کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واردات مشروط گندم با تعرفه 10 درصدی در سال 95


کد خبر : ۲۱۱۴۴دوشنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳:۴۷۹۵۲ بازدید

معاون سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه هیات دولت بنا بر استدلال وزارت جهاد، با واردات مشروط گندم موافقت ...

معاون سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه هیات دولت بنا بر استدلال وزارت جهاد، با واردات مشروط گندم موافقت کرد، گفت:واردات این محصول، با مجوز وزارت جهاد و تعرفه ۱۰ درصدی امکان‌پذیر است.

محمدرضا مودودی با بیان اینکه بنا به تصمیم هیات دولت، واردات گندم در سال ۹۵ مشروط خواهد بود، گفت: براساس استدلالات وزارت جهادکشاورزی و تصمیم هیات دولت در روزهای پایانی سال ۹۴، واردات گندم در سال ۹۵ مشروط است و اگر قرار باشد وارداتی صورت گیرد، منوط به کسب مجوزهای لازم از وزارت جهادکشاورزی است.

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: اگر وزارت جهادکشاورزی با واردات گندم موافقت کند، ورود این کالا با تعرفه ۱۰ درصدی مجاز است، این درحالی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت موافق با ایجاد هر گونه ممنوعیت برای ورود کالاها و از جمله گندم نبود.

وی تصریح کرد: براساس توضیحاتی که وزارت جهادکشاورزی در جلسه هیات دولت ارایه داد، وزرا تصمیم گرفتند تا واردات گندم در سال ۹۵ به صورت مشروط صورت گیرد، به این معنا که اگر وزارت جهادکشاورزی مجوزهای لازم را در این رابطه ارائه دهد، در این صورت واردات با تعرفه ۱۰ درصدی صورت خواهد پذیرفت اما به هرحال میزان ورود گندم بستگی به نیاز کشور و صلاحدید این وزارتخانه است.

در همین حال، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در روزهای اخیر گفته است: با توجه به پیش بینی تولید و ذخایر مناسب در سال ۹۵ نیازی به واردات گندم نداریم.

به گزارش مهر، زمستان سال گذشته محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی در نامه ای به محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار ممنوعیت واردات گندم به کشور در سال ۹۵ شد، این در حالی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت مخالف این ممنوعیت بود و بر تداوم واردات با تعرفه ۱۵ تا ۴۰ درصدی تاکید داشت. سرانجام در واپسین روزهای سال ۹۴، دولت با ممنوعیت واردات گندم در سال ۹۵ مخالفت و مجوز واردات مشروط با تعرفه ۱۰ درصدی را صادر کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها