کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سرما به مزارع گندم خسارت نزد


کد خبر : ۲۰۹۷۲شنبه، ۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷:۳۱۴۱۰ بازدید

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به برداشت تدریجی گندم در مزارع برخی نقاط کشور از جمله سیستان و بلوچستان ...

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به برداشت تدریجی گندم در مزارع برخی نقاط کشور از جمله سیستان و بلوچستان گفت: سرمای روزهای اخیر به مزارع گندم خسارت وارد نکرد و وضعیت، خوب گزارش شده است.

اسماعیل اسفندیاری‌پور مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه برداشت گندم از اواخر اسفند 94 در سیستان و بلوچستان آغاز شده است، گفت: دستورالعمل خرید تضمینی گندم به همه استان‌ها ابلاغ شده است و برداشت گندم در فروردین ماه به صورت تدریجی افزایش می‌یابد.

وی درباره وضعیت مزارع گندم بعد از بارش برف در روزهای پایانی سال 94 و ابتدای امسال بیان داشت: خوشبختانه مزارع گندم بر اثر سرما و بارش دچار خسارت نشدند و خسارت‌های بسیار ناچیز و در حد چند هکتار گزارش شد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی افزود: گندم معمولی با قیمت 1270.5 تومان و گندم دوروم با قیمت 1306.8 تومان با 4 درصد افت مفید و 2 درصد افت غیر مفید در سال زراعی جدید از کشاورزان خریداری می‌شود.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال در مجموع 6 میلیون هکتار زمین به کشت گندم اختصاص یافته است، بیان داشت: با توجه به وضعیت اولیه رویش گندم که سبز و مطلوب است، پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری در مجموع 12 میلیون تن گندم تولید و 9 میلیون تن آن به صورت تضمینی از گندمکاران خریداری شود.

اسفندیاری‌پور گفت: برداشت گندم از اواسط فروردین در بیشتر استان‌های جنوبی کشور مانند هرمزگان، بوشهر، جنوب کرمان، جنوب استان فارس و خوزستان آغاز می‌شود و به مرور به سمت مناطق نوار ساحلی خزر ادامه می‌یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها