کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

صادرات غیرمستقیم نفت ایران به یونان


کد خبر : ۲۰۸۷۳پنجشنبه، ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹:۵۲۹۷۰ بازدید

شرکت هلنیک پترولیوم یونان که پیش تر قرار بود نفت مورد نیاز خود را مستقیم از تهران خریداری کند به دلیل تحریم‌های نفتی باید با توتال وارد ...

شرکت هلنیک پترولیوم یونان که پیش تر قرار بود نفت مورد نیاز خود را مستقیم از تهران خریداری کند به دلیل تحریم‌های نفتی باید با توتال وارد معامله شود و نفت خام ایران را غیر مستقیم از این شرکت خریداری کند.

شرکت هلنیک پترولیوم یونان که پیش از این قرار بود نفت مورد نیاز خود را مستقیما از تهران خریداری کند باید با توتال وارد معامله شود و نفت خام ایران را از این شرکت خریداری کند.

این گزارش حاکی است هلینیک پترولیوم برخلاف مذاکراتی که چند ماه پیش با شرکت ملی نفت ایران برای خرید مستقیم نفت خام از ایران داشت،اجازه ندارد به طور مستقیم با ایران وارد معامله شود و این در حالی است که نخست وزیر یونان در سفر اخیرش به تهران اعلام آمادگی کرده بود که از ایران نفت خام وارد کند و حتی هلنیک پترولیوم یونانی با شرکت ملی نفت ایران قرارداد امضا کرده بود.

بر طبق این قرار داد، مقرر شده بود نخستین محموله صادراتی ایران به مقصد یونان در ماه آوریل فرستاده شود، اما گفته می شود توتال این محموله را ارسال خواهد کرد. همچنین قرار بود سه محموله بعدی هم به همین منوال صادر شود که برنامه تغییر کرد.

دلیل این تغییر برنامه، نااطمینانی از شرایط مقررات بین المللی داد و ستد با ایران پس از برداشته شدن تحریم‌های غرب علیه برنامه هسته‌ای تهران اعلام شده است در نتیجه، شرکت هلینیک نمی‌تواند محموله‌های نفت خام ایران که را مستقیم بخرد. همین موضوع سبب شده است تا پرداخت نخستین قسط بدهی هلینیک به ایران نیز با مشکل روبرو شود.

قرار بود این شرکت یوناتی نخستین قسط خود را به میزان ١٠٠ میلیون یورو از مجموع ٦٠٠ میلیون یورو به ایران بپردازد. یکی از مقامهای شرکت هلینیک در این باره گفته است که ما این مبلغ را پرداخت کرده‌ایم اما هنوز به تهران نرسیده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها