کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز چهارشنبه


کد خبر : ۲۰۹۲۹چهارشنبه، ۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲:۰۳۹۷۶ بازدید

قیمت طلا امروز چهارشنبه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا و افت تقاضای سرمایه گذاری با کاهش همراه شده است.

قیمت جهانی طلا که روز سه شنبه با توجه به حملات تروریستی در بروکسل با افزایش نسبی روبرو شده بود، امروز چهارشنبه بار دیگر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا با افت همراه شده است.

بر اساس این گزارش شب گذشته قیمت طلا تحت تاثیر حملات تروریستی در فرودگاه و ایستگاه های متروی بروکسل با افزایش نسبی روبرو شد و اظهارات مقام های فدرال رزرو آمریکا در خصوص احتمال افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده نیز موجب نوسان بیشتر ارزش دلار شده بود. موسسه تحقیقاتی بی ام آی اعلام کرد: به خصوص در آمریکا، عادی شدن وضعیت اقتصادی منجر به افزایش نرخ بهره واقعی خواهد شد و این مساله در نهایت به ضرر طلا خواهد بود چرا که جایگاه خود را به عنوان یک سرمایه گذاری جذاب از دست خواهد داد.

افزایش نرخ بهره واقعی در آمریکا موجب خواهد شد تا هزینه نگهداری طلا بیشتر شود و کمتر سرمایه گذاری حاضر خواهد بود تا سرمایه و دارایی خود را به صورت طلا نگه دارد. قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه با 0.4 درصد کاهش به کمتر از 1244 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته گذشته بین 1240 تا 1270 دلار در هر اونس در نوسان بوده است.

تازه ترین آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی ونزوئلا نیز نشان می دهد که این کشور طی ماه فوریه بیش از 456 میلیون دلار طلا به سوییس صادر کرده است. این اقدام ونزوئلا در شرایطی صورت گرفته است که دولت کاراکاس با بحران اقتصادی روبرو است.

بازداشت رضا ضراب تاجر ایرانی ساکن ترکیه نیز که ظاهرا 2 سال پیش در مرکز پرونده فساد مالی دولت ترکیه قرار داشته تحول مهمی در بازارهای بین المللی به شمار می رود.

تحلیلگران موسسه ام کی اس سوییس نیز اعلام کردند: فروش ذخایر طلا از سوی سرمایه گذاران چینی تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا به زیر 1245 دلار داشته است.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت طلا روز سه شنبه پس از حملات تروریستی در بروکسل برای لحظاتی به بیش از 1260 دلار رسید. تروریست های داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته اند. این حملات منجر به کشته شدن حداقل 35 نفر شده است. البته انتشار آمارهای مثبت و امیدوار کننده نسبت به وضعیت اقتصادی آمریکا موجب تقویت ارزش دلار شده و این مساله کاهش قیمت طلا را در مبادلات امروز چهارشنبه در پی داشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها