کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برترین خودروهای گذرموقت‌ در سال 94


کد خبر : ۲۰۹۲۵چهارشنبه، ۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵:۱۰۴۸۷۴ بازدید

خودروهای گذر موقت بخش مهمی از ماشین‌بازی‌های ما ایرانی‌ها را تشکیل می‌دهند. خودروهایی که برای مدت کوتاهی وارد کشور شده و در کانون ...

خودروهای گذر موقت بخش مهمی از ماشین‌بازی‌های ما ایرانی‌ها را تشکیل می‌دهند. خودروهایی که برای مدت کوتاهی وارد کشور شده و در کانون توجه محافل خودرویی قرار می‌گیرند. اگرچه با افزایش قیمت دلار در سال‌های اخیر روند ورود خودروهای گذرموقت هم به دلیل گرانی کند شد، اما متوقف نشد و هنوز هستند کسانی که میلیون‌ها تومان در این زمینه هزینه می‌کنند. در گزارش امروز نگاهی انداخته‌ایم به برترین خودروهای گذرموقتی که در سال 1394 وارد تهران شدند. لامبورگینی‌ها گل سرسبد گذرموقت‌های امسال را تشکیل می‌دادند. 

خاطره‌بازی یا خاطره‌سازی. دو عبارتی که کاملا باهم تفاوت دارند. خاطره‌بازی یعنی با دوستان صمیمی و قدیمی دور هم جمع شوید و از خاطرات گذشته تعریف کنید. تلخ یا شیرین مهم نیست. مهم نفس کار است. شما از خاطرات گذشته برای یکدیگر تعریف می‌کنید. خاطره‌سازی هم داستان خاص خود را دارد. اتفاقی خواسته یا ناخواسته که به‌عنوان بخشی از خاطرات تلخ و شیرین در ذهنمان ثبت می‌شود. بسیاری از اوقات ما می‌توانیم بهترین و شیرین‌ترین اتفاقات را برای خود به یک خاطره تبدیل کنیم. در ماشین‌بازی نیز می‌توانید بهترین خاطرات را ثبت کنید. با ماشین خود به بهترین مناطق کشور بروید یا لاستیک‌های خودرویتان را دود کنید. اما کمتر پیش می‌آید خودرویی بتواند در ذهن علاقه‌مندان به اتومبیل خاطره‌ساز شود. اکثر خودروهایی که توانسته‌اند در ذهن این قشر ثبت شوند، خودروهای گذرموقت و خاص بوده‌اند. خودروهایی که شاید به راحتی نتوان آنها را دید. ولی اگر عشق ماشین واقعی هستید با یک بار دیدن این گونه خودروها حتما لبخند شیرینی برلبانتان نقش می‌بندد و خاطره‌ای خوب در ذهنتان ثبت می‌شود. در این گزارش قصد داریم تعدادی از خودروهایی را که در یک سال اخیر به‌صورت گذرموقت وارد کشور شدند و به نوعی خاطره‌سازی کردند معرفی کنیم. خودروهایی که قیمت، کلاس، تیپ، رنگ و مشخصات مختلفی دارند. در این یک سال اخیر خودروهای گذرموقت مختلفی وارد کشور شدند. لامبورگینی، مازراتی، فورد، شورولت، مرسدس بنز، ب ام و، کرایسلر، آئودی، نیسان، رنجرور، بنتلی، لوتوس، مورگان، هامر، دوج و... برندهایی هستند که امسال نیز برای عشق ماشین‌ها خاطره‌سازی کردند. تصاویر و فیلم‌های متعددی از این خودروها در شبکه‌های مجازی نظیر تلگرام و اینستاگرام منتشر شده است.

ما هم در این گزارش سعی داریم خودروهایی را که در این یک سال اخیر خاطره‌ساز شدند معرفی کنیم.
 



کوتاه اما به یادماندنی


دقیقا یک ماه در ایران ماند. می‌توان گفت یکی از بهترین خودروهای گذرموقت وارد شده به ایران در این چند سال اخیر بود. خودرویی که هرزمان عکس یا ویدئویی از آن در اینستاگرام منتشر می‌شود، لایک‌های بسیار زیادی دریافت می‌کند. از همان روز نخست عکس‌های این سوپراسپرت ایتالیایی سرو صدای زیادی را به همراه داشت. بالاخره یک لامبورگینی در هر زمان و مکانی می‌تواند لنز دوربین‌های موبایل و عکاسی را به سمت خود جذب کند. اولین خودرویی که در این لیست قرار دارد لامبورگینی گالاردوLP570-4 سوپرترفئو استراداله است. خودرویی که تولید محدود است. یعنی کمپانی لامبورگینی تنها 150 دستگاه از این خودرو ساخته است. اردیبهشت سال 94 بود که این لامبورگینی وارد کشور شد. شبانه از گمرک خرمشهر تا تهران را با خودروبر آمد. برای اینکه خیلی در مسیر جاده جلب توجه نکند، چادر خودروهای معمولی روی این گالاردو کشیده شده بود.

این خودرو دو هفته در تهران بود و دو هفته در شهر تاریخی شیراز. روزهایی که این سوپراسپرت در تهران تردد می‌کرد عکاسان زیادی از این خودرو توانستند عکس‌ و فیلم‌های مختلفی تهیه کنند. زمانی هم که خودرو به شیراز رفت تصاویر و فیلم‌های مختلفی از گالاردوSTS مورد نظر منتشر شد. حتی برای ثبت تصاویر بهتر با این خودرو به تخت جمشید رفتیم و عکس‌های زیبایی گرفتیم. در آن روز حضور مردم در تخت جمشید و دیدن این لامبورگینی خاطره شیرینی را به همراه داشت. لامبورگینی گالاردو سوپرتروفئو استراداله دارای یک پیشرانه 10 سیلندر خورجینی است. پیشرانه 2/ 5 لیتری که قدرت آن در نسخه‌های استانداردSTS به 570 اسب بخار می‌رسد. شتاب صفر تا صد این خودرو با توجه به 1340 کیلوگرمی آن 4/ 3 ثانیه است. حداکثر سرعت STS نیز به 315 کیلومتر درساعت ختم می‌شود. با اینکه این لامبورگینی یک ماه بیشتر در ایران نماند، اما هرزمانی که تصویری از آن در شبکه‌های مجازی نظیر اینستاگرام و تلگرام منتشر می‌شود بازدید و لایک قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد. حتی فیلم‌های مختلفی از این خودرو در پیج‌های خارجی منتشر شده است.


مغرورهای انگلیسی

انگلیسی‌های مغرور نیز وارد ایران شدند. آنها هم با پلاک گذرموقت در ایران تردد کردند. یکی از گران‌قیمت‌ترین خودروهای لوکس دنیا که در ایران حضور داشت بنتلی کانتیننتال GT است. خودرویی که از کشور انگلستان به ایران آمده و فرمان راست است. بنتلی خاکستری‌رنگ مورد نظر از یک پیشرانه 12سیلندر W شکل برخوردار است. این پیشرانه 6لیتری با 48 سوپاپ قادر به تولید 552 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور است. این کوپه لوکس بریتانیایی دارای شتاب صفر تاصد 6/ 4 ثانیه است.حداکثر سرعت این خودرو 314 کیلومتر در ساعت است. همچنین به غیر از این بنتلی یک بنتلی کانتیننتالGT سفید‌رنگ نیز در اوایل تابستان وارد شیراز شد.

این خودرو از کشورهای حوزه خلیج فارس به ایران آمده بود. البته بنتلی دوم نیز چند روزی را به همراه یک دستگاه فراری کالیفرنیا در تهران تردد کرد.  لوتوس اووراS خودروی دیگری است که به‌صورت گذرموقت وارد ایران شد. این خودرو با اینکه از امارات وارد ایران شد اما بیشتر از وقت موعدش در کشور تردد کرد. لوتوس اووراS یکی از خودروهای اسپرت دنیا به حساب می‌آید. خودرویی که هندلینگ و چسبندگی آن روی سطح آسفالت خیابان‌ها و پیست زبانزد خاص و عام است. این خودروی اسپرت از یک پیشرانه 6سیلندر با آرایش V شکل بهرمند است. این پیشرانه 5/ 3 لیتری قادر به تولید 350 اسب بخار قدرت در 7‌هزار دور در دقیقه است. همچنین گشتاور Evora S  400نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه است. با توجه به وزن خالص 1437 کیلوگرمی و جعبه دنده 6سرعته این خودرو قادر است در مدت زمان 6/ 4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر درساعت دست پیدا کند. میانگین مصرف سوخت Evora S نیز 2/ 10 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

سامورایی پرهیاهو
 


از زمانی که نیسان GTR به بازار جهانی عرضه شد چندسالی می‌گذرد. ایرانی‌ها نیز با خریداری و وارد کردن چند دستگاه نیسان GTR به‌صورت گذرموقت به کشور علاقه خاص خودشان را نسبت به خودروهای ژاپنی به‌خصوص GTR ثابت کردند. در اوایل سال 94 نیز یک دستگاه نیسان GTR تیون شده وارد کشور شد. خودرویی که از یک پیشرانه 6سیلندر 8/ 3 لیتری تویین توربو بهره‌مند است. در بخش پیشرانه تغییرات اساسی روی این سامورایی خشمگین صورت گرفته بود که قدرت پیشرانه از 480 اسب بخار به 650 اسب بخار افزایش یافته بود. با تغییرات صورت گرفته گشتاور پیشرانه نیز از 588 نیوتن متر به 850 نیوتن‌متر افزایش یافته است. افزایش قدرت و گشتاور این خودرو باعث شد شتاب صفر تاصد آن کمتر از نسخه‌های استاندارد ثبت شود. نسخه‌های استاندارد نیسان GTR با قدرت 600 اسب بخار می‌توانند در کمتر از 5/ 3 ثانیه به سرعت 100کیلومتر درساعت دست پیدا کنند. این خودرو در شهر شیراز و تهران تردد کرد. اما مالک آن در روزهایی که خبری از عکاسان خودرو نبود، خودروی خود را به بیرون می‌آورد تا کمتر طعمه آنها شود. با این حال نیسان GTR برای تمامی خودروبازها یک اسطوره زیبا و قدرتمند است و همیشه در ذهن‌ها باقی خواهد ماند. 


دیگر گذرموقت‌های خاطره‌ساز

دربین تمامی خودروهای گذرموقتی که در سال 94 وارد کشور شدند باید مرسدس بنز S63AMG را به‌عنوان بهترین و گران‌قیمت‌ترین خودرو معرفی کنیم. البته لامبورگینی گالاردو سوپرتروفئو استراداله در این رتبه‌بندی جایگاه اول را به خود اختصاص می‌دهد. ولی S63AMG به‌عنوان لوکس‌ترین خودروی کوپه شناخته می‌شود که کمتر از 2ماه در ایران تردد کرد. این خودرو در ابتدا وارد شهر شیراز شد و بعد از چند هفته به تهران آمد. S63AMG دارای یک پیشرانه 8سیلندر 5/ 5 لیتری Biturbo است. قدرت این پیشرانه 585 اسب بخار و گشتاور آن 900 نیوتن‌متر است. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این خانه لوکس متحرک به ترتیب 2/ 4 و 250 کیلومتر درساعت است. از دیگر خودروهایی که در سال 94 وارد کشور شدند می‌توان به مرسدس بنز GLA200، CLA200، آئودی A4 کابریولت دیزل و رنجرور وگ 8سیلندر اشاره کرد. آمار دقیقی از ورود خودروهای گذرموقت به کشور در دست نیست. اما باتوجه به قوانین سختگیرانه درخصوص ورود و خروج این خودروها با پلاک گذرموقت به کشور حدود 2سالی است که شاهد کاهش ورود خودروهای گذرموقت به کشور هستیم. خودروهایی که در اوایل دهه90 تجارت پرسودی را برای بسیاری از واردکنندگان خودرو به همراه داشته است. امیدواریم قوانین سختگیرانه ورود خودروهای گذرموقت به ایران کمی آسان‌تر شود. تا بسیاری از ایرانی‌های مقیم کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس در مدت زمان اقامت خود در ایران بتوانند بدون نگرانی درخصوص پایان مهلت تردد خودروهایشان، به سفر در شهرهای مختلف ایران بپردازند.


دومین گالاردو با درهای پروانه‌ای
 


اواسط خرداد امسال نیز دومین گالاردو از دبی وارد تهران شد. این لامبورگینی نیز یک ماه در کشور تردد کرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌‌های این خودرو درهای پروانه‌ای‌شکل آن بوده است. این درها در کشور امارات دستکاری شده بودند. البته این گالاردو تغییرات فنی دیگر را نیز به همراه داشته است. گالاردو اسپایدر زرد‌رنگ مورد نظر بیشتر مواقع در خیابان‌های شمال شهر نظیر فرشته، سعادت‌آباد، ولنجک و زعفرانیه رویت می‌شد. این چهارمین لامبورگینی گالاردو اسپایدری است که در این چندسال اخیر به‌صورت گذرموقت وارد کشور شد. پیشرانه 10سیلندر این خودرو در حالت استاندارد 520 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. اما تغییراتی نظیر نصب کاتالیزورهای شرکت FOX، نصب فیلترهوای اسپرت و تغییراتی در بخش کامپیوتر خودرو باعث شد تا قدرت این پیشرانه به عدد 600 اسب بخار نزدیک شود. تصاویر کمی از این خودرو در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.


دیترویتی‌های پرطرفدار 

پرطرفدار‌‌ بین مردم هستند. فرقی ندارد فورد یا شورولت، بیوک یا کادیلاک. مهم آمریکایی بودن و صدای پرطنین پیشرانه‌هایشان است. خودروهای آمریکایی از سالیان گذشته در ذهن مردم خاطرات خوبی به‌جای گذاشته‌‌اند. حالا نوبت ورود نوه و نتیجه‌های آنهاست. موستانگ، کامارو، کادیلاک، دوج و... برندهای مطرح آمریکایی هستند که بین مردم ایران طرفداران زیادی دارند. تیرماه امسال نیز یک دستگاه فورد موستانگ Roush آبی‌رنگ از کشور کویت وارد ایران شد. خودرویی که مجهز به یک پیشرانه 8سیلندر خورجینی 5لیتری بود. این موستانگ آبی‌رنگ در شهرهای مختلفی از کشور تردد داشت. به همین خاطر در ذهن علاقه‌مندان خودرو ثبت خواهد شد. خودرویی که 435 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. همچنین 530 نیوتن‌متر گشتاور به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. موستانگ راش مورد نظر دارای شتاب صفر تا صد 5/ 4 ثانیه و حداکثر سرعت 263 کیلومتر درساعت است. صدای پیشرانه در کنار صدای سیستم اگزوز دستکاری شده این موستانگ به خوبی نگاه عابرین را به سمت خود جلب می‌کند. این موستانگ که به‌صورت گذرموقت وارد کشور شده بود تا اواسط فصل پاییز در کشور تردد داشت و با پایان مهلت ترددش به کشور کویت بازگردانده شد.درکنار این موستانگ، خودروهای آمریکایی مختلفی نظیر شورولت کوروتC7، موستانگ EcoBoost با پیشرانه 4سیلندر 4/ 2 لیتری، کامارو SS و RS، دوج چارجرR/ T، چلنجرSRT8، هامرH2، کرایسلر300، کادیلاک اسکالید، کادیلاک CTS و کادیلاک ATS نیز به‌صورت گذرموقت وارد کشور شده‌اند. آمریکایی‌هایی که به خوبی خاطرات گذشته را یادآوری کردند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها