کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شناسایی آسیب پذیری خطرناک در سیستم عامل آندروید


کد خبر : ۲۰۹۳۵چهارشنبه، ۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸:۴۷۳۲۹۰ بازدید

بدافزار Stagefright که قبلا برای آلوده کردن طیف گسترده‌ای از گوشی‌های مجهز به سیستم عامل آندروید قابل استفاده بود، مجددا فعال شده است.
شناسایی آسیب پذیری خطرناک در سیستم عامل آندرویدشناسایی آسیب پذیری خطرناک در سیستم عامل آندروید

 این بدافزار می تواند نسخه های 2.2 تا 4.0 سیستم عامل آندروید را آلوده کند و حتی برخی سیستم های امنیتی در نسخه های 5 و 5.1 آندروید را دور بزند تا بتواند گوشی های مجهز به آنها را هم آلوده کند.

Stagefright به خصوص با گوشی نکسوس 5 بسیار سازگار است و می تواند آن را آلوده کند، اما کاربران گوشی هایی مانند HTC One، LG G3یا  Samsung Galaxy S5 هم در برابر برنامه مخرب یاد شده آسیب پذیر هستند. بدافزار مذکور برای آلوده کردن گوشی های هوشمند به تنها 20 ثانیه زمان نیاز دارد و البته در برخی موارد این کار تا دو دقیقه هم به طول می انجامد. کارشناسان امنیتی شیوه های حمله این بدافزار را بسیار پیچیده توصیف می کنند.

برای آلوده شدن گوشی به بدافزار یاد شده تنها کافیست کاربران از صفحه ای که حاوی یک فایل چندرسانه‌ای آلوده با فرمت MPEG-4 است بازدید کنند. در این صورت گوشی مجددا راه اندازی شده و یک کدجاوا اسکریپت مخرب سرقت اطلاعات کاربر و ارسال آنها را برای سروری دیگر آغاز می کند.

نسخه اولیه این بدافزار در ماه جولای شناسایی شده بود و در آن زمان دسترسی هکرها به محتوای گوشی کاربران را با ارسال یک پیام متنی ممکن می کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در آن زمان 95 درصد گوشی‌های آندرویدی در برابر Stagefright آسیب پذیر بودند، اما تازه ترین نسخه از آندروید موسوم به آندروید 6 در برابر آن مقاوم است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها