کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث منتفی نشده است


کد خبر : ۲۱۱۱۱یکشنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴:۰۸۴۲۸۸ بازدید

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه بیمه مرکزی با رد شایعه منتفی شدن الزام دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث تا چند روز آینده ...

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه بیمه مرکزی با رد شایعه منتفی شدن الزام دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث تا چند روز آینده، گفت: دارندگان خودرو تا قبل از آغاز ماه حرام (ماه رجب) الحاقیه دریافت کنند.

در خصوص شایعه مطرح شده از سوی برخی نمایندگی‌های بیمه مبنی عدم نیاز به دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث تا چند روز آینده، اظهارداشت: بیمه مرکزی براساس قانون فعلی و رشد 15 درصدی نرخ دیه، بخشنامه دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث را ابلاغ مرد. وی با بیان اینکه با ابلاغ قانون جدید بیمه شخص ثالث از سوی شورای نگهبان، از سال آینده دیگر نیازی به دریافت الحاقیه نیست، افزود: برای اینکه دارندگان وسایل نقلیه دغدغه‌ای درخصوص پرداخت خسارت نداشته باشند، دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث در این دوره ضروری است.

مدیر کل برنامه‌ریزی و توسعه بیمه مرکزی تصریح کرد: تعهدات در ماه‌های حرام از 220 میلیون تومان به 253 میلیون و 300 هزار تومان رسیده و با توجه به اینکه بیمه‌نامه‌های فعلی تا سقف 220 میلیون تومان را پوشش می‌دهند، اگر دارنده خودرو در ماه حرام تصادف منجر به فوت داشته باشد، مابه‌التفاوت 220 میلیون و 253 میلیون تومان را شرکت بیمه تقبل نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه تعهدات بیمه‌نامه‌های فعلی تا قبل از ماه حرام را پوشش می‌دهد، گفت: با ورود به ماه حرام از 21 فروردین ماه، نرخ دیه به 253 میلیون تومان افزایش می‌یابد و بنابراین دارندگان خودرو تا پایان هفته باید برای دریافت الحاقیه اقدام کنند.

نمن الحسینی در پاسخ به این سوال که آیا آماری از میزان مراجعه مردم به دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث وجود دارد، اظهارداشت: با توجه به اینکه بیمه مرکزی قبل از تعطیلات عید بارها اعلام کرد تا قبل از 21 فروردین فرصت دریافت الحاقیه وجود دارد، برآورد ما این است که در این مدت الحاقیه چندانی صادر نشده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد اغلب مردم در این هفته برای دریافت الحاقیه اقدام کنند.

مدیر کل برنامه‌ریزی و توسعه بیمه مرکزی با اشاره به برخی انتقادها نسبت به افزایش نرخ بیمه شخص ثالث، گفت: این افزایش‌ها به دلیل افزایش سطح پوشش تعهدات شرکت‌های بیمه با توجه به افزایش‌های هر ساله نرخ دیه است.

نمن الحسینی تصریح کرد: درواقع نرخ حق بیمه شاخص ثالث افزایش نداشته بلکه متناسب با افزایش 15 درصدی تعهدات نرخ دیه رشد کرده است. لازم به ذکر است سال گذشته با وجود افزایش 10 درصدی نرخ دیه، حق بیمه افزایش نیافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها