کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز دوشنبه


کد خبر : ۲۱۱۴۲دوشنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۵۳۸۱۰ بازدید

قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه تحت تاثیر انتشار آمارهای مثبت بازار اشتغال آمریکا در ماه مارس همچنان به روند نزولی خود ادامه داده است.

انتشار آمارهای امیدوار کننده وزارت کار آمریکا در خصوص عملکرد مثبت بازار اشتغال در ماه مارس، موجب گمانه زنی های بیشتری در زمینه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا شده و این مساله فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

بر اساس این گزارش تحلیلگران بازارهای بین المللی بر این باورند که قیمت طلا به سوی سطح حساس 1200 دلاری در حرکت است. قیمت طلا هر اونس طلا امروز دوشنبه با 0.4 درصد کاهش به کمتر از 1217 دلار رسیده است.

قیمت طلا روز جمعه نیز با کاهش 0.8 درصدی روبرو شده است. ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اف سی استون تاکید کرد: گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده می تواند فشار بیشتری را بر قیمت جهانی طلا وارد کند. این احتمال هست که فدرال رزرو در نشست می یا ژوئن نرخ بهره را افزایش دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر سطح حمایتی 1200 دلاری طلا شکسته شود قیمت این فلز زرد به زودی تا 1175 یا 1170 دلار کاهش خواهد یافت.

قیمت طلا در سه ماه نخست 2016 میلادی با رشد 16 درصدی روبرو شد که این بهترین عملکرد قیمت طلا در 30 سال گذشته بوده است. نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان و نوسانات بازار سهام تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار در ده سال گذشته در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش داده است. بانکداران بزرگ وال استریت در نظرسنجی جدید رویترز اعلام کرده اند که فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

گزارش سایت طلا حاکیست؛ قیمت جهانی طلا به شدت در برابر نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره آمریکا متغیر است و از خود واکنش نشان می دهد. سام لافلین تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری ام کی اس بر این باور است که در کوتاه مدت قیمت طلا ابتدا به 1215 و سپس 1210 دلار کاهش خواهد یافت.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز جمعه با کاهش 0.15 درصدی روبرو شد و به کمتر از 818 تن رسیده است. به نظر می رسد انتشار متن مذاکرات نشست فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر قیمت طلا و ارزش دلار در روزهای آینده خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها