کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص کل بورس 56 پله بالا رفت


کد خبر : ۲۱۰۷۶شنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲:۵۱۶۶۰ بازدید

بازار سهام در ششمین روز معاملاتی خود در سال 95، شاهد معاملاتی متعادل توام با تکاپوی معامله‌گران کوتاه‌مدت برای شناسایی بازدهی ...

بازار سهام در ششمین روز معاملاتی خود در سال 95، شاهد معاملاتی متعادل توام با تکاپوی معامله‌گران کوتاه‌مدت برای شناسایی بازدهی نوروزی بود. بازاری که با بازگشت رسمی حقوقی‌ها امروز در گروه‌های بزرگ شاهد غلبه عرضه بر سهام بود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه 14 فروردین با 56 واحد افزایش به رقم 81 هزار و 536 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش یک واحدی عدد 13 هزار و 600 واحد را برای خود ثبت کرد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 239 واحدی عدد 93 هزار و 908 واحد را تجربه کرد.

شاخص بازار اول اما، در حالی با کاهش 176 واحدی عدد 57 هزار و 749 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با 1408 واحد افزایش به رقم 174 هزار و 195 واحد دست یافت.

امروز شاخص کل فرابورس‌ (آیفکس) نیز با کاهش 4 واحدی به رقم 809 واحد رضایت داد.

بر اساس این گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت کشتیرانی ج.ا.ا با 103 واحد، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 101واحد و تاپیکو با 62 واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با 78واحد، گروه سایپا با 61 واحد و همراه اول با 36 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 319 میلیارد و 824 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 199 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 103 هزار و 966 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شد این درحالی بود که امروز تنها نماد متوقف در بازار سهام اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن منتهی به 15 فروردین ماه 93 بود که با اتمام مدت اعتبار آن امروز در فرابورس متوقف شد.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام، ششمین روز معاملاتی رسمی خود در سال جدید را همزمان با آغاز به کار رسمی حقوقی‌‌های بازار شاهد روندی متعادل در روند معاملات بود.

بازاری که با توجه به شروع مثبت معاملات در نخستین روزهای کاری امسال و همچنین در روزهای پایانی سال قبل ترجیح می‌داد تا با شناسایی بازدهی‌های کوتاه مدت، اندکی به استراحت قیمتی سهام در گروه‌های اغلب بزرگ بازار متمرکز شود.

همزمان در بازارهای جهانی نیز خبرهایی مربوط به نماگرهای اقتصادی امریکا و چین، بازارهای جهانی کالا و فلزات اساسی در شرایطی به شدت نوسانی و متعادل قرار گرفته‌اند.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی گروه‌های خودرویی با افزایش عرضه سهام از سوی معامله‌گران حقیقی و حقوقی با شکل‌گیری صف‌های فروش نیز مواجه شد.

دراین گروه بلاتکلیف ماندن ماجرای مراودات مالی و ارزی ایران از طریق سوئیفت و اظهارنظر رئیس جمهور اتریش مبنی بر عدم امکان فعالیت این خط ارتباطی به دلیل سیاست‌های امریکا باعث شده تا ابهام و سردرگمی دراین گروه برای سهامداران دو چندان شود.

امروز در گروه حمل و نقلی‌ها با پررنگ شدن خریداران اغلب حقوقی بازار سهام شاهد رنج شده قیمت سهام برخی از شرکت‌های شاخص این گروه بود. هر چند که روند معاملات این گروه متعادل و کم‌نوسان بود.

در گروه بانک‌ها نیز روند معاملات متعادل و رو به منفی سهام در حالی ادامه داشت که امروز بازارگردانی سهام در گروه بانک‌ها حول و حوش صفر تابلو و در دامنه نوسان منفی قیمت‌ها پدیدار بود.

امروز معامله‌گران بازار سهام در بازار دوم که مجموعه‌ای از شرکت‌های کوچک و برخوردار از سهام‌شناوری هستند حضور پررنگ‌تری داشتند، چرا که وجود برخی ابهام‌ها از بابت بودجه کل کشور، اجرای شدن نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در سال 95 و وضعیت بازارهای جهانی از جمله نفت خام و تاثیر آن بر کالاهای اساسی باعث شده تا بازار سهام به اندک بازدهی‌های بدست آمده در بازه‌های زمانی کوتاه مدت بسنده کند.

در این میان سهام شرکت‌های کوچک همچون بالاست، شهرسازی و خانه‌سازی باغ‌میشه، شیشه و گاز، کیسون و برخی شرکت‌های دارویی و خدماتی مورد توجه بازار قرار گرفتند.

به گزارش فارس، بازار سهام امروز بازاری با معاملات متعادل بود که با توجه به انگیزه برخی معامله‌گران برای شناسایی بازدهی کوتاه مدت شاهد واگذاری سهام در اغلب نمادهای معاملاتی به ویژه در گروه‌های بزرگ و شاخص‌ساز بود.

بازاری که به نظر می‌رسد پس از گذشت یک دو روز آینده و پیدا کردن مجدد خود روند واضح تری از حرکت نماگرها و قیمت سهام ارزنده شرکت‌ها را به نمایش گذارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها