانی‌ها هم‌سو با نوسان قیمت سهام در این گروه بود.

در گروه بانک‌ها نیز امروز بانک مرکزی در حالی خبرنگاران را به اتاق سوئیفت این بانک برد که هنوز از رقم دقیق اعتبارات اسنادی گشایش‌شده از طریق این خط ارتباطی وجود ندارد.

امروز در گروه فولادسازان نیز موضوع اسناد زمین‌های شرکت ذوب‌آهن اصفهان و کشمکش میان شهرداری و دیوان عدالت اداری، دوباره سوژه این گروه بود.

امروز در گروه‌های خودرویی، بانکی و تجهیزاتی در حالی بازار سهام شاهد معاملاتی پرحجم بود که تکاپوی برخی مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای شناسایی سود و واگذاری سهام، قابل تعامل بود.

براساس این گزارش آنچه که در بازار سهام این روزها می‌توان به خوبی دریافت، این است که بازار همچنان در قالب انتظار و با بیم و امید نسبت به آینده گام برمی‌دارد، هرچند برخی تحلیل‌گران چارتیفتی بازار، ریزش هزار واحدی شاخص کل را دور از انتظار نمی‌دانند، اما عدم وجود عرضه‌کننده هیجانی سهام در کنار امیدواری به آینده باعث شده تا بورس این روزها شاهد معاملاتی متعادل با حجم و ارزش متوسط نسبت به حجم معاملات بازار در دو ماهه پایانی پارسال مواجه باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها