کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ادعای 9.3 میلیارد دلاری اوراکل بر ضد گوگل


کد خبر : ۲۱۱۴۳سه شنبه، ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۸:۴۷۵۶۵ بازدید

نبرد حقوقی گوگل و اوراکل یک بار دیگر آغاز شده است و این بار اوراکل به جرم استفاده بدون مجوز از جاوا در آندروید ادعایی 9.3 میلیارد دلاری ...
ادعای 9.3 میلیارد دلاری اوراکل بر ضد گوگلادعای 9.3 میلیارد دلاری اوراکل بر ضد گوگل

نبرد حقوقی گوگل و اوراکل یک بار دیگر آغاز شده است و این بار اوراکل به جرم استفاده بدون مجوز از جاوا در آندروید ادعایی 9.3 میلیارد دلاری را بر ضد گوگل مطرح کرده است.

به گزارش ایران جیب به نقل از اینفرس، اوراکل بعد از خرید شرکت سان مالک تمامی نرم افزارهای تولیدی آن از جمله جاوا شده و معتقد است گوگل بدون کسب اجازه از برخی امکانات و اجزای جاوا در سیستم عامل اندروید خود استفاده کرده است.

اوراکل قبلا هم گوگل را به استفاده از بخش هایی از جاوا بدون پرداخت حق امتیاز به این شرکت متهم کرده بود. دادگاه در سال 2012 به این موضوع رسیدگی کرد، اما نتوانست در مورد آن به نتیجه قطعی برسد.

سیستم عامل آندروید گوگل یکی از محبوب ترین سیستم عامل های همراه است و در سه ماهه چهارم سال 2015 سهم 80.7 درصدی از این بازار را در اختیار داشته است و هرگونه محدودیت در توزیع آن برای گوگل خساراتی سهمگین به همراه می آورد. زیرا هزاران برنامه جانبی سازگار با آندروید برای گوشی ها و تبلت ها عرضه می شود و گوگل بخشی از درآمد حاصل از فروش برنامه های مذکور را به جیب می زند.

به نظر می رسد هدف اصلی اوراکل از طرح این شکایت به دست آوردن سهمی از درآمد مذکور است. خسارتی که اوراکل این بار از گوگل طلب کرده ده برابر بیشتر از رقم درخواستی قبلی آن است. خود اوراکل هم اعلام کرده که 8.8 میلیارد دلار از خسارت ادعایی این شرکت مربوط به سودی است که گوگل از طریق توزیع آندروید در طول سال های گذشته به دست آورده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها