کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۱۰۲۱سه شنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰:۲۳۹۹۲ بازدید

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه کاهش یافت ولی به علت افت ارزش دلار آمریکا تاحدی از پایین ترین سطح خود در یک ماه گذشته فاصله گرفته است.

 انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی در آمریکا تاحدی موجب کمتر شدن انتظارات بین المللی نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست آینده شده است.

بر اساس این گزارش نشست آتی فدرال رزرو قرار است روزهای 26 و 27 آوریل برگزار شود. فدرال رزرو در نشست دسامبر برای نخستین بار در 10 سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده است. گمانه زنی های زیادی نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا مطرح شده است.

سرمایه گذاران بین المللی منتظر سخنرانی مهم و تعیین کننده امروز جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا هستند. این اظهارات می تواند تا حد زیادی وضعیت نرخ بهره آمریکا را روشن کند. قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه نیز با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1219 دلار رسیده است. قیمت طلا روز دوشنبه برای لحظاتی به کمتر از 1208 دلار رسید که این پایین ترین رقم در یک ماه گذشته به شمار می رود. البته قیمت طلا در پایان مبادلات روز گذشته با رشد 0.4 درصدی روبرو شد.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اف سی استون تاکید کرد: اگر یلن بر اظهارات برخی از مقام های فدرال رزرو آمریکا مبنی بر احتمال افزایش نرخ بهره در نشست های آتی تاکید کند، این مساله فشار بیشتری را بر قیمت جهانی طلا وارد خواهد کرد.

گزارش سایت طلا حاکیست، برخی مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا طی روزهای گذشته از احتمال افزایش نرخ بهره در نشست های آتی خبر داده اند. افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند به ضرر تقاضا و قیمت جهانی طلا تمام شود.

یلن قرار است امروز در کلوب اقتصادی نیویورک صحبت کند. برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو احتمالا در نشست آوریل نرخ بهره را بار دیگر افزایش خواهد داد. البته انتشار آمارهای اقتصادی جدید در آمریکا تاحدی موجب کاهش این گمانه زنی ها شده است.

آمارهای جدید نشان می دهد که نرخ تورم آمریکا در ماه فوریه با کاهش روبرو شده و هزینه های مصرفی نیز با رشد چندانی روبرو نشده است.

در پی انتشار این گزارش ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای بین المللی 0.2 درصد کاهش یافت و تحلیلگران نیز پیش بینی خود نسبت به رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال را کاهش داده اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها