کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازدید خبرنگاران از یک رابطه بین‌الملل ; سوئیفت باز بود


کد خبر : ۲۱۱۴۹دوشنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰۲۲۲۷ بازدید

برج لاجوردی بانک مرکزی امروز (دوشنبه) میزبان خبرنگاران بود و طی بازدید از سالن سوئیفت و روند ارسال پیام از این طریق باید گفت که سوئیفت ...

برج لاجوردی بانک مرکزی امروز (دوشنبه) میزبان خبرنگاران بود و طی بازدید از سالن سوئیفت و روند ارسال پیام از این طریق باید گفت که سوئیفت برخلاف برخی اظهارات و مواضع نسبت به بسته بودن و قطع ارتباط بانک‌های ایرانی با آن، باز بود.

بعد از دو ماه از اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌های بانکی، سوئیفت و باز یا بسته بودن آن ماجرای پرحاشیه‌ای داشت و اظهارات متناقضی از مسئولان خارجی و گاها داخلی در این رابطه مطرح می‌شد؛ به‌طوری که اخیرا خبری در رسانه‌ها منتشر شد که براساس آن یکی از مدیران اتریشی اعلام کرده بود که سوئیفت هنوز برای ایران برقرار نشده است.

اما امروز (دوشنبه) طبقه چهارم و پنجم بانک مرکزی به عنوان سالن سوئیفت و اداره عملیات ارزی بانک مرکزی است، در حضور خبرنگاران پیام‌هایی را از این طریق ارسال کرد.

در جریان این بازدید یعقوبی - مدیر اداره بین‌الملل بانک مرکزی - تاکید داشت که باید بحث سوئیفت و روابط کارگزاری بانک‌ها را کاملا از یکدیگر جدا کرد و این‌که برخی اعلام می‌کنند که چرا با وجود برقراری سوئیفت نمی‌توان تمام عملیات ارزی را انجام داد، به نظر می‌رسد نگاه حرفه‌ای نیست.

وی گفت: مگر در جریان تحریم سوئیفت کاملا قطع و روابط برقرار نبود؟ این در حالی است که روابط وجود داشت، اما بسیار سخت و پرهزینه. پس باید عملا بحث سوئیفت و روابط کارگزاری، ال سی و سایر موارد مربوطه را از یکدیگر جدا کرد.

یعقوبی همچنین از برقراری رابطه 300 کارگزار خارجی با بانک‌های ایرانی خبر داد و یادآور شد که تعداد روابط می‌تواند بیش از این باشد، چرا که ممکن است یک کارگزار خارجی با چند بانک ایرانی رابطه برقرار کرده باشد.

مدیر اداره بین‌الملل بانک مرکزی این را هم گفت که بانک مرکزی به دنبال ایجاد روابط با بانک‌های مرکزی و بعد از آن بانک‌های بزرگ دنیاست.
 

v1keh9mjfsz4w1pew26.jpg

دریافت حواله‌های مستقیم شخصی و ضمانت‌نامه‌ها در بانک ملی

به گزارش ایران جیب به نقل از ایسنا، در جریان بازدید خبرنگاران از عملکرد سوئیفت در ساختمان بانک مرکزی، بخش دیگری از این بازدید به روند ارسال پیام در بانک ملی نیز اختصاص داشت.

پناهی - یکی از اعضای هیات مدیره بانک ملی - با اعلام این‌که سوئیفت این بانک از 26 بهمن‌ سال گذشته به عبارتی یک ماه پس از اجرایی شدن برجام برقرار شده است، گفت: طی این مدت 3800 پیام سوئیفتی در بانک ملی رد و بدل شده که حدود 2500 مورد صدور پیام و 1400 دریافت پیام بوده است.

وی همچنین اعلام کرد که حواله مستقیم از بزرگ‌ترین بانک ژاپنی نیز در بانک ملی و به نام شخص دریافت کرده‌ایم در عین حال که ضمانت‌نامه مستقیم نیز از سوی بانک‌های سوییسی داشته‌ایم. پناهی اعلام کرد که تمام واحد‌ها و حساب‌های بانک ملی در خارج از کشور آماده‌ی انتقال وجوه اشخاص از طریق کارگزاری بانک ملی به داخل کشور هستند. در عین حال که برعکس این موضوع نیز وجود داشته و بانک ملی ایران توان انتقال وجوه از داخل به تمام حساب‌های خارجی خود را داراست.


bau7ght5f39ebccut5.jpg

c17ekpl0q5o6snmt97fj.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها