کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مسترکارت بابت حساب‌های بانکهای ایرانی اخطار گرفت


کد خبر : ۲۰۸۸۵جمعه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷:۵۸۲۴۶۰ بازدید

شرکت مسترکارت که دومین شبکه پرداخت بزرگ آمریکاست، به دلیل کوتاهی در گزارش دادن بلوکه شدن حسابهای دو بانک ایرانی که در سال ...

شرکت مسترکارت که دومین شبکه پرداخت بزرگ آمریکاست، به دلیل کوتاهی در گزارش دادن بلوکه شدن حسابهای دو بانک ایرانی که در سال 2007 در لیست سیاه تحریم‌ها قرار گرفتند و همکاری با آنها ممنوع شد، از وزارت خزانه‌داری این کشور اخطاریه دریافت کرد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد، اعلام کرد: مسترکارت حسابهای بانک ملی و بانک صادرات را در سال 2007 که این بانک در لیست تحریم‌ها قرار گرفتند محدود کرده بود اما این شرکت در دادن گزارش بلوکه شدن این حسابها که الزامی است، کوتاهی کرد.

بر اساس بیانیه دفتر کنترل داراییهای خارجی، به نظر می رسد برنامه تطبیق پذیری مسترکارت با مقررات دفتر کنترل داراییهای خارجی فاقد کنترلهای داخلی است که برای جلوگیری از نقض مقررات یا شناسایی به موقع تخلفات ضروری هستند.

این نهاد آمریکایی تصریح کرد که پول موجود در این حسابها هرگز به دست بانکهای تحریم شده نرسیده و مسترکارت بابت تخلف مذکور جریمه نشده است.

پایگاه خبری بلومبرگ به نقل از ست آیزن، سخنگوی مسترکارت نوشت: این شرکت داوطلبانه دفتر کنترل داراییهای خارجی را از تخلف مذکور و عدم گزارش بلوکه شدن حسابهای بانکهای ایرانی که چند سال قبل انجام شده بود مطلع کرد.

به گزارش ایسنا، مسترکارت از سال 2006 به یک شرکت عمومی چند ملیتی تبدیل شد و قبل از ارائه‌ عمومی آن در سراسر جهان، مسترکارت به صورت یک شرکت تعاونی چند ملیتی عمل می‌کرد که متعلق به بیش از 25 هزار موسسه مالی بود که برند مسترکارت بر روی کارت‌های اعتباری این موسسات درج می‌شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها