کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۰۶۳۰پنجشنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷:۴۹۶۸۳ بازدید

قیمت طلا امروز پنج شنبه در آستانه برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا برای سومین روز متوالی با کاهش روبرو شده است.

 قیمت طلا که هفته گذشته به بالاترین سطح در 13 ماه اخیر رسیده بود، در روزهای اخیر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی با کاهش نسبی روبرو شده و به سطح 1250 دلاری بازگشته است.

بر اساس این گزارش گمانه زنی های مربوط به اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتر از سوی بانک مرکزی اروپا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و رشد شاخص سهام از یک سو و کاهش قیمت طلا داشته است.

بانک مرکزی اروپا زیر فشار زیادی قرار دارد تا برای کمک به رشد و رونق اقتصادی منطقه یورو، سیاست های محرک پولی بیشتری را اجرا کند.

به نظر می رسد بانک مرکزی اروپا قصد دارد در نشست امروز نرخ بهره را بار دیگر کاهش دهد و این مساله ارزش یورو را تحت فشار  قرار داده است. نظرسنجی رویترز این مساله را تایید می کند.

قیمت هر اونس طلا امروز نیز با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 1251 دلار رسیده است. قیمت طلا روز جمعه به بیش از 1279 دلار رسیده بود که این بالاترین رکورد از فوریه سال گذشته به شمار می رود.

ویلیام ونگ تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری وینگ فونگ فیوچرز در این باره تاکید کرد: همه منتظر برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا و نتایج آن هستند. اگر نتایج نشست بانک مرکزی اروپا مانند دسامبر ناامید کننده باشد و انتظارات سرمایه گذاران و بازارهای بین المللی را برآورده نکند، این احتمال وجود دارد که با تقویت ارزش یورو در برابر دلار، قیمت طلا نیز به بیش از 1280 دلار برسد.

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری اسکاتیا موکاتا نیز اعلام کردند: ما نگران روند نزولی قیمت طلا نیستیم و بر این باوریم که تا زمانی که طلا بتواند سطح حمایتی 1246 دلاری را حفظ کند، جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

این موسسه در ادامه افزود: از نظر ما، قیمت طلا در شرایط کنونی تثبیت خواهد شد و سپس دستیابی به سطح قیمتی 1307 دلاری را هدف قرار خواهد داد.

قیمت طلا در هفته های گذشته تحت تاثیر نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان و کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی با افزایش نسبی روبرو شده است.

به نظر می رسد برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا طی هفته آینده نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار خواهد داشت. گمانه زنی های زیادی در خصوص وضعیت نرخ بهره آمریکا مطرح شده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز چهارشنبه به بیش از 25.49 میلیون اونس رسید که البته این رقم کمتر از بالاترین سطح ذخایر در 18 ماه گذشته بوده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها