کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برنج، بزرگترین مهمان هندی به ایران


کد خبر : ۲۰۸۲۸چهارشنبه، ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸:۴۷۷۶۸ بازدید

واردات 436 میلیون تنی برنج هندی در 11 ماهه امسال که 405 میلیون و 700 هزار دلار روی دست ایران خرج گذاشت، اولین موضوعی است که ...

واردات 436 میلیون تنی برنج هندی در 11 ماهه امسال که 405 میلیون و 700 هزار دلار روی دست ایران خرج گذاشت، اولین موضوعی است که در بررسی آمار تجارت وارداتی از این کشور به چشم می‌خورد.

هند در حالی با یک پله سقوط نسبت به سال گذشته در مقام ششمین شریک وارداتی ایران قرار دارد که رقم واردات بیش از 1900 قلم کالا از این کشور به 2.1 میلیارد دلار می‌رسد که در این بین برنج هندی با فاصله بیش از سه برابری با کالای وارداتی عمده بعد از خود در صدر جدول واردات نشسته و 19.5 درصد از کل واردات هند به ایران را به تنها تشکیل می‌دهد.

بر اساس آمار واردات 11 ماهه منتهی به بهمن امسال، 10 قلم کالای اول وارداتی از هند 42.2 درصد از کل واردات از این کشور را با رقمی معادل 874 میلیون و 900 هزار دلار تشکیل می‌دهد که شامل برنج سفید شده هندی به ارزش 405 و 700 هزار دلار، محصولات تخت نورد شده از فولاد ممزوج به ارزش 131 میلیون دلار، کنجاله و سایر آخالک‌های جامد به ارزش 61 میلیون دلار، سنگ آهن به هم فشرده به ارزش 57.3 میلیون دلار، چای سیاه به ارزش 55.3 میلیون دلار، محصولات از آهن یا فولادغیر ممزوج تخت به ارزش 40.4 میلیون دلار، چای سیاه در بسته بندی های غیر خرده فروشی به ارزش 35.5 میلیون دلار، مکمل های دارویی برای خرده فروشی به ارزش 32.8 میلیون دلار، الیاف به ارزش 28.2 میلیون دلار و فروسیلیکومنگنز به ارزش 26.9 میلیون دلار هستند.

البته به نظر می رسد با توجه به علاقمندی هند برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار که از ابتدای سال چندین بار مطرح شده است، واردات هند در حوزه غیر نفتی محدود به کالا نشود و به فازهای واردات خدمات عمرانی - مهندسی هم اتفاق بیفتد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها