کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رای بابك زنجانی فردا ابلاغ می شود


کد خبر : ۲۱۰۹۲یکشنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۸:۴۷۲۶۶۲ بازدید

قرار است فردا راي 230 صفحه‌يي ميلياردر نفتي توسط دادگاه ابلاغ شود. اين خبر را وكيل‌مدافع بابك زنجاني درحالي اعلام كرد كه از دادگاه مربوطه ...

قرار است فردا راي 230 صفحه‌يي ميلياردر نفتي توسط دادگاه ابلاغ شود. اين خبر را وكيل‌مدافع بابك زنجاني درحالي اعلام كرد كه از دادگاه مربوطه مساعدت لازم را خواستار شد تا بتواند راي صادره را به صورت كامل مطالعه و يادداشت كند. زنجاني را شايد از مشهورترين افرادي بايد بدانيم كه از دولت پيشين به ارث گذاشته شده است.

او كه در دادگاه با اتهاماتي از قبيل افساد في‌الارض از طريق اخلال در نظام اقتصادي كشور، كلاهبرداري از شركت ملي نفت، بانك مسكن و تامين اجتماعي، پولشويي، جعل ۲۴ فقره اسناد بانكي و صورت‌حساب‌هاي بانكي، جعل حواله‌هاي ارزي و جعل دستور انتقال بين بانك‌ها، به دفاع از خود پرداخته بود، حال در انتظار اعدام به سر مي‌برد. حكمي كه در دادگاه انقلاب صادر اما قابل تجديد‌نظر خواهي در ديوان عالي كشور است. با گذشت كمتر از يك‌ماه از راي نهايي، رسول كوهپايه‌زاده با يادآوري اين موضوع كه موكلش در ايام عيد به مرخصي نيامده است، گفت: فروردين ماه براي يادداشت‌برداري از راي 230 صفحه‌يي زنجاني به دادگاه مي‌رويم و يادداشت‌برداري از راي آغاز مي‌شود. پس از ابلاغ راي به صورت كامل، 20 روز فرصت داريم تا اعتراض خود را تقديم دادگاه كنيم. وي تاكيد كرد: قطعا لايحه اعتراضي خود را تقديم دادگاه مي‌كنيم و مرجع تجديدنظر نيز ديوان عالي كشور است.


  شروع رسيدگي به جرايم زنجاني

نهم دي ماه 1392 بود كه سخنگوي قوه قضاييه از بازداشت بابك زنجاني خبر داد، اما از عناوين اتهامات او چيزي نگفت و در مرحله تحقيقات مقدماتي بودن پرونده را علت اين امر دانست. سرانجام دفتر سخنگوي قوه قضاييه مهر ماه سال 94، از برگزاري دادگاه رسيدگي به پرونده بابك زنجاني و دو متهم ديگر پرونده موسوم به فساد نفتي 11 مهرماه به صورت علني در شعبه 15 دادگاه انقلاب به رياست قاضي صلواتي خبر داد. در نخستين جلسه رسيدگي به پرونده بابك زنجاني، قرائت كيفرخواست 237 صفحه‌يي آغاز شد و جلسه دوم دادگاه 12 مهر ماه و جلسه سوم كه در تاريخ 13 مهرماه برگزار شد به قرائت كيفرخواست سه متهم اين پرونده اختصاص يافت. طبق كيفرخواست صادره از سوي دادسراي عمومي و انقلاب تهران، اتهامات بابك زنجاني عبارت است از افساد في‌الارض از طريق اخلال در نظام اقتصادي كشور، كلاهبرداري از شركت ملي نفت، بانك مسكن و تامين اجتماعي، پولشويي، جعل 24 فقره اسناد بانكي و صورت‌حساب‌هاي بانكي، جعل حواله‌هاي ارزي، جعل دستور انتقال بين بانك‌ها.

به گزارش ایران جیب به نقل از ايسنا، بر اساس كيفرخواست صادره، اتهامات «م. ش» متهم رديف دوم، افساد في‌الارض از طريق اخلال در نظام اقتصادي، مشاركت در كلاهبرداري از شركت ملي نفت ايران، مشاركت در پولشويي و كلاهبرداري بوده و اتهامات «ح. ف. ه» متهم رديف سوم اين پرونده نيز، افساد في‌الارض از طريق اخلال در نظام اقتصادي، مشاركت در كلاهبرداري از يك شركت، مشاركت در كلاهبرداري از تامين اجتماعي و مشاركت در پولشويي است.

قاضي صلواتي در پايان سومين جلسه دادگاه گفت: از آنجايي كه وكلاي متهمان براي بار دوم درخواست استمهال را مطرح كردند با هماهنگي‌هاي صورت گرفته و در راستاي حفظ حقوق متهمان، با درخواست آنان موافقت مي‌شود و جلسه بعدي دادگاه را 9 آبان ماه اعلام كرد. دفاعيات 200 صفحه‌يي بابك زنجاني، جلسات چهارم تا هفتم و دهم تا سيزدهم را به خود اختصاص داد. در جلسه هشتم دادگاه، وكيل مدافع شركت HK به قرائت شكايت موكل خود پرداخت و جلسه نهم نيز وكيل مدافع بانك مسكن شكايت اين بانك را مطرح كرد.


 يك ماه مهلت براي وصول مطالبات شركت نفت

پس از پشت سر گذاشتن چند دادگاه ديگر و پايان يافتن دفاعيات بابك زنجاني در جلسه سيزدهم، رسول كوهپايه‌زاده وكيل‌مدافع وي تا جلسه هفدهم دفاعيات خود را مطرح كرد. در جلسات هجدهم، نوزدهم و بيستم «م.ش» متهم رديف دوم دفاعيات خود را ارائه داد. در جلسه بيست و يكم دفاعيات متهم رديف دوم و وكيل مدافع وي به پايان رسيد و متهم رديف سوم پرونده به دفاع از خود پرداخت. جلسه بيست ‌و دوم به صورت غيرعلني و بدون حضور رسانه‌ها برگزار شد. در جلسه بيست و سوم كه به صورت علني برگزار شد، دفاعيات متهم رديف سوم به پايان رسيد و وكيل مدافع وي به دفاع از موكلش پرداخت.

در جلسه بيست و چهارم در 29 آذرماه 94 قاضي صلواتي پيرو تقاضاي وكيل‌مدافع بابك زنجاني مبني بر ارائه مهلت براي پرداخت بدهي و ارائه يك فقره برات از سوي متهم در يك كشور و بانك خارجي در جهت پرداخت يا تضمين پرداخت آن و اينكه متهم اموالي را در خارج و داخل معرفي كند، گفت كه دادگاه با استفاده از اختيارات قانوني خود يك ماه مهلت براي وصول مطالبات شركت نفت به متهم ارائه مي‌كند و اميدواريم ظرف اين مدت بدهي‌هاي متهم با شركت HK و شركت نفت تسويه شود. پس از حدود دوماه مهلت قانوني به بابك زنجاني بيست و پنجمين جلسه رسيدگي به پرونده متهمان نفتي همانند جلسات گذشته به صورت علني در 20 بهمن ماه و بيست و ششمين جلسه هم 21 بهمن ماه برگزار شد. در جلسه بيست و ششم قاضي صلواتي از ختم جلسات رسيدگي خبر داد و گفت كه به زودي حكم صادر خواهد شد.

محسني‌اژه‌اي در نودو سومين نشست خبري خود در 16 اسفندماه سال 94 اعلام كرد: حكم بابك زنجاني و دو متهم ديگر اين پرونده كه در دادگاه بدوي محاكمه شدند، صادر شد. دادگاه بدوي اين سه متهم را مفسدفي‌الارض تشخيص داده و به اعدام محكوم كرده است. دادگاه علاوه بر اعدام، متهمان را به رد مال شاكي و شركت ملي نفت ايران و جزاي نقدي يك چهارم پولشويي محكوم كرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها