کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نشست خبری رییس‌جمهور تا دقایقی دیگر


کد خبر : ۲۰۷۸یکشنبه، ۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸:۴۷۶۹۶۱ بازدید

نشست خبری رییس‌جمهور تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود.

با توجه به امضای توافقنامه ایران و 1+5 پیش‌بینی میشد حسن روحانی درباره این توافقنامه صحبت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست خبری صبح امروز خود با بیان اینکه "گزارش کوتاهی از تلاش‌های پیگیر تیم دیپلماتیک و دوستانمان به عنوان تیم مذاکرات هسته‌ای ارائه خواهم داد"، گفت: دستاورد این تلاش‌ها جلوه بیشتر کرامت و بزرگی ملت ایران بود.

وی با بیان اینکه "ملت ایران همواره در طول تاریخ دارای عظمت و سربلندی‌هایی بوده که توجه جهانیان را به خود جلب کرده است"، افزود: در این مذاکرات دنیا به این احساس رسید که تکریم ملت ایران پاسخ خواهد داد و تحریم نمی‌تواند کارساز باشد.

رییس‌جمهور تاکید کرد: دولت تدبیر و امید به دنبال ایجاد فضای اعتماد بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهایی است که آنها علاقه‌مند به ارتباط دوستانه با این ملت بزرگ هستند.

 

9sjnfo05idcv4d4fo8w.jpg


شعار دولت تعامل سازنده با جهان است

رییس جمهور در ادامه این نشست اظهار کرد: برای ایجاد اعتماد در سایه‌ی تبلیغات ناصحیح، دشمنان چهره‌ای را ترسیم کرده بودند و در واقع می‌خواستند ایران هراسی را در ا فکار عمومی جا بیاندازند.

وی با بیان این‌که منطق و استدلال و مذاکرات منطقی تیم دیپلماتیک ایران در کنار صدها مذاکره‌ی سیاسی دیگر این فضا را به وجود آورد که مسیر اعتماد کشورهای دیگر با ایران در مسیر درست خود قرار بگیرد، تاکید کرد: البته همانطور که بارها گفته شده اعتماد یک جاده‌ی دو طرفه است و ما هم باید نسبت به دیگران و به ویژه کشورهای غربی بتوانیم به اعتماد برسیم. البته برای دستیابی به اعتماد کامل راه طولانی در پیش است، اما قدم‌های اولیه در این زمینه برداشته شده است.

رئیس جمهور ضمن این‌که بحث بعدی را مساله تعامل با جهان عنوان کرد، گفت: شعار این دولت تعامل سازنده با جهان است که در سایه‌ی اعتماد به وجود خواهد آمد و در این راستا قدم‌های اولیه برداشته شد.

وی تصریح کرد:دولت از روز اول در کنار فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی به معنای سیاست داخلی و فرهنگی و اجتماعی فعالیت سیاست خارجی خود را نیز آغاز کرد به ویژه از اوایل مهر ماه امسال سفر مقامات سیاسی ایران به بیشکک در شهریور و نیویورک در مهر ماه و شروع مذاکرات 1+5 با ایران در سطح وزیران در قدم اول در نیویورک و قدم‌های بعدی در ژنو برداشته شد.

نشست خبری رییس جمهور در حیاط ساختمان دفتر رییس‌جمهور برگزار شد.

در این نشست اسحاق جهانگیری، علی‌اکبر صالحی ،حسام الدین آشنا، محمدرضا صادق، محمدرضا نهاوندیان و حجت‌السلام والمسلمین شهیدی رییس جمهور را همراهی می‌کنند.

در نشست خبری رییس‌جمهور خانواده برخی شهدای هسته‌ای کشورمان نیز حضور دارند.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود ...



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها