کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران در رتبه 105 کشورهای شاد جهان


کد خبر : ۲۰۸۶۶پنجشنبه، ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳:۴۷۴۵۹۷ بازدید

ایران در جدول رده بندی شاد ترین مردم جهان از میان 157 کشور جهان در جایگاه 105 قرار گرفت.
ایران در رتبه 105 کشورهای شاد جهانایران در رتبه 105 کشورهای شاد جهان

ایران در جدول رده بندی شاد ترین مردم جهان از میان 157 کشور جهان در جایگاه 105 قرار گرفت.

به گزارش رویترز در تازه ترین رده بندی کشورهای جهان از نظر شاخص شادی کشور های اسکاندیناوی ۵ رده نخست خود را از آن خود کردند و مردم سوریه و بروندی به ترتیب با جایگاه ۱۵۶ و ۱۵۷ در انتهای این رده بندی قرار گرفتند.

این رده بندی به طور مشترک از سوی موسسه مطالعاتی “SDSN” (راه حل های پایدارشبکه توسعه) – وابسته به سازمان ملل – و “موسسه زمین” در دانشگاه کلمبیا آمریکا انجام شده و گزارش سالانه ۲۰۱۶ آن روز چهارشنبه در شهر رم ایتالیا منتشر شد.

کشور سوییس در سال ۲۰۱۵ درجایگاه نخست این رده بندی قرار داشت و دانمارک در رده دوم بود اما امسال در تازه ترین گزارش این دو موسسه مطالعاتی دانمارک و سوییس جابجا شده اند.

۱۰ کشور نخست این رده بندی به ترتیب عبارتند از : دانمارک، سوییس،ایسلند، نروژ، فنلاند،کانادا، هلند، نیوزیلند، استرالیا و سوئد.

۱۰ کشور انتهای این لیست نیز عبارتند از : ماداگاسکار، تانزانیا، لیبریا،گینه، رواندا،بنین، افغانستان ، توگو ، سوریه و بروندی.

ایالات متحده آمریکا در این رده بندی در جایگاه سیزدهم ، بریتانیا در رده بیست و سوم،فرانسه سی و دوم ، ایتالیا در رده پنجاهم ، چین در رده هشتاد و سوم و هند در جایگاه صدو هجدهم قرار گرفته اند.

در انجام این مطالعه از شاخص های مختلفی چون سرانه تولید ناخالص داخلی، میزان حمایت های اجتماعی، اعتماد عمومی، سیستم های سیاسی، وجود فساد ، آموزش، شاخص های بهداشتی و طول عمر، آزادی زندگی و انتخاب، سخاوت و دیگر شاخص ها استفاده شده است.

ایران در رده بندی امسال در جایگاه صدو پنجم قرار گرفته است و در گزارش سال جاری نسبت به گزارش پارسال ۵ رتبه بهبود پیدا کرده است.

نکته قابل توجه در این رده بندی این است که جایگاه کشورها در زمینه شاخص شادی مردم لزوما ارتباطی به ثروتمند بودن آنها ندارد.

در این زمینه پروفسور “جفری ساکس” رییس موسسه SDSN به رویترز گفته است: ” این گزارش حاوی پیامی قوی برای کشور من آمریکا است . چرا که نشان می دهد شاخص شادی لزوما ارتباطی به ثروتمند بودن ندارد. کشور من با وجودی که در ۵۰ سال گذشته ثروتمند تر شده است اما شادتر نشده است.

پروفسور ساکس رییس موسسه SDSN (وابسته به سازمان ملل) و مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل در اهداف توسعه هزاره سازمان ملل است.

 

ih62mg132385uw5tnzkm.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها