کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا نرخ دلار واقعی نیست؟


کد خبر : ۲۱۰۳۴چهارشنبه، ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰:۵۸۳۰۶۹ بازدید

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی ضمن تشریح مشکلات مهم اقتصادی و تاکید بر ریشه‌یابی علل آنها، گفت: تزریق دلارهای نفتی محاسبه نشده ...

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی ضمن تشریح مشکلات مهم اقتصادی و تاکید بر ریشه‌یابی علل آنها، گفت: تزریق دلارهای نفتی محاسبه نشده باعث غیر واقعی بودن نرخ دلار شده است.

محمد سیادت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خراسان، با بیان اینکه سرمایه‌گذاری اصولی باعث برطرف شدن مشکلات اقتصادی می‌شود، در خصوص مشکلات ریشه‌ای کشور نیز اظهار کرد: نفت، اقتصاد نفتی، تزریق غیرمناسب دلارهای نفتی و غلبه فرهنگ بازاری و تجارتی بر فرهنگ تولیدی و صنعتی مشکلات اقتصادی ایران را تشکیل می‌دهند.

وی اقتصاد ایران را دارای محدودیت‌های بسیار خواند و افزود: اگر ریشه‌یابی مسائل صورت نگیرد و واقعیت‌ها را نپذیریم، هیچ تغییری در اقتصاد کشور رخ نمی‌دهد.

سیادت اظهار کرد: در سال جدید نیز اگر بخواهیم سطحی و ساده به مسائل بنگریم بیماری مزمن اقتصاد ایران که از آغاز پیدایش نفت شروع شده و در دولت‌های مختلف با تغییر شکل همراه بوده است، درمان نمی‌شود.

وی تزریق دلارهای نفتی محاسبه نشده را عاملی برای قیمت غیر واقعی دلار دانست و افزود: اگر درحال حاضر گفته می‌شود تولید داخل کشور را با بحران روبرو کرده به دلیل وجود اختلال دائمی دلارهای نفتی در اقتصاد ایران بوده است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات اقتصادی کشور تمامی عوامل باید در کنار یکدیگر چیده شوند و به صورت سیستمی آن‌ها را بررسی کرد.

وی پرهیز از اختلال مداوم دلارهای نفتی را یکی از موارد برای رفع مشکلات اقتصادی دانست و اظهار کرد: دومین مسئله‌ای که مشکلات اقتصادی را رقم زده و باید نسبت به آن تصمیم‌گیری شود، بزرگ‌تر شدن دولت و مجموعه حاکمیت است.

سیادت استخدام افراد در بخش دولتی را ساده‌ترین راه برای اشتغال معرفی کرد و گفت: درآمد دولت به کارمندانی داده می‌شود که اثربخشی کمی داشته و بعضا دارای فساد و مشکلات اداری هستند.

وی تولید علم، کالا و ثروت از طریق ارزش افزوده را نیازمند فعالیت فرهنگی عظیم دانست و افزود: درحال حاضر تولید ثروت در کشور بیشتر از طریق واسطه‌گری و دلالی انحام می‌شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به نامشخص بودن استراتژی تولید در برخی کالاها عنوان کرد: با پرهیز از سطحی‌نگری، برخورد کارشناسی شده با مسائل و ایجاد تغییر در بخش‌های مختلف مانند گردشگری، صنعت، کشاورزی و ... می‌توانیم در اقتصاد ایران تغییر ایجاد کنیم.

وی در خصوص جذب سرمایه‌گذاران نیز خاطرنشان کرد: کشوری که نتواند سرمایه‌گذاران داخلی خود را متقاعد به سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها کند، نمی‌تواند موفق به جذب سرمایه‌گذاران خارجی شود.

سیادت ادامه داد: اگر سرمایه‌گذاران خارجی در ایران باشند ضریب ریسک پروژه‌ها را بسیار بالا تعیین می‌کنند و کسانی که به عنوان سرمایه‌گذار وارد کشور می‌شوند نیز صرفا در بخش‌های نفتی و محدود فعالیت می‌کنند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی تاکید کرد: ورود چنین سرمایه‌گذارانی برای کشور اشتغال‌زایی و منفعت ندارد و با انتقال تکنولوژی و دانش همراه نخواهد بود.

وی با بیان اینکه سطحی‌نگری در جامعه موجب پرهیز از انجام فعالیت سخت شده است، اظهار کرد: می‌خواهیم مسائل را سطحی، شعاری و فرمانی حل کنیم درحالیکه چنین چیزی امکان ندارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها